20160420_160545.jpg (162.96 KiB) Katsottu 4395 kertaa
20160420_160556.jpg (209.89 KiB) Katsottu 4395 kertaa
Kun tällä oon taas vähän ajellu, kangaskatteen virittely pyörii tietyst päässä. Ylempi kuva on ajoasennossa, silmien tasolta otettu ja alempi hiukan ylemmäs kohottautuneena. Nykyisessä asennossa polvet nousee huomattavan korkeelle, muuhun katteeseen verrattuna. Järkevää kait olis jos makuuasennon muuttas pystymmäks istuma-asennoks, sillon "polvikupit" ei tartteis olla niin isot. Ilmanvastushan siinä vähän kasvaa mutta yleisimmissä kinnereissähän asento on selvästi pystympi myös.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kirjoittelin äsken tuonne kommenttipalstalle, kunnes avasin tämän. Poistin viestin sieltä ja siirsin tähän. Viesti viittaa siis tähän kuvaan kommenttiketjussa.
Vaikeuttaako tuo niskahihna kulkemista penkille. Siinä sinulla olis valmiina ranko, sen kun heität loimen päälle, on sinulla kinneri. Niskahihnaan voi laittaa penkin taakse pienen levityspalkin ja siirtään edestäkin vähän laidemmaksi, niin mahdut kyytiin loimeen koskematta. Eteen pitää vain keksiä joku juohevamuotoinen tulppa. Eikös tuo ohjainvarsipari kannattaisi kiinnittää niskaremmiin vaikka narulenkillä, niin olisi aina paikallaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Hihna vaikeuttaa tietyst vähän sisään menoa kun isoa jalkaa huolimattomasti yrittää pujottaa hihnojen väliin, meinaa kompastella - ei muuten. Penkin selkänoja nousee kun pujottaudun hihnojen alle istumaan.
Siinähän on naru, sininen pätkä. Ohjaustangon pujotan hihnojen päälle ja narulla kiristän hihnat yhteen, näin hihna ei hankaa reiteen ja ohjaustankoa ei tartte kannatella. Sisään astuessa ohjaimet on kuitenkin pitää sivussa etten astu päälle. Hihna ei juurikaan hankaa niskaan tai häiritse.
Joo loimihan menis tietyst heittämälläkin mutt ei se taida vauhdissa kestää, vaatimattomassakaan. Kait se jotenkin pitäs napoa kiinni, etukaareen ja runkoon sekä noihin hihnoihin. Ja polvien kohdalle jonkinlainen kaari tai ne polvikupit kuitenkin = tilaa polvien nousta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nokkapalankaan ei ole pakko olla kiinteä tai painava. Tarraa tai magneettia voi käyttää, jos ei järeämpää koukkua tjms. laita keskiosan ja nokan liitokseksi. Toisaalta tuossa pyörässä nokkapaino ei ehkä ole synti keulimisen eston ja ylämäkipidon kannalta.
Loimi, Hevonen? Putkikameljin rakentaja. Eskolla Hipparion. Eikös se koneihin viittaa? Petriltä sujuu nelijalkaiset ja nerot ajattelevat samoin. Oliko nopein nelijalkainen gepardi? Sellainen lentävälle 200 metriselle. Tahtoo nähdä Myös loimikatetun Hipparionin.
Kolmipyörässä tarvittavat narut ja liinat.jpg
Laitan tämän kuvan tähän rakenteluketjuunkin.
Punainen, naru pitää vaihdevaijerin poissa ketjun tieltä.
Pinkki, narulla penkki poikkirungossa kiinni ja toimii penkin saranana (2 tehtävää) - huom. samaa materiaalia ku eka.
Keltainen, naru pitää niskapehmusteen paikoillaan, 2kpl.
