Jorin tekemässä vetopuolen rissassa on kolme reikää, laakerin vieressä - ilmeisesti ruuveja varten, pitämään laakeri paikoillaan. Onko noihin tarkotettu jotkut erityiset, määrätyn mittaset ruuvit?
kysyy "nimimerkki pari kertaa meinannu irrota laakeri pesästään"
Re: pw1
Lähetetty: 17 Elo 2015, 16:52
Kirjoittaja jooseha
Katselinkin Nokialla Sä ja Pastori säästätte kisakoneissa ruuvien painon
Mulla on leveäkantaiset peltiruuvit, jotka on laikalla ajettu kääntöpuolelta pinnan tasalle. Niiden ruuvien paksuus kierteen pohjalta on sama kuin reiän halkaisija.
Re: pw1
Lähetetty: 17 Elo 2015, 17:30
Kirjoittaja jori
jooseha kirjoitti:
Katselinkin Nokialla Sä ja Pastori säästätte kisakoneissa ruuvien painon
Mulla on leveäkantaiset peltiruuvit, jotka on laikalla ajettu kääntöpuolelta pinnan tasalle. Niiden ruuvien paksuus kierteen pohjalta on sama kuin reiän halkaisija.
Joo, noihin 2,8 mm reikiin käy 3,5 x 6,5 tylppä muoviruuvi, mutta saman kokoinen levyruuvi käy yhtä hyvin. Summittain saman kokoinen puuruuvikin käy, tai peltiruuvi myös. Jossain käytin M3 koneruuviakin. Sekin pysyi. Pienen puuruuvin voi katkaista kärjestään, niin siitä tulee muoviruuvi, kuten jooseha teki.
Jopa 4,2 mm ruuvikin menee tuohon reikään.
Re: pw1
Lähetetty: 17 Elo 2015, 18:14
Kirjoittaja Pastori
Ai. Mä luulin että siinä on jokin muovisoiro vaan sisällä jo valmiina. No. Ei oo vielä pudonnu.
Re: pw1
Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:12
Kirjoittaja PW
Eilen tällä lenkillä - mukavalta tuntuu ku ketjulinja toimii, eikä kokoajan semmosta rutinaa ja pelkoa hajoamisesta. Alkaa luotto palata pyörään. Oisko noiden MBBpyörien jälkeen, ajaminen tuntuu vähän oudolta ja pyörä menee vähän viipottaen ja ohjaukseen pitää keskittyä ett menis suoraan.
Penkki tässä nyt on heikoin lenkki ja niskatuki varsinkin, antaa vähän periksi - katkasin sitä muutaman sentin ku tuntu eilen ett on varaa, ehkä kypärä mahtuu nyt paremmin.
Myös tuo pään asento, on kaupunkiajossa vähän ongelmallinen, tahtois nostaa päätä, ett näkee montut ym. mutt niska tulee sillon kipeeks. Pitäs kehitellä joku semmonen niskatuki, mikä säätys ajossa nopeesti olosuhteiden muuttuessa - tai vaan kevyt tyyny, minkä vois kääntää niskan taakse, tarvittaessa.
Re: pw1
Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:20
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:
Oisko noiden MBBpyörien jälkeen, ajaminen tuntuu vähän oudolta ja pyörä menee vähän viipottaen ja ohjaukseen pitää keskittyä ett menis suoraan.
Tuttu tunne
Re: pw1
Lähetetty: 19 Elo 2015, 08:25
Kirjoittaja PW
Polkimet vaihdoin kun toiseen ei klossi kiinnittyny helposti - keveni samalla pyörä 280g tämänkin kevennyksen hinta oli 0€/g
Re: pw1
Lähetetty: 20 Elo 2015, 10:49
Kirjoittaja PW
Ohjaamoa taas muutettu, vaihdevivun käänsin vasemmalle puolen, vaijeri menee paremmin ja nyt menee myös ykkösvaihde päälle, helpottaa mäkien nousuja. Oikeelta otin ohjaussarven kokonaan pois ja aattelin käyttää jarrukahvaa ohjaussarvena kohti minimalismia 60g keveni, tosin taisin tuon painon tuhlata takavaloon ja uuteen niskapehmikkeeseen (huopaa)
2015-08-20 10.46.37.jpg (195.4 KiB) Katsottu 3272 kertaa
Re: pw1
Lähetetty: 20 Elo 2015, 17:11
Kirjoittaja Vilijami
Ota vasen sarvikin pois, vaihdevivusta voi hyvin ohjata
Re: pw1
Lähetetty: 20 Elo 2015, 20:05
Kirjoittaja jviirret
Kuinka lähelle naamaa tuo jarrukahva tulee? Onko Leegot kurkussa jos tulee äkkipysäys?
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 21 Elo 2015, 07:55
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
Kuinka lähelle naamaa tuo jarrukahva tulee? Onko Leegot kurkussa jos tulee äkkipysäys?
Jukka
Kaukana on kädethän on melkeen suorassa.
Re: pw1
Lähetetty: 21 Elo 2015, 09:48
Kirjoittaja PW
Eilen turinoin tämän pyörän äärellä paikallisen nojakistin kanssa. Sanoi nähneensä alumiini penkin tekovideon käsittääkseni youtubessa. Semmonen missä reunat taivutettiin tukemaan muotoa - nopeesti googlaten löysin vaan tämän Tuon tukevuus ei miusta riitä, meikäläisen painolla. Onnistuuko tuo reunojen taivuttelu, ihan vaan vasaralla pakottamalla? Vai pitäskö lämmittää? Alumiini penkki sopis miusta tämän pyörän tyyliin, melkeen paremmin ku hiilari
Re: pw1
Lähetetty: 21 Elo 2015, 11:12
Kirjoittaja PW
P1019107.JPG (114.92 KiB) Katsottu 3082 kertaa
Kaivoin ekan kuvan, ajokunnossa tästä pyörästä - onhan se muuttunu vähän. Kaikki muu on vaihtunu paitsi runko ja sitäkin on muokattu.
Re: pw1
Lähetetty: 21 Elo 2015, 12:41
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:
Alumiini penkki sopis miusta tämän pyörän tyyliin, melkeen paremmin ku hiilari
Tyyliin voisi sopia, mutta onhan se kylmä, brrr. Sinä taidat tosin käyttää aina pehmusteita?
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 21 Elo 2015, 16:54
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:
Kaivoin ekan kuvan, ajokunnossa tästä pyörästä - onhan se muuttunu vähän. Kaikki muu on vaihtunu paitsi runko ja sitäkin on muokattu.