Kokonaispituus oli 205 nyt 225 = +20cm
Poljinkeskiö oli 33cm nyt 45cm = +12cm
sain uuden akselin kiinni.
Vetoa sillä ei ole vielä.
Sain vaihteet toimimaan vaihtamalla uuden vaijerin, aivan kuten Jukka epäili oli se niin venyvää kamaa että pienintä vaihdetta ei saanut enään päälle.
Mutta nyt toimii.
samaten takaakselilla aiemmin oli 24 hampainen niin se vaihtui 20 hampaiseen...
lisäksi ostin viel varalle 18 hampaisen.
ja pääsin koeajolle ulos 
ajamisen nautinto kasvoi monikertaiseksi ,polkemisen kevennyttyä oikean ajoasennon myötä.
Lisäksi hammasrattaiden ja ketjujen vaihdon jälkeen vauhtia tuli kivasti lisää.
koitin laskea että isoimmalla vaihteella yhdellä kampikierroksella rengas pyörähtää 3,1/4 kierrosta.
siitä ynnäilin että 60 rundia minuutissa vauhti olisi noin 18km tunnissa...
olenko jäljillä?
sitten mallailin ohjausta pois penkin alta mutta en keksinyt vielä vastausta mikä miellyttäisi...
lisäksi rakentelin katetta apumateriaalista jotta saa käsitystä miten se pitäisi tehdä ja tukea...
yllättävän paljon tarvii tavaraa että liikkuvan ukon saa peitettyä.. 
jos huomenna laittais ketjusuojan ja etuheijastimen ja ajelis pyörän kotiin ja maanantaina töihin..