Re: Yksipyöräinen peräkärry pääosin alumiinista - P-eräkärry
Aika näyttää mitä siitä tulee. Onneksi alumiini on lähes häviötön metalli, niin tekele on helppo kierrättää.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Aika näyttää mitä siitä tulee. Onneksi alumiini on lähes häviötön metalli, niin tekele on helppo kierrättää.
Olenkohan miettinyt tuon vetokoukun vain liian vaikeasti?
Deja vu. Paluu viime kesään
Niinpä.
Tai oikeastaan näin.
Tosin tuota tavaratelineen ja vetokoukun välistä tukea tuossa laittamassani kuvassa ei näytä olevan. Harmillisesti kate peittää lopun toteutuksen rakenteen.
Tämäkin ajatus muhii aina silloin tällöin.
Uusia ideoita:
Maavara. Kuinka monta senttiä, että peräkärry tulee hyvin viistettyjen reunakivetyksien yli?
Esim. Bobyakin maavara on aika korkea. Noin 20 senttiä (korjattu).
Tuo on enintään 406, eli ulkomioiltaan n.500 mm rengas -todennäkoisesti vieläkin pienempi. Maavara ole ihan edes puolta takapyörän halkaisijasta, eli siis enintään 240 mm
Vastaus kysymykseen. Mielestäni kymmen senttiä riittää. Jos rotvallinreuna hälppäisee pohjaan, ei siitä mitään dramaattista vahinkoa koidu.
Laskuvirhe. Bobyakissa on 16 tuuman kiekko eli eihän se voi noin paljon olla kun väitin. Lähempänä 20 senttiä.
Minustakin 10 cm voisi riittää. Jos pohjaan tekee akun mentävän lootan, painopisteen haluaa mahdollisimman alas.
Tämän illan piirtelyt. Ohjelmana Qcad.
Illan piirretyt. Vihreä on aurinkopaneli. Turkoosi on merimiessäkki.
Laita kyömyt sivukaiteet, niin saat kunnon tuen aurinkopaneelille. https://youtu.be/_YRsDEH0AJ4?t=195
jori kirjoitti: ↑17 Syys 2021, 14:43Laita kyömyt sivukaiteet, niin saat kunnon tuen aurinkopaneelille. https://youtu.be/_YRsDEH0AJ4?t=195
Kyömyt? https://www.suomisanakirja.fi/ky%C3%B6my (tää sana ei auennut edes sanakirjalla )