Sivu 32/59

Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 20 Tammi 2015, 22:44
Kirjoittaja vph

En tiedä onko tämä kuva ollut jo esillä täällä jossain, mutta on kyllä aivan liian ahdistavan oudosti omistushalua herättävän näköinen tämä laite:

Kuva

Kuva

Jos vaan keksisi mitä käyttöä tuolle olisi näillä seuduilla, niin voi huhhuh...


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 08:05
Kirjoittaja Wacky

En ostaisi kun tuo pilattu laittamalla penkin selkänoja iavan liian kauas takarenkaasta. Pitoa ei siis löydy kunnon rymyämiseen. Eron etelänavalla käyneeseen vehekeeseen on suuri juuri tältä kriittiseltä osalta kun katsoo sivu profiilia molemmista.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 08:32
Kirjoittaja jviirret
Wacky kirjoitti:

En ostaisi kun tuo pilattu laittamalla penkin selkänoja iavan liian kauas takarenkaasta. Pitoa ei siis löydy kunnon rymyämiseen. Eron etelänavalla käyneeseen vehekeeseen on suuri juuri tältä kriittiseltä osalta kun katsoo sivu profiilia molemmista.

Onko ylämäki pidossa se syy miksi näistä tehdään näin julmetun korkeita? Vai estetäänkö sillä kumien lähteminen vanteilta kun trike kaatuu kurvissa ennen kuin kumi muljahtaa irti?

Jukka


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 08:59
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

En ostaisi kun tuo pilattu laittamalla penkin selkänoja iavan liian kauas takarenkaasta. Pitoa ei siis löydy kunnon rymyämiseen. Eron etelänavalla käyneeseen vehekeeseen on suuri juuri tältä kriittiseltä osalta kun katsoo sivu profiilia molemmista.

Onko ylämäki pidossa se syy miksi näistä tehdään näin julmetun korkeita? Vai estetäänkö sillä kumien lähteminen vanteilta kun trike kaatuu kurvissa ennen kuin kumi muljahtaa irti?

Arvaisin, että sillä on vain tavoiteltu maastoautoestetiikkaa, joka on nykyään hyvin muodikasta henkilöautoissakin.
Kuva

ED
Heh, ei ole oikeuksia mennä suoraan tuolle sivulle, mutta googlen kuvahaun kautta pääsee. :mrgreen:
Tällainen kuva siinä piti olla.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 12:33
Kirjoittaja vph
Wacky kirjoitti:

En ostaisi kun tuo pilattu laittamalla

Ronkeli.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 12:52
Kirjoittaja vph
jviirret kirjoitti:

miksi näistä tehdään näin julmetun korkeita?

Eipä tuo vielä mitään. Mie oon nähny nojakkeja, joissa jalka hädin tuskin maahan ylettää. Haireisereita. Kinoksissa näppäriä, kun ei lumi huuhtele pertsaa.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 13:01
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:

Onko ylämäki pidossa se syy miksi näistä tehdään näin julmetun korkeita?

Oisko pääsyy se ettei tarvi tehdä eri runkoa tuommoiseen :? Korkeaan käy sama kuin pienirenkaiseen. Ainakin olkavarret voi olla korkeassa lyhyemmät = hennommat.
Iso eturenkaisia nuijapäitä on muutenkin vähän.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 13:56
Kirjoittaja jviirret
vph kirjoitti:

Mie oon nähny nojakkeja, joissa jalka hädin tuskin maahan ylettää. Haireisereita.

Jos haluaa lyhyen täysjousitetun kaksipyöräisen nojakin isoilla renkailla niin siitä tulee väkisin korkea :roll:
Ilman jousitustakaan ei onnistu kovin matalana, paitsi jos tekee Pythonin.
Ite teen isopyöräisestä mieluummin pitkän kuin korkean ;)

Jukka


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 15:20
Kirjoittaja vph
jori kirjoitti:

...tavoiteltu maastoautoestetiikkaa, joka on nykyään hyvin muodikasta henkilöautoissakin.
< kuva >

Ai. Tampereen hipsteritko ajaa tuollaisilla muotipirsseillä nykyään? :shock:


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 15:45
Kirjoittaja Wacky
vph kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

En ostaisi kun tuo pilattu laittamalla

Ronkeli.

