Sivu 31/76
Re: Renkaat
Lähetetty: 01 Kesä 2016, 20:27
Kirjoittaja vaaka
Olipa taiteilu laittaa tri pyörään Contin Sport Contact. Ei voi kauheita paineita käyttää ja kiekon suuntaus sekä jarrulänkien säädöt on optimoitava, jottei hinkkausta tule kiihdyttäessä tai jarruttaessa. Ekaa kertaa Taivaskallio ylös, joten nouseehan raskaammilla kuin kisarenkailla, kun tehoa on. En usko Sport Trackerin mittauksiin huippunopeuksista. Tasaisella kahdesti yli 65 km/h Cavendishin tapaan matalana sprintaten. Olisi tarvittu aika puhuri taakse entiseen suoritustasoon verraten. Siivosin voiman siirron, ei kai nyt mahdottomia siitä nopeus kasva? Toki reppu selässä tämä kausi ja peppu penkissä aiemmat kaudet ja nyt ilman reppua peffa hipoen penkkiä.
Pihalla liukujarrua kumivanoineen. Kontaktia tosissaan ja käsi kiittää, kun ei tarvitse puristaa kovaa jarrukahvasta. Iskunvaimennus on marginaalisesti parempaa kuin 23 mm GP4000s2 renkaalla. Vaikka SCissa on joustavat kyljet. Onkohan 3,7 Bar sitten liikaa? Hiekalla uskaltaa ajaa.
Lisäys 1. Miten alas 32 mm paineita voi laskea turvallisesti? Pitää kuukkeloida muiden kokemuksia.
Lisäys2. Toki vain muutama tunti vasta viestin kirjoituksesta, mutta ihmettelen teidän kovuuttanne pyöräilijöinä, kun nopeudet ovat ylimaallisia minun kaltaiselle rimppakintulle ja kukaan ei ole epäilyksiä esittänyt. Oletan siltojen alituksen ja yhteyden katkeamisen olevan vikana tuloksiin. Mikä viittaisi aika harvaan näytteenottotaajuuteen. Jos tästä ei ole kyse, voisi korkeusmittaukset olla männiköstä ja alamäet olla kyseessä graafin tasaisuudesta huolimatta. Jopa alamäkiin tuntuu aiempiin kokemuksiin nähden ylikovalta. Uskottavammalta tuntuu monet 45-47 kohdat. Autoteitä käytetty ja voi Jesaja, että Postikeskuksen länsipuolinen asfaltti on karkeaa ja täristävää vauhdissa.
Re: Renkaat
Lähetetty: 02 Kesä 2016, 13:12
Kirjoittaja vaaka
Sport Contact on leveämpi kuin Spectra silminnähden, vaikka Spectea on 17c vanteessa ja SC 15c. Alhaiset paineet jättivät mitat SCsta vajaaksi. Pumppasin kokeeksi renkaaseen 5 Baria ennen tyhjennystä ja tri pyörään laittamista. Oli silmämääräisesti pari milliä leveämpi kuin 3,7 Barin paineella. Taitaa tämäkin Contin malli olla GPn tapaan leveämpi kuin ilmoitettu mitta. Ehkä jopa 3,7 Barilla.
Offtopicia olisi kikkailut kiekon vääntelystä kohdilleen tri pyörään maksimietäisyyden takaamiseksi, mutta vielä työläämpää oli sisurin kanssa. 15c Shimano r500 vanteeseen yritin Contin Tour Slim 700 28-mitäikinä3x? sisuria laittaa. Ei oikeasti tien päällä yhteensopivaa 15c vanteen kanssa puhkeamisvaaran johdosta. Lähes yhtä jäykkä on SC32 laittaa vanteelle kuin GP4000S2, eli ei näppini riitä, vaan piti kengällä tallata vaijerille ja vääntää kiekkoa pois itsestäni ja sormin vaijeria vanteen sisään ujuttaen. Sisuri jäi venttiilin ympärillä olevan vahvikkeen kohdalta litistyneeksi vaijerin alle toiselta puolelta.
Niksipirkka osastoon menee, kun en saanut väänneltyä lötkösti täytettyä sisuria venttiilistä kääntäen pois alta, kun rengasraudasta ulkorenkaaseen ei ollut iloa. Olin löysännyt mutterin pois vanteelta ja yrittänyt vääntää venttilistä ja työntää venttiilillä turhaan. Pakko mahtua, kun on maksettu logiikalla lisää painetta ehkä 1-1,5 Bar ja uudestaan työntö sisään venttiilistä sai jäykistyneen sisurin liukumaan pois ulkorenkaan vaijerin alta. Narulla on paha työntää, joten törkeästi painetta lisää ja venttiilistä työntämisen vaurioita toivottavasti välttävä epätoivoveto voi toimia välillä. TEC sisuri kosahti liian leveänä venttiilin tuen litistymisestä johtuen, vaikka paksua materiaalia onkin. Silloin oli Spectra 17c yhdistelmä.
