Hyvän tuulen ketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kun vintille ja pyöräkellariin raivautui tilaa, rakentaminen hotsittaa enemmän kuin ennen. Taitojen puutetta enemmän haittaa tilan, hitsausvälineiden ja budjetin puute. Toki suunnittelua pitäisi tehdä paljon ennen osien hankkimista. Faijalla on maalla MIG.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4058
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ootko käyny kattoo fillaripajan varustusta? Se ei ole kaukana ja siellä pääsee hitsaamaan jos haluaa.

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

sv
Viestit: 112
Liittynyt: 14 Heinä 2013, 20:10

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja sv »

Sain tiistai aamuna soiton lääkäriltä KHKS tänään tänne sinulle laitetaan tahdistin :roll: keskiviikkona oli asennus,
torstaina kotiin, lääkäri sanoi laittavansa alin nopeus 50,täytyy toivoa että auttoi kun ennen meni 100m päälle 10sek
jos tämän remontin jälkeen pääsis alle :D :!:

Seppo

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Kävelin tänään erään vanhaa ajoneuvokulttuuria vaalivan julkaisun toimitukseen, ehdotin jonkinasteista yhteistyökuviota viitaten Velogattiin kadulla, toimitus piti ideasta.
Tulivat miehissä sitten koko toimitus ihmettelemään Gattia kadulle, kuvia ottivat paljon. Tarjosin myös koeajon. Tykkäsivät kovasti. Puhuimme samaa kieltä.
Mietittiin siinä sitten että minkälaiset ja kokoiset tarrat. Niitä pitää vielä vähän hioa, sininen teksti toimisi paremmin kuin musta. Sanoivat ottavansa yhteyttä kun ne ovat valmiit.
Tässä on kyse ensisijaisesti estetiikasta ja huumorista, jossa on myös synenergiaa. Kyseisessä julkaisussa on koeajettu myös kinnereitä sekä polkupyöriä ja itse asiassa lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä vetureista maamoottoreihin, joten ei voida puhua oikein autolehdestä siinä merkityksessä kuin termi ymmärretään.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2058
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

E-Cruiser kirjoitti:

Kävelin tänään erään vanhaa ajoneuvokulttuuria vaalivan julkaisun toimitukseen, ehdotin jonkinasteista yhteistyökuviota viitaten Velogattiin kadulla, toimitus piti ideasta.
Tulivat miehissä sitten koko toimitus ihmettelemään Gattia kadulle, kuvia ottivat paljon. Tarjosin myös koeajon. Tykkäsivät kovasti. Puhuimme samaa kieltä.
Mietittiin siinä sitten että minkälaiset ja kokoiset tarrat. Niitä pitää vielä vähän hioa, sininen teksti toimisi paremmin kuin musta. Sanoivat ottavansa yhteyttä kun ne ovat valmiit.
Tässä on kyse ensisijaisesti estetiikasta ja huumorista, jossa on myös synenergiaa. Kyseisessä julkaisussa on koeajettu myös kinnereitä sekä polkupyöriä ja itse asiassa lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä vetureista maamoottoreihin, joten ei voida puhua oikein autolehdestä siinä merkityksessä kuin termi ymmärretään.

Mobilisti?
http://www.mobilisti.fi/mobilisti/


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14157
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jori »

E-Cruiser kirjoitti:

Kävelin tänään erään vanhaa ajoneuvokulttuuria vaalivan julkaisun toimitukseen, ehdotin jonkinasteista yhteistyökuviota viitaten Velogattiin kadulla, toimitus piti ideasta.
Tulivat miehissä sitten koko toimitus ihmettelemään Gattia kadulle, kuvia ottivat paljon. Tarjosin myös koeajon. Tykkäsivät kovasti. Puhuimme samaa kieltä.
Mietittiin siinä sitten että minkälaiset ja kokoiset tarrat. Niitä pitää vielä vähän hioa, sininen teksti toimisi paremmin kuin musta. Sanoivat ottavansa yhteyttä kun ne ovat valmiit.
Tässä on kyse ensisijaisesti estetiikasta ja huumorista, jossa on myös synenergiaa. Kyseisessä julkaisussa on koeajettu myös kinnereitä sekä polkupyöriä ja itse asiassa lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä vetureista maamoottoreihin, joten ei voida puhua oikein autolehdestä siinä merkityksessä kuin termi ymmärretään.

Kerro terveisiä minulta. Tällainen oli Mobilistissa juttu syksyllä.

Mobilisti-PIkajalka.jpg
Liitteet
Mobilisti-PIkajalka2.jpg

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Wacky kirjoitti:

Ootko käyny kattoo fillaripajan varustusta? Se ei ole kaukana ja siellä pääsee hitsaamaan jos haluaa.

EHHEHE!!! Minä kun olin lukevinani täällä, että hitsauskalustoa ei siellä ole. Viime yöunet puihin, kun rakentamishommat pyörivät mielessä. Tervemenoa seuraavatkin :mrgreen:

Sain tri pyörän etuvaihtajan pelittämään muutaman operaation ja kolmen isolta rieskalta ulos ketjun putoamisen jälkeen. Uudet sfäärit nopeusrintamalla. Verrattuna viime kertaan kun vaihtaja toimi, pääsin uusia mäkiä ylös, eli pahimmat työmatkallani menomatkassa kaikki paitsi yksi, jota en uskaltanut kokeilla isolla eturattaalla. Turhan poikittain joutuisi edes kokeilussa laittamaan ketjun ja polvi tuskin kiittäisi, joten jätän suosiolla paljon punttisalitreenin jälkeiseen aikaan mahdollisen kokeilun.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

jori kirjoitti:

Kerro terveisiä minulta. Tällainen oli Mobilistissa juttu syksyllä.