Ronkeli?!? Onko sulla vai 4500e heittää pyörään joka ei toimi kuten toivoisi? Tuolla olis tarkoitus päästä maastossa paikkoihin mihin muillan nojapyörillä ei pääse, mutta kun ei pääse. Maavaraa on hitaaseen röykkyiseen ajoon, mutta kuten sanoin pito loppuu kesken ennen kuin pääset alkuukaan.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 16:40
Kirjoittaja vph

Ihan peace vaan, se ronkeli oli vitsiksi tarkoitettu.

Mutta niin, ei mulla ole 4500 euroa turhaan pyörään laitettavaksi, valitettavasti.

ICE fatin pidon loppumisesta en tiedä, kun ei ole laitteesta kokemusta. Youtubesta kun katsoi laitteen ajovideoita, niin hyvinhän tuo kuitenkin näyttää möyrivän. Omalle päälleni ja taidoilleni moiset maastokyvyt vähintäänkin riittäisivät, mutta ei minulla olekaan tarvetta lähteä umpimetsään ajamaan. Patikkapolut riittäisivät hyvin. Toisaalta, jos tuo on huono trike maastoajoon, nin mitkä ovat sen kilpailijat? Onko parempia, sellaisia joista ei pito lopu kesken ennen alkuun pääsyä?

Vastakysymyksenä: Oletko tosiaan jo päässyt ajamaan itse tuolla, vai mistä moinen varmuus huonoudesta?

http://youtu.be/G2bkexHmKSc
http://youtu.be/nIkpXCZ0gH0


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 16:48
Kirjoittaja vph

Spekuloiddas vähän. Voisiko olla, että takakiekon paikka ei ole ihan tahallaan pilattu liian taakse? Jospa ICE R&D:n pojat on käyny ajamassa kaksi lenkkiä pöpelikössä ja todenneet, notta kun laittaa takakiekkoa vähäsen taaksepäin, niin a) ei kippaa niin helposti taaksepäin ympäri hepskeikkaa ja b) paino jakautuu tasaisemmin kaikille kolmelle pyörälle, jolloin kantavuus suolla ja hankiloilla on parempi.


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 16:58
Kirjoittaja jooseha

Vetorenkaan pidolla on korostunut merkitys talviliukkailla. Ehkä tuota ei ole tarkoitettukaan jäiseen mäkeen :wink:


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 17:11
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Jos joku nyt selittäs tässä . Miksi takapyörän pitää olla lähellä ajaa . Kun itse olen käsittänyt että on suotuisaa vierä takpyörää taaenmaksi kun halutaan parempaa nousukykyä . Vai haetaanko nousuun sellaista lisä ominaisuutta , ettei pyörä kippaa niin herkästi ympäri . En ole mikään asiantuntia tälläsissä , mutta moottoripyörissä olen nähnyt pirennettyä takahaarukkaa , se kuulemma lisää pitoa ja vakavuutta. Tierä häntä ,onko näin . Ainakin lyhyt akselinen on helpompi käsitellä maastossa , kun pitää kiertää tielle tulevia esteitä .


Re: Talvipyöräily

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 18:21
Kirjoittaja jooseha
Nojanalle kirjoitti:

Jos joku nyt selittäs tässä . Miksi takapyörän pitää olla lähellä ajaa . Kun itse olen käsittänyt että on suotuisaa vierä takpyörää taaenmaksi kun halutaan parempaa nousukykyä.

Kyse on painonjakaumasta renkaiden kesken. Sillä haetaan suurempaa osaa pyörän painosta vetävälle takarenkaalle ettei se sudi niin helpolla. Renkaan pito on suoraan verrannollinen siihen kohdistuvaan (paino)voimaan. Saman voi tietysti tehdä viemällä eturengasta eteenpäin.