Vihreä, narulla kiristetään liinat yhteen, jotta eivät hankaa reisiin ja jotta ohjaustanko pysyy ylhäällä, liinojen välissä. Yksi naru hoitaa siis kaksi tehtävää ja rakenne on kevyempi
Tumman sininen, liinapenkin alla, tukee penkkiä ristiselän kohdalta.
Vaalean sininen, liina tukee penkkiä niskan takaa, pitää ohjaustangon ylhäällä ajaessa ja myöhemmin siihen on ajatus kiinnittää kangaskate. Samalla liinalla siis kolme tehtävää.
Liitteet
kolmipyörässä tarvittavat narut ja liinat.jpg (100.1 KiB) Katsottu 4200 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kursori päälle ja hiiren väärän näppäimen takaa "kopioi kuvan osoite"
Uudessa viestissä, kohdassa johon haluat tuon kuvan, paina yläreunan nappia "Img" ja heti perään näppäimistöltä näppäinyhdistelmä Ctrl ja v-kirjain tai hiiren väärän näppäimen takaa "liitä" tekstiin ilmestyneiden img tagien väliin. Controlvee on parempi, sillä kursori menee automaattisesti tagien väliin. Hiirellä sählätessään sen voi tyriä pois sieltä ja liittää kuvan osoitteen tagien ulkopuolelle, jolloin se ei toimi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kursori päälle ja hiiren väärän näppäimen takaa "kopioi kuvan osoite"
Uudessa viestissä, kohdassa johon haluat tuon kuvan, paina yläreunan nappia "Img" ja heti perään näppäimistöltä näppäinyhdistelmä Ctrl ja v-kirjain tai hiiren väärän näppäimen takaa "liitä" tekstiin ilmestyneiden img tagien väliin. Controlvee on parempi, sillä kursori menee automaattisesti tagien väliin. Hiirellä sählätessään sen voi tyriä pois sieltä ja liittää kuvan osoitteen tagien ulkopuolelle, jolloin se ei toimi.
Menikö tuossa viimesessä "manööverissä" joku pieleen kun sain taas vastauksen vaikken kysynytkään mitään? ?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kursori päälle ja hiiren väärän näppäimen takaa "kopioi kuvan osoite"
Uudessa viestissä, kohdassa johon haluat tuon kuvan, paina yläreunan nappia "Img" ja heti perään näppäimistöltä näppäinyhdistelmä Ctrl ja v-kirjain tai hiiren väärän näppäimen takaa "liitä" tekstiin ilmestyneiden img tagien väliin. Controlvee on parempi, sillä kursori menee automaattisesti tagien väliin. Hiirellä sählätessään sen voi tyriä pois sieltä ja liittää kuvan osoitteen tagien ulkopuolelle, jolloin se ei toimi.
Menikö tuossa viimesessä "manööverissä" joku pieleen kun sain taas vastauksen vaikken kysynytkään mitään? ?
Allekirjoituksesi mukaan.
Huomasin, että olit ladannut saman kuvatiedoston uudelleen. Jos se on jo foorumin omassa kuvavarastossa, sitä ei kannata kopiona sinne uudelleen ladata, vaan voi käyttää foourmin sisäistä linkkausta. Varasto ei lisäänny, mutta kuvat säilyvät, kuten alun perin ladättukin. Ladatut ja foorumin sisäiset linkit niihin eivät mene rikki aikojen saatossa kuten muualta netistä linkatut, siksi niitä kannattaa suosia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kursori päälle ja hiiren väärän näppäimen takaa "kopioi kuvan osoite"
Uudessa viestissä, kohdassa johon haluat tuon kuvan, paina yläreunan nappia "Img" ja heti perään näppäimistöltä näppäinyhdistelmä Ctrl ja v-kirjain tai hiiren väärän näppäimen takaa "liitä" tekstiin ilmestyneiden img tagien väliin. Controlvee on parempi, sillä kursori menee automaattisesti tagien väliin. Hiirellä sählätessään sen voi tyriä pois sieltä ja liittää kuvan osoitteen tagien ulkopuolelle, jolloin se ei toimi.