Täytyypä kertoa. Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että kyllähän konventionaalisen autoilun aika massailmiönä ja autoilun asema identiteettinä on hiljalleen katoamassa. Yhä pienempi ja pienempi porukka kokee identiteettinsä "autoilijaksi". En kuitenkaan ole mitenkään museoautoilua vastaan. Liikennepolittiisena ilmiönä se on täysin marginaalinen. Vanhojen autojen estetiikassa on paljon hienoa, jota voisi varastaa tulevaisuuden sähköajoneuvoihin. Jos Mobilistilla joku linja on, niin se lienee lähinnä se että vanha on hienoa. Ihmiset tulevat varmaan selittämään että sä ajelet ympäriinsä vaan mainostustarkoituksessa, eihän tossa muuten oo mitään tolkkua :wink: En tiedä, miten tämä idea toimii, kokeillaan.
Meillähän on jo Herbalife-Mango, Hammaslääkärikeskus-Mango ja Alepa-fillarit. Tämä kaupallistaminen ei ole tässä se pointti, ajattelin vain että kokonaisvaikutelma voisi toimia.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14157
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jori »

E-Cruiser kirjoitti:

Meillähän on jo Herbalife-Mango, Hammaslääkärikeskus-Mango ja Alepa-fillarit. Tämä kaupallistaminen ei ole tässä se pointti, ajattelin vain että kokonaisvaikutelma voisi toimia.

Ei tuossa kaupallisuudessa ole mitään vikaa, varsinkaan kun mainostettava tuote on noin hyvällä asialla. Mobilisti-, samoin kuin vaikkapa Pikajalka lehtien tehtävä on rakentaa siltaa historian teknologioista tulevaisuuteen. Täsmälleen samaahan Nojapyöräfoorumikin tekee.

Kuten monta kertaa olen sanonut, evoluutio –myös tekniikan evoluutio– ei omaa varsinaisesti suuntaa, vaan samalla kun jokin tekniikan osa-alue kehittyy, taantuu toinen. Asiat unohtuvat ja vääristyvät.

Jotta kaikkea ei tarvitsisi keksiä uudelleen alusta asti, pitää olla meitä Mobilisteja, jotka poimivat arvokasta menneisyydestä tuoden sen takaisn tukemaan teknologian kehitystä. Pitää olla kulttuuria, joka kierrättää fiksuja ajatuksia takaisin evoluution pelikentälle auttamaan uusia pelikavereitaan uudella kentällä kilpailemaan uusien vastustajien kanssa. Arvostan.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Hyvin kirjoitettu. Saman ilmiön toista ilmenemismuotoa naatiskelen maailma kylässä tapahtumassa. Sivupisteenä Brew Dog ja jenkkivieraana hanasta Founders KSB. No nyt kolisee miu mau mukkaan. Kaveri kertoi, että Suomeen tulee muutama tankki vuodessa ja on hänen top 5 oluissa. Vähillä unilla töissä ja molempaan suuntaan uusi nopeusenkka. Voittaja olo. Paha sanoa kummasta enemmän, olen pullosta saanut ja rakastanut KBSia, mutta holey cow, että hanasta rulettaa!

Miellyttävä lisäys: Henkilökunta tietää asiansa. Ihmettelin, että maistuuko mikään KBSin jälkeen ja vastaus oli Ship Wrech Brew Dogilta ja Ballast Pointilta. 13,8 % muuta ja silti 100% hyvää, eli 138 % vähintään hyvää. Perustelen matematiikan näin: 7&5 €/kolmasosapint olutta, joka on pulikoinut Spring Bank ja nimeämättömässä Islay Whisky tynnyreissä vuoden. Summa on oluen volyymi ja juomisen kesto yhdessä parhaista viskin mauista, joita olen ei viskifanaatikkona maistanut plus hyvä olut=synergia, eli osiensa summa on yli ennalta arvattava. Yhtä lämmin (ja lämmittävä@21 C) suositus kuin KBS ja samassa järjestyksessä kuin minulla. Herkkua!

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1561
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja samuel »

Ilmoittaa että "URL sugnature expired"

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja PW »

samuel kirjoitti:

Ilmoittaa että "URL sugnature expired"

Kyllä se ensin näytti videon - mistä se nyt otti nokkiinsa :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Vartissa tuplasin draivipituuden IFK paitaiselta 10-12 v tytöltä tänään frisbeegolfissa tekniikkavinkeillä. Näytti siltä, että voisi olla jopa oma, eikä ostettu paita, kun urheilijan kroppa on, joten jotkut konseptit olivat tuttuja, vaikkei ollut älynnyt hyödyntää tässä lajissa. Pääsi hajulle pian joistain jutuista ja sai treeniin nähden nopeasti muutettua, miten kroppa liikkuu. Kokemusta liikunnasta ja vartalon hallinnasta sekä lahjoja tytöllä?

Vähän palopuheita motivaattoriksi päälle 140 m draivaavasta 14 vuotiaana SM kisassa kisatilanteessa suoraan heittäneestä tytöstä ja toisesta superjunnusta. Viime viikolla tähän asti tällä kaudella pysäyttämättön maailmanmestari naisissa, joka Suomeen tultuaan hävisi 17 vuotiaalle Suomen naisten mestarille aiheutti "Wow" -kommentin :mrgreen:

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 855
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Riding the poor mans fat-bike the Mongoose Beast in the snow :

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Vastaa Viestiin