Re: Talvipyöräily
Pistä pussukoiden kaavat jakoon. ?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Pistä pussukoiden kaavat jakoon. ?
irakas kirjoitti:Sormet on ruvenneet tarkenemaan lampaanvillavuorisissa rukkasissa, joiden sisällä on villalapaset.
Vanhat konstit on monasti parhaat Itse tykkään vuorittomista kinttaista, niin ei ole ongelmia kuivata niitä. Laittaa villaa vaan useamman kerroksen, jos tuntuu kylmältä.
Tänään kun olen kulussa . Ihmettelen mitä yleensä ajatellaa, kun kasataan lumivalleja risteys alueille. Autosta ei näe niiden yli , eikä näe pieniä kulkioita .Eikö sitä lumikasaa voi työntää yhtään pitemmälle . Eikä näe aina muita autoilijoitakaan .
Pastori kirjoitti:Pistä pussukoiden kaavat jakoon. ?
Olen kaavoja etsiskellyt, mutta enpä vaan ole löytänyt. Jos kiinnostusta on, voisin tehdä uudet. Pussukoiden sisällä on 4 mm:n vanerista tehdyt 7 cm:n leveät tukirangat, joiden avulla pussukat on kiinnitetty tarakkaan.
Mulla rupes vaihteet reistailee pakkas päivänä. Kattelin että yksi säije oli poikki, mutta se oli ollu poikki jo pitkään joten en ajatellu että se olis ongelma vaan rasvasin vaihtajaa ja vaijeria pikasesti, mut eipä se tahtonut auttaa. Kotiin ajettua rupesin rasvailee vähän tarkemmin ja huomasin siinä kuoria siirrellessä että se katkennut säije olikin lähtenyt. Kiertymään auki kuoren sisällä ja se aiheutti vaihtajan ongelmat. Vaihdoin vaijerin ja kokeillessa vaihtajaa yllätyin miten kevyesti vipu toimi ja vaihteet toimi moitteetta.
Voi persus mikä puskutraktoritreeni tänään oli pyörätiellä . No urheilustahan se toki menee mutta kun ei ole kiva olla määränpäässä kastunut sekä vaatteiden sisä- että ulkopuolelta. Tuli ikävä eilistä päivää kun vielä riitti peilijäätä. Peilijäällä on ihanaa ajaa!
Premnas kirjoitti:Tuli ikävä eilistä päivää kun vielä riitti peilijäätä. Peilijäällä on ihanaa ajaa!
Niin on! Peilijää on parempi ku asfaltti.
Harmi vaan kun suurimman osan talvesta joutuu ajeleen sohjossa ja hiekoitussorassa
Täällä Oulussa soran levitys aloitettiin ennen lumen tuloa. Ei voi kuin ihmetellä
Kaksi pyörää ja leveät sellaiset toimii erittäin hyvin juuri sohjossa ja soralla. Ei käy kateeksi trike kuskeja kun ajelee sohjossa
Täällä ei paljoa asfaltti näy lumen ja jään lähdettyä kun sepeliä on niin paksusti jo levytelty
Wacky kirjoitti:Kaksi pyörää ja leveät sellaiset toimii erittäin hyvin juuri sohjossa ja soralla. Ei käy kateeksi trike kuskeja kun ajelee sohjossa
Oi, oi, kunpa näkisit miten kaksipyörävetoinen sähköavusteinen trike SH23 puskee läpi sohjojen!
Ei oo kyllä paljoa kiinnostanut talvipyöräily, sitä on liian mukavuuden haluinen että metrolla on töihinkin menty. Jospa huomenna yrittäisi saada itseänsä niskasta kiinni ja pyörällä töihin!
Kuvassa ei ainakaan näytä siltä että sohjosta olis tietoakaan. Ajappa sillä n. 10 cm syvässä ruskeassa suolasohjopuurossa on joka on aurattu ajoradalta pyörätielle niin tiedät ajanees
^ Jep. Mulla on vakimatkalla pari kohtaa joissa joka halvatun kerta on aurattu ajoradalta pahimmat moskat juuri pyörätielle. Parina kertana olen työntänyt triken sen läpi, mutta oikeastaan siinä puurossa on ihan sama ajaako vai taluttaako - molemmat etenemistavat on täysin perseestä.
Tänään oli mukavampi keli ajaa kun pyörätiet osittain sulaneet tai sitten oli vaan sitä peilijäätä, josta niin kovasti pidän . Tuli heitettyä ylimääräinen lenkki. Mulla ei luonto anna periksi kulkea talvella bussilla, ei vaikka olis minkälainen myrsky tahansa
. Järkevää tai ei...yleensä ei, mutta mitä väliä!
Juu, tuo ajoradalta pyörätielle ajettu moska
syö kummasti ajohaluja.
Olen yrittänyt suunnitella lenkureita silleen,
että välttelis noita ajoradan viereisiä kelvejä.
Mutta perkeleen usein sen unohtaa.....
Wacky kirjoitti:Kuvassa ei ainakaan näytä siltä että sohjosta olis tietoakaan. Ajappa sillä n. 10 cm syvässä ruskeassa suolasohjopuurossa on joka on aurattu ajoradalta pyörätielle niin tiedät ajanees
No joo, kuva on otettu vallan eri päivänä, kun oli sohjokelit, mutta kyllä melkein mahdottomien sohjojen läpi pääsee, kun kaksi pyörää vetää, kolmas on pitämässä pystyssä ja voimaa moottorissa riittää.
Joo, itellä vaan se ongelma että vaihtoehtoiset reitit voivatkin sitten kiertää monta kilometriä enemmän eikä se kuitenkaan ole mikään tae että sielläkään pääsisi yhtään sen helpommalla. Mieluummin sitten runttaa sen 6-8km täyttä sohjoa kuin vaikka 10km samaa kökköä .
Tänään vähän ripotteli lunta taivaalta, mutta ei vaikuttanut ajoon mitenkään.