Sivu 34/76
Re: Renkaat
Lähetetty: 14 Marras 2016, 11:35
Kirjoittaja vaaka
12 km Nokian A10 32-622 nastarengas edessä ja Durano 28 takana. Linnunlaulun itäpuolella samassa mäessä radan toisella puolella vetopito loppui ennen puolta väliä takana olevadta Durtsista. Noksun kulmussa olevat nastat eivät ota lumeen kiinni ilman kallistusta, jos lumen paksuus ei nouse asfaltista nastoihin asti. Jolloin pehmeä lumi nykii renkaita. Eräskin käärmeily ja kävelyvauhdista vasemmalle kyljelle, kun etunen upposi lumeen huonosti hoidetusta kohdasta. Tappajaselikelille käy A10, mutta tien huolto on nyt sulasta 3-4 cm jää/jäätyneestä urasta samanpaksuiseen pehmeään lumeen, johon 32 millin rengas uppoaa kuin veitsi. Siirto talvipyörään ja 42 millin Maraan.
Lisäys. Tietokoneen mukaan Durano 28-622 vetopidon loppuminen tapahtui hetkestä riippuen joko 4,8 tai 3,8 km/h nopeudessa. En teidä paineita, mutta alapäästä kai ovat. Olisiko 3,5 Bar? En päässyt lähellekään jyrkintä kohtaa ja ei käynyt mielessä yrittää kulmanmittausappia käyttää jyrkkyyden määrittämiseen. Jos pitäisi jyrkimmän kohdan 19 % verrata hihanravistuksen tarkkuudella, suolahyppyselliseni on sudituskulmalle jotain 13-16 % välillä. 12 kg max pyörä, en ole punninnut sitten pehmikkeiden lisäämisen ja alle 71 kg kuski, mutta paljonko, en tiedä plus talvivaatteet.
Re: Renkaat
Lähetetty: 14 Marras 2016, 19:46
Kirjoittaja Härski
Tökkäs viimepäivien rengasjuttujen siivittämänä yhen henkilönostimen gummit silmään.
Ei siis mitään uutta maanpäällä.

- Wheelholesters
Re: Renkaat
Lähetetty: 14 Marras 2016, 19:48
Kirjoittaja jori
Tuollaiseen nostimeen tarvitaan niin jäykät renkaat, ettei tarvitse erillisiä tukijalkoja nostoa varten. Jäykät ja painavat, eli sopivat hyvin ilmattomana toteutettavaksi.
Re: Renkaat
Lähetetty: 14 Marras 2016, 19:57
Kirjoittaja Härski
Mä jäinkin lähinnä ihmettelemään noiden reikien funktiota tossa käyttötarkoituksessa.
Olisivatko liian kestävät kunnollisena umpikumisena..hehkulampputeoria?
Re: Renkaat
Lähetetty: 22 Marras 2016, 13:23
Kirjoittaja tm
Wim Schermer oli löytänyt heiluritestailuillaan uuden hyvin rullaavan suosikkirenkaan, Greenspeed Scorcher 120:
http://wimschermer.blogspot.fi/
Re: Renkaat
Lähetetty: 22 Marras 2016, 17:36
Kirjoittaja Pastori
Mikähän isoista firmoista sen on tehnyt?
Re: Renkaat
Lähetetty: 22 Marras 2016, 19:41
Kirjoittaja vaaka
Flaamin luetun ymmärtämiseni (huono) on parempi kuin kuullun ja jos oikein ymmärsin, australialainen kinnerivalmistaja Greenspeed on tehnyt tuon 42 mm leveän renkaan, joka pumpattuna parhaaseen heiluntapaineeseen on 29 mm leveään Schwalbeen verrattuna hieman eri asia. 275 grammainen 42 mm rengas? Kuinkahan kestävästä renkaasta on kyse?
Re: Renkaat
Lähetetty: 22 Marras 2016, 20:14
Kirjoittaja Pastori
Ei ne sitä ole ite tehneet kuten ei Bromptonkaan ole itse niitä renkaitaan tehnyt. Jokin iso rengasfirma ne on tehnyt ja siihen on vaan lyöty Greenspeedin merkki kylkeen.
Re: Renkaat
Lähetetty: 22 Marras 2016, 20:17
Kirjoittaja vaaka
Voi olla, mutta ei löytynyt artikkelista sitä infoa.
Re: Renkaat
Lähetetty: 22 Marras 2016, 22:01
Kirjoittaja tm
Juu ei tietoa kenen tekeleet on, ehkä sekin selviää jossain vaiheessa.
