Re: MBB tandem 2WR
Aika vähillä tukirakenteilla saisi tämän saman katteen sopimaan tähänkiin projektiisi: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=5015
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Aika vähillä tukirakenteilla saisi tämän saman katteen sopimaan tähänkiin projektiisi: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=5015
Jukka
jviirret kirjoitti:Aika vähillä tukirakenteilla saisi tämän saman katteen sopimaan tähänkiin projektiisi: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=5015
Jukka
Juu, pari onkivapaa ja nippu kukkakeppejä
Retkipatja kerää lunta herkästi pintaansa ja katto kupristelee lumen painosta ja pakkasesta. Sain pyörän tänään lämpimään sulamaan mutt katto meni sulaessaan aika lötköksi. Otin pois jos sais tehtyä uuden ja paremman.
Innoissani olin lähdössä tutkimusmatkalle Saimaan jäälle, eilisen mukavan kokemuksen rohkasemana. Termospullon oikeen pistin taskuun ja varusteita mukaan. Mutta kun läksin polkenmaan - ei vaihteita löydy, rataspakka pyörii tyhjää Eilen ajoin kotiin asti ja nyt ei mitään
Voiko tuossa olla joku jäätymisen aiheuttama juttu, joka korjaantuu sulaessa? Vai vapaaratas hajonnu?
Hetken harmistuksen jälkeen tajuan, ett vaihtamalla kiekkojen paikkaa, pyörä taas kulkee Ei ku pihalle aurinkoon tuhertamaan
PW kirjoitti:Voiko tuossa olla joku jäätymisen aiheuttama juttu, joka korjaantuu sulaessa? Vai vapaaratas hajonnu?
99% varmuudella päässyt vähän vettä vapaarattaaseen ja sen "lipareet" jäätyy jumiin. Jos tyhjää pyörimistä esiintyy vasta kovemmissa pakkasissa niin vapaarattaan rasva on liian jäykkää suomen talveen.
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Voiko tuossa olla joku jäätymisen aiheuttama juttu, joka korjaantuu sulaessa? Vai vapaaratas hajonnu?
99% varmuudella päässyt vähän vettä vapaarattaaseen ja sen "lipareet" jäätyy jumiin. Jos tyhjää pyörimistä esiintyy vasta kovemmissa pakkasissa niin vapaarattaan rasva on liian jäykkää suomen talveen.
Jukka
Niinpä tietyst, eilen oli jäällä vähän märkää ja vettä on varmaan jotunu napaan - nyt ku pakasti ni eivät liiku. Nostanpa ensin sulamaan, ennen ku puran enempää
Kun maltoin juoda mukin teetä, napa suli aurinkoisella seinustalla - ehkä uusi yritys jäälle
Tänään lumipöpperössä muuttui pyörä, kuntopyöräksi. Renkaiden ja haarukoiden väliin pakkaa lunta ja kysyy ylimääräsiä voimia saada pyörä liikkeelle. Erityisesti etujarrut ja haarukka ahtaat mutta tämähän oli arvattavissa. Muuten kulki ihan suoraan muutaman sentin lumessakin.
Talvipyörässä pitäisi olla kaikki lokasuojat, niiden kiinnikkeet, jarrut ja haarukat vähintään parin sentin etäisyydellä kumin pinnasta. Muuten tulee aina jossakin vaiheessa lumen paatamisen kans ongelmia Ilmiönä "jännä", johtunee siitä että kumin pinnan lähellä oleva kiinteä kappale muuttaa renkaan aiheuttamia pyörrevirtauksia niin että lumi irtoaa siinä kumista. Irronnut lumi tarttuu kappaleeseen ja pienentää sen ja kumin välistä etäisyyttä ja lumen pölisy lisääntyy ja lopulta lunta on niin paljon että ahdistaa renkaan pyörimistä.
Jukka
Melkeen puolikatettu lumella.
Eilen käytännön muistutus, miks pyörässä pitäs olla kaks jarrua:? Alamäkeen menossa, jarru tuntu vähän heikolta ja ruuvasin vaijeria kahvan päästä kireemmälle. Mäkeen menossa, jarru hankas vähän, potkasin länkeen kun se yleensä lopettaa hinkkaamisen. Vasemman puolen potku ei auttanu, potkasin oikeeta länkee - hiljeni. Onneks kokeilin jarruu, ennen ku vauhti kasvo - länget olikin irronu Taas onnea matkassa, jalat maahan ja ohjaus pientareelle - huh. Jyrkkä mäki ja alhaalla vilkas risteys
Ehkä pitää toinen jarru laittaa - joskus:?
Tämän särkymävaran takia haluaisin omiin ketjuvaihteisiin jalkajarrun, ettei se olisi pelkästään yhden käsijarrun varassa.
Haselta löytyi yllättävä idea tähän. Polvijarru.
Polven lisäksihän jarrun kahvan saa vaikka niskatukeen tai yläohjaustankoon...
Jukka
Tää ollu pukilla vissiin toista kuukautta, eikä meinaa keritä huoltamaan. Kiire meinaa tulla, ett Lowrideen saa kasaan mutta pakko on hyvä motivaattori Navat putsasin ja rasvasin, toinen olikin jo aika jäykkä, hiekoistaan. Ruosteita hion ja maalia päälle, samalla katon tartteeko hitsiä näyttää - ehkä pari paikkaa pitää varmistaa mutt aika hyvin näyttää pysyneen kasassa, vaikka on räkimällä turattu.
Penkkiä on ollu tarve tai ainakin halu, siirtää eteen päin - 3cm siirtyikin mutta nyt pitäs jatkaa keulapuomia, joka taas tuntuu turhalta ja vaikeelta 3cm takia Jos oikeen hurjaks heittäytysin ni vaihtasin 170mm kammet