Menikö tuossa viimesessä "manööverissä" joku pieleen kun sain taas vastauksen vaikken kysynytkään mitään? ?
Allekirjoituksesi mukaan.
Huomasin, että olit ladannut saman kuvatiedoston uudelleen. Jos se on jo foorumin omassa kuvavarastossa, sitä ei kannata kopiona sinne uudelleen ladata, vaan voi käyttää foourmin sisäistä linkkausta. Varasto ei lisäänny, mutta kuvat säilyvät, kuten alun perin ladättukin. Ladatut ja foorumin sisäiset linkit niihin eivät mene rikki aikojen saatossa kuten muualta netistä linkatut, siksi niitä kannattaa suosia.
Mistä tuon näjet, miten kuva on ladattu? En oikeen ymmärrä - tuleeko se kuva tuolla systeemillä, näkyviin vai pelkkä linkki?
Kiitos neuvoista, taas sitä jotain oppi. Oon kopioinu omalle koneelle kun en tuota oo osannu tai muistanu tai jotain
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Se näkyy viestissä liitteenä
Turhaa serverin täyttämistä samat kuvat moneen kertaan.
Sori siitä, yritän parantaa tapani.
En kyllä vieläkään tajunnu mitä mie tein väärin. Mielestäni Jorikin tekee sitä jatkuvasti, ett laittaa kuvan uudelleen esiin samassakin ketjussa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Se näkyy viestissä liitteenä
Turhaa serverin täyttämistä samat kuvat moneen kertaan.
Sori siitä, yritän parantaa tapani.
En kyllä vieläkään tajunnu mitä mie tein väärin. Mielestäni Jorikin tekee sitä jatkuvasti, ett laittaa kuvan uudelleen esiin samassakin ketjussa
On kahdenlaisia kuvia, liitetiedostokuvia ja kuvalinkkejä. Linkit voivat olla muualta netistä linkattuja, mutta ne voivat olla myös foorumin sisältä, jolloin ne eivät häviä, kuten muualta verkosta linkatut aina aikaa myöten tekevät.
Kuvan uudelleen esiin kutsuminen ei haittaa, jos se laitetaan linkkinä noin, kuten tuossa yllä neuvoin. Omalta koneelta viestin liitteeksi lataaminen sen sijaan vie kuvan verran lisää tilaa Nojapyöräfoorumin serveriltä.
Jos sama kuva linkataan toisesta ketjusta tuolla (periaatteessa täysin samalla tavalla kuin muualta netistä linkatut kuvat) yllä kuvatulla tavalla, ei tilaa kulu kuin muutaman merkin verran lisää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Revennyttä spinakkeripurjetta oon haeskellu, satuin sitten löytämään oman purjevarastoni ja spinnua säkistä ottaessani huomasin ett se on aika pahasti revennyt - ei mitään muistikuvaa miten ja millon on mennyt mutt eihän se venekään (5,5m )oo ollu vedessä yli 20vuoteen Ehkä tuon sais korjattua mutt en tiedä kestäskö kuitenkaan - vois siis raaskia, pilkkoa tuon kinnerin katteeksi. En sitten tiedä onko paras mahdollinen kangas Trikoota on ehdotettu mutta kun ajatukseni oli se, ett kate kiristyy tiukaksi ja sileeksi (ei räplätystä) kuskin nojatessa penkkiin, spinnu kangas vois olla parempi. Käsien välissä viruttaessa, venyy vhän mutta jos leveemmältä kaaressa ja penkissä kiinni, venyminen on varmaan vähäsempää. Pari pitkittäisliinaa vois myös ommellla venymisen estämiseksi. Kattotaan suapiko aikaseksi
20160530_102129.jpg (144.9 KiB) Katsottu 3540 kertaa
20160530_102112.jpg (179.2 KiB) Katsottu 3540 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.