kiva idea laittaa kääntyvä eturengas polkimien väliin. Kompakti pyörä.
Saisi tehtyä hyvin matalan. Kun jalat liikkuu eestaas niin eivät käy läheskään niin korkealla kuin pyöritettävillä kammilla. Kampipituuskin säätyy portaattomasti, voi polkea lyhyillä ja pitkillä liikkeillä
Saisi tehtyä hyvin matalan. Kun jalat liikkuu eestaas niin eivät käy läheskään niin korkealla kuin pyöritettävillä kammilla. Kampipituuskin säätyy portaattomasti, voi polkea lyhyillä ja pitkillä liikkeillä
Jukka
Ja pystysuoriin nousuihin saa tehtyä äärettömän pienet vaihteet nostamalla vaijerin etupään ylös.
Näyttää Petrin pöyrältä. Eikös Petrillä ollut ensimmäinen pyöränsä vanerista. Lonkkakulma ja ajoasento muutenkin on PW-tyylinen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Loiva nojakulma tekee korkeasta pyörästä monikäyttöisen
Uskokaa tai älkää, tuo oli tahaton kirjoitusvirhe.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kompakti mutta vaatii kovaa kadenssia, yksipyöräisen "välityssuhde", melkein kuin kävelisi.
On se kompakti tosiaan. Niin pieni tila takapenkillä, ettei ituossa aja kuin kääpiö tolppakorkkareissa. (Lyhyet reidet ja hirmu pitkät sääret.) Taitaa olla lähinnä messupyörä, jossa on kiva istuskella messuaja kiertäessään hidasta kävelyvauhtia ajellessaan. Takapaikat lienevät vain huomion herättämseksi, sillä lähes olemattomalla vaivalla ne olisi saatu miellyttävästi ajettaviksi kallistamalla takasatulaputkea taakse pystypyörän mallin mukaan. Reisitila olisi pidentynyt ja nykyine satulan muoto olisi mahdollinen ja normaali. Yksipyöräisen (polkimet suoraan satulan alapuolella) satula on aivan erilainen.
kuparinen kirjoitti:
jooseha kirjoitti:
Telikarhu renkaiden välissä
Tuon tekniikkaa en oikein ymmärrä, negatiivinen jättö? Mitä se telikarhu siinä tekee?
Telikarhu tekee siitä kaksiveoisen- Taitaa olla telikarhupyörä laitettu siihen vain, koska on ollut mahdollista negatiivisen jätön takia. Akselilinja kulkee karhupyörän kohdalla tasan eturenkaan poikkileikkauksen keskipisteen kautta ja rengas siis pyörittää telikarhua myös vinossa. Ei siitä mitään merkittävää hyötyä ole, mutta lienee hyvä huomion herättäjä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma