Kun vintille ja pyöräkellariin raivautui tilaa, rakentaminen hotsittaa enemmän kuin ennen. Taitojen puutetta enemmän haittaa tilan, hitsausvälineiden ja budjetin puute. Toki suunnittelua pitäisi tehdä paljon ennen osien hankkimista. Faijalla on maalla MIG.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 20 Touko 2016, 06:50
Kirjoittaja Wacky
Ootko käyny kattoo fillaripajan varustusta? Se ei ole kaukana ja siellä pääsee hitsaamaan jos haluaa.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 20 Touko 2016, 11:07
Kirjoittaja sv
Sain tiistai aamuna soiton lääkäriltä KHKS tänään tänne sinulle laitetaan tahdistin keskiviikkona oli asennus,
torstaina kotiin, lääkäri sanoi laittavansa alin nopeus 50,täytyy toivoa että auttoi kun ennen meni 100m päälle 10sek
jos tämän remontin jälkeen pääsis alle
Seppo
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 20 Touko 2016, 17:31
Kirjoittaja E-Cruiser
Kävelin tänään erään vanhaa ajoneuvokulttuuria vaalivan julkaisun toimitukseen, ehdotin jonkinasteista yhteistyökuviota viitaten Velogattiin kadulla, toimitus piti ideasta.
Tulivat miehissä sitten koko toimitus ihmettelemään Gattia kadulle, kuvia ottivat paljon. Tarjosin myös koeajon. Tykkäsivät kovasti. Puhuimme samaa kieltä.
Mietittiin siinä sitten että minkälaiset ja kokoiset tarrat. Niitä pitää vielä vähän hioa, sininen teksti toimisi paremmin kuin musta. Sanoivat ottavansa yhteyttä kun ne ovat valmiit.
Tässä on kyse ensisijaisesti estetiikasta ja huumorista, jossa on myös synenergiaa. Kyseisessä julkaisussa on koeajettu myös kinnereitä sekä polkupyöriä ja itse asiassa lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä vetureista maamoottoreihin, joten ei voida puhua oikein autolehdestä siinä merkityksessä kuin termi ymmärretään.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 20 Touko 2016, 21:50
Kirjoittaja Jarcco
E-Cruiser kirjoitti:
Kävelin tänään erään vanhaa ajoneuvokulttuuria vaalivan julkaisun toimitukseen, ehdotin jonkinasteista yhteistyökuviota viitaten Velogattiin kadulla, toimitus piti ideasta.
Tulivat miehissä sitten koko toimitus ihmettelemään Gattia kadulle, kuvia ottivat paljon. Tarjosin myös koeajon. Tykkäsivät kovasti. Puhuimme samaa kieltä.
Mietittiin siinä sitten että minkälaiset ja kokoiset tarrat. Niitä pitää vielä vähän hioa, sininen teksti toimisi paremmin kuin musta. Sanoivat ottavansa yhteyttä kun ne ovat valmiit.
Tässä on kyse ensisijaisesti estetiikasta ja huumorista, jossa on myös synenergiaa. Kyseisessä julkaisussa on koeajettu myös kinnereitä sekä polkupyöriä ja itse asiassa lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä vetureista maamoottoreihin, joten ei voida puhua oikein autolehdestä siinä merkityksessä kuin termi ymmärretään.
Kävelin tänään erään vanhaa ajoneuvokulttuuria vaalivan julkaisun toimitukseen, ehdotin jonkinasteista yhteistyökuviota viitaten Velogattiin kadulla, toimitus piti ideasta.
Tulivat miehissä sitten koko toimitus ihmettelemään Gattia kadulle, kuvia ottivat paljon. Tarjosin myös koeajon. Tykkäsivät kovasti. Puhuimme samaa kieltä.
Mietittiin siinä sitten että minkälaiset ja kokoiset tarrat. Niitä pitää vielä vähän hioa, sininen teksti toimisi paremmin kuin musta. Sanoivat ottavansa yhteyttä kun ne ovat valmiit.
Tässä on kyse ensisijaisesti estetiikasta ja huumorista, jossa on myös synenergiaa. Kyseisessä julkaisussa on koeajettu myös kinnereitä sekä polkupyöriä ja itse asiassa lähes kaikkea maan ja taivaan väliltä vetureista maamoottoreihin, joten ei voida puhua oikein autolehdestä siinä merkityksessä kuin termi ymmärretään.
Kerro terveisiä minulta. Tällainen oli Mobilistissa juttu syksyllä.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 21 Touko 2016, 03:44
Kirjoittaja vaaka
Wacky kirjoitti:
Ootko käyny kattoo fillaripajan varustusta? Se ei ole kaukana ja siellä pääsee hitsaamaan jos haluaa.
EHHEHE!!! Minä kun olin lukevinani täällä, että hitsauskalustoa ei siellä ole. Viime yöunet puihin, kun rakentamishommat pyörivät mielessä. Tervemenoa seuraavatkin
Sain tri pyörän etuvaihtajan pelittämään muutaman operaation ja kolmen isolta rieskalta ulos ketjun putoamisen jälkeen. Uudet sfäärit nopeusrintamalla. Verrattuna viime kertaan kun vaihtaja toimi, pääsin uusia mäkiä ylös, eli pahimmat työmatkallani menomatkassa kaikki paitsi yksi, jota en uskaltanut kokeilla isolla eturattaalla. Turhan poikittain joutuisi edes kokeilussa laittamaan ketjun ja polvi tuskin kiittäisi, joten jätän suosiolla paljon punttisalitreenin jälkeiseen aikaan mahdollisen kokeilun.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 21 Touko 2016, 09:01
Kirjoittaja E-Cruiser
jori kirjoitti:
Kerro terveisiä minulta. Tällainen oli Mobilistissa juttu syksyllä.
