Re: Pakollinen takavalo
Tähän tarvitsee myös lisäksi dynamon 30e.
Miten tärkeä ominaisuus on se ettei valo sammu pysähtyessä? Vaatiikohan laki etta valo palaa myös kun on pysähtynyt risteykseen
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tähän tarvitsee myös lisäksi dynamon 30e.
Miten tärkeä ominaisuus on se ettei valo sammu pysähtyessä? Vaatiikohan laki etta valo palaa myös kun on pysähtynyt risteykseen
samuel kirjoitti:ki kirjoitti:Reelightilta saa tällaisia magneettiajovaloja. Mita mieltä näistä? https://classicbike.fi/tuote/reelight-n ... nettivalo/
Mulla on vanhemman mallin reelightit korkopyörässä, pelaa hyvin. Sammuvat aika lailla heti kun pysähtyy.
Tuo Nova palaa ajaessa tasaisesti ja pysähdyksen jälkeen vilkkuu vielä pari minuuttia.
Niin ja huomasittehan että tuossa pitää ostaa valo ja dynamo erikseen.
ei kannata tuosta takavalosta tehdä liian monimutkaista
asiaa: ripustetaan niskaan/reppuun/kypärään muutaman
euron maksava punainen led-valo (ei se tarvi olla pyörässä
kiinni, kuitenkin joku pikkupiru sen nyysii tai rikkoo ihan
vain ajankulukseen jos sellaisen pyöräparkissa jossain näkee)
Pitää kysellä ettei ihan varsinkaan kallista kuraa osta. Takavalon jo tilasin. Valot todella voi lähteä jonkun pitkäkyntisen matkaan ja se kannattaa ottaa huomioon valoa valitessa. Multa puuttuu nyt myös etuvalo. Kun valoja ryhdyin hommaamaan niin menee tassa samalla. Kun näkee nyt vähän vaivaa, niin ei ehkä tarvitse myöhemmin muistaa pattereita ja usb-latauksia.
Saukki kirjoitti:Niin ja huomasittehan että tuossa pitää ostaa valo ja dynamo erikseen.
joo. Hinta nousi heti kolminkertaiseksi. Mites tällainen etuvalo ebaysta? Pitääköhän tähän ostaa pidike erikseen. Mikä on bike Mount unit? Googletranslate kääntää sen pyörätelineyksikkö. Onko näissä valoissa aina ledit vai onko muitakin? Ledit särkee mulla vähän päätä ja ajovaloa joutuu itsekin vähän katselemaan.
Tarkemmin ajateltuna kyllä musta etuvalo parantaa näkyvyyttä myös kaupungissa. Toimiikohan nämä alle parin euron patterivalot ollenkaan? Ne voisi huoletta jättää pyörään. Patterit maksaa 1,5e/pari.Jos käyttää ladattavia pattereita 6e/ pari. Onko sormiparisto tai - nappiparisto arempi tai kestävämpi? Jätättekö valon asioinnin esim kaupassakäymisen ajaksi pyörään?
https://www.ebay.com/itm/Flexible-3-LED ... 4555424773 https://www.ebay.com/itm/Flexible-3-LED ... 4555424773. https://www.ebay.com/itm/Solar-Powered- ... 0935.m2460
ki kirjoitti:Tarkemmin ajateltuna kyllä musta etuvalo parantaa näkyvyyttä myös kaupungissa.
Etuvalon pitää lain mukaan olla valkoinen tai keltainen, ei musta.
Musta valo..
Hitto. Taidankin vaihtaa joka paikkaan lamput mitkä säteilee mustaa valoa.
Kaarikinnerille tarjottiin Kiinasta etu-ja takavaloja, jotka voi kytkeä max. 62V:n akkuun, joten pitihän mallikappale tilata, kun kerran postimaksun hinnalla sain. Minulla on tosiaan tuossa normilenkillä yksi kilometrin pätkä, jossa ei ole katuvaloja lainkaan, talojakaan ei ole, joten valoa tarvitaan.
Asensin ne tänään Tricon GR:ään ja hyvinhän nuo toimii. Ne saavat nyt virtansa suoraan 52V akusta.
Nämä Kiinan valot vaikuttais vallan kelpo valoilta, katettakin sais, kun ne maksaa n. 6€ kpl, mutta koska minimitilausmäärä
on 1000 kpl, taidan jättää tällä kertaa väliin
Takavalo ei luonnossa häikäise ollenkaan, kamera on ylivalottanut sen, mutta kivasti valaisee myös tuon tien. Kyllä näkyy!
Ihan kunnon keila etuvaloissa näkyy olevan, näyttää hyvin tuonne pientareelle. Olis kyllä kiva, jos noissa olis ns. pitkät. Tai voihan niissä ollakin, kun etuvalossakin on kolmas keltainen johto. Takavalossa sen voi kytkeä jarrukahvaan, joten siinä on siis jarruvalokin.
Jos jotakuta kiinnostaa jarrukahva, jossa on sisäänrakennettu virtakytkin, niin mulla on niitä monta. Voin luopua niistä vaikka 10€ kpl.
Tässä pari kuvaa.
ajou kirjoitti:Kaarikinnerille tarjottiin Kiinasta etu-ja takavaloja, jotka voi kytkeä max. 62V:n akkuun, joten pitihän mallikappale tilata, kun kerran postimaksun hinnalla sain.
Onko siinä etuvalossa sekä lyhyet että pitkät? Lyhyet siis niin, että valoa on saman verran kuin pitkissäkin, mutta valokeila on rajattu pystysuunnssa niin, että vastaantulija ei häikäisty. Siis sellainen kuin autoissakin on? Tällaisia vielä odottelen...
ajarmala kirjoitti:Onko siinä etuvalossa sekä lyhyet että pitkät? Lyhyet siis niin, että valoa on saman verran kuin pitkissäkin, mutta valokeila on rajattu pystysuunnssa niin, että vastaantulija ei häikäisty. Siis sellainen kuin autoissakin on? Tällaisia vielä odottelen...
Siinä etuvalossa on siis kolme johtoa, punainen, musta ja keltainen. Takavalossa toi keltainen toimii juuri niin, että valo kirkastuu, kun sitä kautta tulee lisää virtaa. Eli toimii jarruvalona. Josko tuossa etuvalossa olisi samanlainen toiminta. Kahta eri polttimoa siinä ei ole, eli keilan suunta ei muutu, mutta jos edes tuota valotehoa vois säätää. Täytyy siis testata.
Saatko virtamittaria piuhojen väliin, että montako wattia sähköä kuluu? Tällä hetkellä taitaa olla maksimit 150lm/W tehokkaimmissa ledeissä, mutta n. 100lm/W olen nähnyt mitatuissa valoissa.
Nimin: ostin autoon 120W led kaukovalot jotka vie 60W....
Täytyypä mittailla.
samuel kirjoitti:Saatko virtamittaria piuhojen väliin, että montako wattia sähköä kuluu? Tällä hetkellä taitaa olla maksimit 150lm/W tehokkaimmissa ledeissä, mutta n. 100lm/W olen nähnyt mitatuissa valoissa.
Nimin: ostin autoon 120W led kaukovalot jotka vie 60W....
Käsittääkseni näissä se wattiluku ilmoitetaan oletetun halogeenin watteja vastaavaksi, eli valoteho pitäisi olla kutakuinkin 120W halogeenin verran. Tai sitten se on vaan stetson-menetelmällä arvioitu