Re: Maxarya
Se on saanut nyt väärää sähköä
Eikös se ollut niin, että se jutina ei ole fyysinen vika, vaan vääränlainen kytkentä/löysä liitos.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Se on saanut nyt väärää sähköä
Eikös se ollut niin, että se jutina ei ole fyysinen vika, vaan vääränlainen kytkentä/löysä liitos.
ajou kirjoitti:Se on saanut nyt väärää sähköä
Eikös se ollut niin, että se jutina ei ole fyysinen vika, vaan vääränlainen kytkentä/löysä liitos.
Näinhän se taitaa olla. Yhden vaiheen vaihejohto on huonosti kiinni ja reagoi itse aiheuttamaansa jurinatärinään. Voi olla myös, että yksi Hall-anturin johdoista on huonosti kiinni ja signaali vaihtelee liikaa ja ohjain antaa vääriä hälyytyksiä.
Lääkkeeksi liittimien rapsuttaminen puhtaaksi ja kontaktispreitä liittimiin ja takaisin kiinni.
jori kirjoitti:ajou kirjoitti:Se on saanut nyt väärää sähköä
Eikös se ollut niin, että se jutina ei ole fyysinen vika, vaan vääränlainen kytkentä/löysä liitos.Näinhän se taitaa olla. Yhden vaiheen vaihejohto on huonosti kiinni ja reagoi itse aiheuttamaansa jurinatärinään. Voi olla myös, että yksi Hall-anturin johdoista on huonosti kiinni ja signaali vaihtelee liikaa ja ohjain antaa vääriä hälyytyksiä.
Lääkkeeksi liittimien rapsuttaminen puhtaaksi ja kontaktispreitä liittimiin ja takaisin kiinni.
Pitäs vaan tietää mikä liitin? eli kaikki?
Onks hall-anturi pedelecissä? Onko kaasukahvassakin samankaltainen anturi?
PW kirjoitti:jori kirjoitti:ajou kirjoitti:Se on saanut nyt väärää sähköä
Eikös se ollut niin, että se jutina ei ole fyysinen vika, vaan vääränlainen kytkentä/löysä liitos.Näinhän se taitaa olla. Yhden vaiheen vaihejohto on huonosti kiinni ja reagoi itse aiheuttamaansa jurinatärinään. Voi olla myös, että yksi Hall-anturin johdoista on huonosti kiinni ja signaali vaihtelee liikaa ja ohjain antaa vääriä hälyytyksiä.
Lääkkeeksi liittimien rapsuttaminen puhtaaksi ja kontaktispreitä liittimiin ja takaisin kiinni.
Pitäs vaan tietää mikä liitin?
eli kaikki?
Onks hall-anturi pedelecissä? Onko kaasukahvassakin samankaltainen anturi?
Kaasukahva on eräänlainen potenrimetri . https://fi.wikipedia.org/wiki/Potentiometri Sillä säädetään ohjainpiirille menevää virtaa . Säätämällä ohjainvastusta . Jotenkin näin se menee .
PW kirjoitti:Pitäs vaan tietää mikä liitin?
eli kaikki?
Vähän valistunutta arvausta peliin ja yksi kerrallaan edeten. Jos hyvin käy, ei montaa tarvi läpi käydä
Hyvähän ne kaikki tietysti olisi huoltaa, mutta...
Äsken kävin Vuoksen vartta ees taas, pätki ja jurisi koko ajan, välillä hävis virrat kokonaan. Tarttee käydä liitoksia läpi.
PW kirjoitti:Äsken kävin Vuoksen vartta ees taas, pätki ja jurisi koko ajan, välillä hävis virrat kokonaan. Tarttee käydä liitoksia läpi.
Goldenmotorissa oli sellainen lapsentauti aikanaan , että akussa oleva maajohto ei saanut kunnon kontaktia . Välillä moottori kuulemma jurisi kansa . Kun korjas tuon akun sisällä oleen liittimen , niin kaikki pelas.
Nojanalle kirjoitti:PW kirjoitti:Äsken kävin Vuoksen vartta ees taas, pätki ja jurisi koko ajan, välillä hävis virrat kokonaan. Tarttee käydä liitoksia läpi.
Goldenmotorissa oli sellainen lapsentauti aikanaan , että akussa oleva maajohto ei saanut kunnon kontaktia . Välillä moottori kuulemma jurisi kansa . Kun korjas tuon akun sisällä oleen liittimen , niin kaikki pelas.
Ok, tässä on uusi akku Keski-Uudenmaan Elektroniikasta.
PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:PW kirjoitti:Äsken kävin Vuoksen vartta ees taas, pätki ja jurisi koko ajan, välillä hävis virrat kokonaan. Tarttee käydä liitoksia läpi.
Goldenmotorissa oli sellainen lapsentauti aikanaan , että akussa oleva maajohto ei saanut kunnon kontaktia . Välillä moottori kuulemma jurisi kansa . Kun korjas tuon akun sisällä oleen liittimen , niin kaikki pelas.
Ok, tässä on uusi akku Keski-Uudenmaan Elektroniikasta.
Niin olivat nuo goldenmotorin akutkin . Se Kiina laatu vaan on aika vaihtelevaa.
Mä veikkaan kyllä kontrollerin johtohässäkkää. Otapa PW kuva.
Kaasukahvan johdot on vielä irti liittimestään.
Pyörää on säilytetty aina autotallissa, mutta liittimien hapettumista voinee silti tapahtua. Kannattaa käydä kaikki läpi huolella.
Tsekkaapa se levein noista valkosista liittimistä. Sen reunimmainen, muistaakseni sininen, oli sellainen, että se saattoi työntyä toisesta päästä ulos, kun liittimet liitti yhteen.
Jepulis, mottorille menevässä liittimessä oli pari johtoa, jotka ei ollut pohjassa. Pätkiminen ja jurnutus loppu Samalla tuli muutkin liitokset käytyä läpi, vähän hinkkausta + suihkautus.
Loistavaa. Toimiiko kaasukahva nyt ilman pedeleciä?