Kai tuommoiset pitää jossain vaiheessa ottaa kokeiluun.
Re: RE: Re: Renkaat
Lähetetty: 09 Joulu 2016, 19:11
Kirjoittaja juuva
terppa kirjoitti:juuva kirjoitti:
Tätä olin yhtenä vaihtoehtona katsellut, mikähän lie saatavuus kotomaahan? Specializedilla taitaa olla hieman tapana asettaa rajoitteita maiden rajoja ylittävälle kaupalle..
Kuvan perusteellanappuloita on ainakin jonkin verran, mutta liekköhän niissäkään tarpeeksi korkeutta nastoitusta varten?
Näyttäisi hinnaston perusteella olevan 13,9 £ rahdin määrä Suomeen eli kait lähemmäs 80€ tulisi hintaa jos yhden ottaa... saattaisi nastoitus onnistuakin, on ainakin lähelle riittävän korkuinen nappula. Jokatapauksessa paremmin talvella toimiva kun vee rubber.
Pitää eka koklata Sailan läskiin 26 etunakkia kun semmoinen on ylimääräisenä mutta taakse tommosen vois yrittää tehdä ensitalveksi.
Muoks. Tsekistä ton sais jo n. 40€ hintaan. http://www.specializedkolokram.cz/plast ... ort-24x4-0
Tällaiset tonttu toi muutama päivä sitten. Nappuloilla on korkeutta n. 3-3,5mm ja aika harvassa niitä on.. katsellaan sitten myöhemmin miten toimiivat kun uuden eturenkaan saa rakenneltua. Ei taida tuo paksuus kuitenkaan nastoitukseen vielä riittää.
Re: Renkaat
Lähetetty: 27 Tammi 2017, 06:47
Kirjoittaja Reippailija
Kevät koittaa ja vikkelät renkaat 26 -koossa olisi hakusessa.
Nykyään alla Marathon Racerit. Ei niistä pahaa sanottavaa ole, mutta Rolling Resistance -testissä eivät olleet oikein nimensä ( Racer) veroiset.
Kovin kapeita en haluaisi, koska Performeri on jousittamaton ja tiet ovat mitä ovat.
Tubeless-kiekkojakin katselin, mutta niiden paras hyöty taitaa olla maastorenkailla.
Eli mitä suosikkeja löytyy 26 -tuumaisena?
Re: Renkaat
Lähetetty: 27 Tammi 2017, 08:10
Kirjoittaja jviirret
Reippailija kirjoitti:Nykyään alla Marathon Racerit. Ei niistä pahaa sanottavaa ole, mutta Rolling Resistance -testissä eivät olleet oikein nimensä ( Racer) veroiset.
Kojakit
Vaikka tuon tason renkaiden erot on minimaaliset "tavallisissa" nojapyöränopeuksissa ilmanvastuksen tehdessä ainakin 80% vastuksista.
Itse ajoin Nokialla vuonna 2013 Kojakeilla ja olin seuraavana kesänä 10% nopeampi vaikka alla oli mainitsemasi Marathon Racerit.
Kojakit oli Highracerissa ja Marathon Racerit Yescomissa(matala lowracer). Kaikissa testeissä nio Kojakit on kuitenkin Marathon Racereita nopeammat.
Jukka
Re: Renkaat
Lähetetty: 27 Tammi 2017, 08:47
Kirjoittaja Reippailija
Jassoo. Vuodessa on tullut vauhtia lisää ja Marathon Racereista eikä lowracerista ei ole ollut haittaa : )
Löydätkö noita em testejä mistään vai onko ne yleisesti hyväksyttyjä totuuksia?
Reenimotivaatiota ajattelin kuitenkin nostaa lainaamalla pyörääni kokeeksi jollekin kokeneemmalle.
Re: Renkaat
Lähetetty: 27 Tammi 2017, 09:57
Kirjoittaja jviirret
Ei oo testituloksia, on vaan 15vuodessa hankittuja käyttökokemuksia. Jos hyppää 10e euron markettien yleiskumeista tiettyyn käyttötarkoitukseen tehtyihin 20-30e kumeihin niin ero on iso, mutta keskenään noissa saman hintaluokan renkaissa ei ole ihmisaistein havaittavia eroja jos ovat samanlaiseen käyttöön tetyjä.
Vertailu, testailu ja kokeilu on paljon mukavempaa kuin valmiiden testien lukeminen, suosittelen kaikille 
Jukka