Hauskasti taas voi nähdä, miten suunnittelijan ajatus kulkee.
Delta mallissa harmitti nolo muotoilu, varsinkin takapään ja smurffinhatun osalta ja sähkövedon sutimisherkkyys edessä. Alunperinhän tuo smurffinhattu oli kokonaan unohtunut ja lisättiin myöhemmin ylimääräisenä tuohon päälle. Keulastakin tulee deltassa helposti epäkäytännöllisen iso siihen nähden, että siellä alla on vain neljänneksen kuormasta kantava etupyörä.
Uuteen tadpolemalliin on takakapään muotoilu tehty selvästi paremmaksi, mutta selvästi näkee muodoista, että deltan takapäässä on "historian rasitetta". Ylimääräistä leveyttä on lisätty kuskin taakse ja perinteistä kinneriä paljon lyhyempi perämuoto on tehty jopa kenties tahallaan, jotta tadpolesta saadaan helposti myöhemmin nelipyörä. 
Kehitys kulkee siis aivan samoja polkuja kuin kaikilla muillakin kinnerinrakentelijoilla, kohti nelipyöräistä lyhytakselivälistä polkuautoa. Ja, miksikäs ei. Se on teknisesti niin paljon parempi monessa mielessä. Ajokista tulee ketterämpi ja ulkomitoiltaan pienempi ja se kulkee myös liukkaalla kelillä lumiolosuhteissa. Ohjaavien pyörien sijoittaminen polvien kohdalle antaa niille riittävästi kuormaa ohjattavuuden varmistamiseksi, mutta lyhentää akselivälin niin lyhyeksi, että kääntyvyys on hyvä ilman suuria tilantarpeita kääntyville pyörille.

- P1087-VELOMOBILE-VELOMTEK-VX2.jpg (134.31 KiB) Katsottu 3680 kertaa
Jännästi sen InterCityBike:n nelipyörä oli perältään pitkä, koska lähestyi nelipyöräisyyttä pitkäperäisen tadpolerakenteen suunnasta ja tämä Velomtekin tadpole lyhytperäinen, vaikka on tadpole, koska lähestyy tilannetta deltamallisen töpöperän suunnasta.
Arvaan, että tämä Velomtek päätyy hänkin nelipyöräiseen, eikä tuolla korinmuotoilulla tarvitse edes kovin suurta muokkausta päämuotoihin. Asentaa vain deltan perän tekniikan sinne alle. 