Epätoivoisena työnsin venttiilistä, kun olin lukenut, että liian kapea sisuri leveämmässä ulkorenkaassa venyy materiaaliltaan ohueksi tai repeää. No hajoaa sisuri helposti myös liian kapeassa vanteessakin, jos leveään renkaaseen suunniteltua sisuria änkee ahtaaseen paikkaan. Ei valmistajat huvikseen suunnittele tietyn levyisiä sisureita, ulkorenkaita ja vanteita kuhunkin käyttöön. Pitää olla tälläinen ropelihattu, joka rikkoo sääntöjä ja puskee ohi turvarajoista ja selviää siitä. Ehkä. Kun vasta aika kertoo turvallisuuden.
Re: Renkaat
Lähetetty: 05 Kesä 2016, 19:11
Kirjoittaja PW
Kojakkeja googlailin, ni eksyin tuommoselle sivulle http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... walbe.html
Ihmettelen, onko kojakkejakin noin montaa eri mallia, kun on noin monen hintasta
Luulin ett taitettava ja reunalangallinen
faltbar tarkottanee taitettava. Onko tuolta kukaan ostanu?
Re: Renkaat
Lähetetty: 05 Kesä 2016, 20:36
Kirjoittaja Vilijami
Tuossahan oli monta eri ostopaikkaa, eikä monta eri mallia 
Re: Renkaat
Lähetetty: 05 Kesä 2016, 21:02
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:Tuossahan oli monta eri ostopaikkaa, eikä monta eri mallia 
nii onkii ja taas tulikala 
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 14:27
Kirjoittaja PW
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 14:51
Kirjoittaja PW

- 20160606_144825.jpg (119.6 KiB) Katsottu 2717 kertaa
51mm rengas 17mm vanteella - tämä kuva ei taida 1000:ta sanaa korvata:(
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 15:05
Kirjoittaja Pastori
Toiminee. Tossa oli muistaakseni karvan alle 60 millii noi - vanteet oli joktu roskalavalta.

Mutta tee leveemmillä kehillä.
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 15:24
Kirjoittaja Nojanalle
Renkaasta tulee tukevampi , kun laitat ne leviämmälle vanteelle. Mulla ei ole ollut viellä näin "nöyrää" rengasta alla kuin nyt . 40-507 on 32mm leveellä vanteella. Kurveissa menee kuin juna . Kapee vanne tekee renkaasta huojuvan .
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 15:30
Kirjoittaja PW
Pastori löytää hienoja roskalavoja
Joo ymmärrän kyllä ett levee on paree mutt kuten jo monesti valittanut, vaikee löytää, joutuu kasaamaan ite, maksaa rahaa, menee aikaa ja silti en tiedä tuleeko hyvä
Käyn viel tuossa mäellä jos pyöräkorjaajalla olis jotain jemmassa.
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 15:55
Kirjoittaja eemeli
Mitataanko vanteen leveys ulko- vai sisäreunasta? Mulla näytti olevan ulkoreunasta mitattuna leveydet 19mm->80mm. Itsellä noi oli ulkoreunasta mitattuna 25mm vanteella ja toimi omasta mielestä ihan hyvin. Mun mielestä tuota Bigapplea ei kannata laittaa kovin leveällä vanteelle, jos haluaa jouston säilyttää.
Joku vanha maasturin 559 takakiekko löyty romukasasta. Avovaihteet, ei levyjarrua, Jarrupinta kunnossa ja kohtuu suorakin. Joutaa kyllä jos tarvit...
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 15:58
Kirjoittaja PW
eemeli kirjoitti:Mitataanko vanteen leveys ulko- vai sisäreunasta? Mulla näytti olevan ulkoreunasta mitattuna leveydet 19mm->80mm. Itsellä noi oli ulkoreunasta mitattuna 25mm vanteella ja toimi omasta mielestä ihan hyvin. Mun mielestä tuota Bigapplea ei kannata laittaa kovin leveällä vanteelle, jos haluaa jouston säilyttää.
Joku vanha maasturin 559 takakiekko löyty romukasasta. Avovaihteet, ei levyjarrua, Jarrupinta kunnossa ja kohtuu suorakin. Joutaa kyllä jos tarvit...
Sisämitasta, kait oikeesti siitä kohtaa mihin renkaan reuna puristuu.
Tuo jousto on hyvä huomio koska sitä vartenhan just nämä kumit halusin.
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 16:32
Kirjoittaja vph
17 millin vanne toimii Schwalben Ameriikan konttorin mukaan 50 mm rengasleveyteen saakka: http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions
Kuvakaappaus tuolta sivulta:
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 16:58
Kirjoittaja PW
Parin millin kasvu vanteessa, sallii renkaan kasvattamista reilusti.
Re: Renkaat
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 18:03
Kirjoittaja Jarcco
Kustomfillarien vanteet olis leveitä ja vahvoja, vaikkei olisi edes ontelovanne. Tuossa sattuu olemaan sekin:
http://www.styleride.fi/46mm-musta-aluv ... -2931.html
Ulkomaan kaupoista varmaan saa halvemmalla.
Second thought: Kannattaa tietenkin suosia paikallisia kivijalkakauppoja kuten styleride. Sitäpaitsi hinnat ovat aivan kohtuulliset.