Täytyypä kertoa. Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että kyllähän konventionaalisen autoilun aika massailmiönä ja autoilun asema identiteettinä on hiljalleen katoamassa. Yhä pienempi ja pienempi porukka kokee identiteettinsä "autoilijaksi". En kuitenkaan ole mitenkään museoautoilua vastaan. Liikennepolittiisena ilmiönä se on täysin marginaalinen. Vanhojen autojen estetiikassa on paljon hienoa, jota voisi varastaa tulevaisuuden sähköajoneuvoihin. Jos Mobilistilla joku linja on, niin se lienee lähinnä se että vanha on hienoa. Ihmiset tulevat varmaan selittämään että sä ajelet ympäriinsä vaan mainostustarkoituksessa, eihän tossa muuten oo mitään tolkkua En tiedä, miten tämä idea toimii, kokeillaan.
Meillähän on jo Herbalife-Mango, Hammaslääkärikeskus-Mango ja Alepa-fillarit. Tämä kaupallistaminen ei ole tässä se pointti, ajattelin vain että kokonaisvaikutelma voisi toimia.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 21 Touko 2016, 10:52
Kirjoittaja jori
E-Cruiser kirjoitti:
Meillähän on jo Herbalife-Mango, Hammaslääkärikeskus-Mango ja Alepa-fillarit. Tämä kaupallistaminen ei ole tässä se pointti, ajattelin vain että kokonaisvaikutelma voisi toimia.
Ei tuossa kaupallisuudessa ole mitään vikaa, varsinkaan kun mainostettava tuote on noin hyvällä asialla. Mobilisti-, samoin kuin vaikkapa Pikajalka lehtien tehtävä on rakentaa siltaa historian teknologioista tulevaisuuteen. Täsmälleen samaahan Nojapyöräfoorumikin tekee.
Kuten monta kertaa olen sanonut, evoluutio –myös tekniikan evoluutio– ei omaa varsinaisesti suuntaa, vaan samalla kun jokin tekniikan osa-alue kehittyy, taantuu toinen. Asiat unohtuvat ja vääristyvät.
Jotta kaikkea ei tarvitsisi keksiä uudelleen alusta asti, pitää olla meitä Mobilisteja, jotka poimivat arvokasta menneisyydestä tuoden sen takaisn tukemaan teknologian kehitystä. Pitää olla kulttuuria, joka kierrättää fiksuja ajatuksia takaisin evoluution pelikentälle auttamaan uusia pelikavereitaan uudella kentällä kilpailemaan uusien vastustajien kanssa. Arvostan.
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 21 Touko 2016, 15:07
Kirjoittaja vaaka
Hyvin kirjoitettu. Saman ilmiön toista ilmenemismuotoa naatiskelen maailma kylässä tapahtumassa. Sivupisteenä Brew Dog ja jenkkivieraana hanasta Founders KSB. No nyt kolisee miu mau mukkaan. Kaveri kertoi, että Suomeen tulee muutama tankki vuodessa ja on hänen top 5 oluissa. Vähillä unilla töissä ja molempaan suuntaan uusi nopeusenkka. Voittaja olo. Paha sanoa kummasta enemmän, olen pullosta saanut ja rakastanut KBSia, mutta holey cow, että hanasta rulettaa!
Miellyttävä lisäys: Henkilökunta tietää asiansa. Ihmettelin, että maistuuko mikään KBSin jälkeen ja vastaus oli Ship Wrech Brew Dogilta ja Ballast Pointilta. 13,8 % muuta ja silti 100% hyvää, eli 138 % vähintään hyvää. Perustelen matematiikan näin: 7&5 €/kolmasosapint olutta, joka on pulikoinut Spring Bank ja nimeämättömässä Islay Whisky tynnyreissä vuoden. Summa on oluen volyymi ja juomisen kesto yhdessä parhaista viskin mauista, joita olen ei viskifanaatikkona maistanut plus hyvä olut=synergia, eli osiensa summa on yli ennalta arvattava. Yhtä lämmin (ja lämmittävä@21 C) suositus kuin KBS ja samassa järjestyksessä kuin minulla. Herkkua!
Kyllä se ensin näytti videon - mistä se nyt otti nokkiinsa
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 06 Kesä 2016, 21:01
Kirjoittaja vaaka
Vartissa tuplasin draivipituuden IFK paitaiselta 10-12 v tytöltä tänään frisbeegolfissa tekniikkavinkeillä. Näytti siltä, että voisi olla jopa oma, eikä ostettu paita, kun urheilijan kroppa on, joten jotkut konseptit olivat tuttuja, vaikkei ollut älynnyt hyödyntää tässä lajissa. Pääsi hajulle pian joistain jutuista ja sai treeniin nähden nopeasti muutettua, miten kroppa liikkuu. Kokemusta liikunnasta ja vartalon hallinnasta sekä lahjoja tytöllä?
Vähän palopuheita motivaattoriksi päälle 140 m draivaavasta 14 vuotiaana SM kisassa kisatilanteessa suoraan heittäneestä tytöstä ja toisesta superjunnusta. Viime viikolla tähän asti tällä kaudella pysäyttämättön maailmanmestari naisissa, joka Suomeen tultuaan hävisi 17 vuotiaalle Suomen naisten mestarille aiheutti "Wow" -kommentin
Re: Hyvän tuulen ketju
Lähetetty: 18 Kesä 2016, 20:04
Kirjoittaja Stapani
Riding the poor mans fat-bike the Mongoose Beast in the snow :