Sivu 34/37
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Elo 2021, 18:09
Kirjoittaja PW
Imatran Vuoksenniskalla taas hämmentävä merkkiyhdistelmä. Kiellettyajosuunta merkillä tarkoitettu kieltää ajo kaupan pihaan tuosta mutta oikeestihan tuo kieltäs pyöräilyn
Tällasta luovaa merkkienpystyttelyä taas täällä 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Elo 2021, 18:26
Kirjoittaja jori
Tuonne pihaanhan ei pääse muuten kuin kääntyen, joten merkki on vain väärässä asennossa. Samalla paikalla, samassa tolpassa tuota merkkiä kun käännetään 90 astetta vastapäivään, niin homma on kunnossa. 
Kolmentoista millin lenkki mukaan. 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 18 Elo 2021, 19:03
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 18:26
Tuonne pihaanhan ei pääse muuten kuin kääntyen, joten merkki on vain väärässä asennossa. Samalla paikalla, samassa tolpassa tuota merkkiä kun käännetään 90 astetta vastapäivään, niin homma on kunnossa. 
Kolmentoista millin lenkki mukaan. 
No ei se sittenkään kääntyjälle oikein näy. Pitäs olla kääntyminen kielletty merkki ja ajoradan oikeassa reunassa. No nää on näitä, kuha jotenkin.
Huonosti suunniteltu paikka muutenkin kun autot pyrkii pihasta pois parkkeeraavat kevarin keskelle jonottamaan pääsyä kadulle.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 25 Elo 2021, 14:50
Kirjoittaja wwhv
kun jori ylpeili hiljakkoin ratikalla niin
täällä vaasassa voidaan nyt ylpeillä maailman
ympäristöystävällisimmällä matkustaja&rahtilaivalla:
https://yle.fi/uutiset/3-12068506

- aurora.jpg (112.45 KiB) Katsottu 7635 kertaa

- 2021-08-25-161958_1920x1080_scrot.png (44.22 KiB) Katsottu 7614 kertaa
Lisäsin selityksen ympäristöystävällisyydelle -jori
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 31 Elo 2021, 18:14
Kirjoittaja PW
Imatra tuo kiertoteiden luvattu kaupunki
Tänä kesänä on meillä kiertoteitä riittänyt, siltoja puretaan ja rakennetaan. Nyt tuli fasebookissa vastaan tiedote, että vanhaa ratasiltaa puretaan ja Vuoksentie menee kiinni, kevytliikenne Omenatarhan kautta.

- Internetistä löytyy tiedote ja kartta.

- Internetistä löytyy tiedote ja kartta.
Työmaa näkyy, minkäänlaista ohjetta, mihin mennä ei näy - normaalia 

- Idänpuolella Vuoksea, etelästä tullessa

- Kevari vie länsipuolelle
Siitä siis toiselle puolelle, normi reittiä.

- Ensimmäinen kiertotiekyltti löytyi ;)
Ohjeistus löytyi, eiku tien yli tolpan takaa. Keskusta tullessa ei kuitenkaan ollut mitään ohjeistusta 

- Tien toisella puolenkin viitoitusta

- Pohjoisen puoleinen kevari hyvin kapea
Tästähän ei ajamalla kaksi pyörää pysty toisiaan kohtaamaan, toisen on väistettävä teräspalkkien väliin.

- Toiset kulkee aidan yli
Oikotie onneen, edellisen pariskunnan kohtelias mies nosteli molempien pyörät yli.
Tämmönen ratkasu tällä kertaa
Oishan tän voinut paremminkin hoitaa. Jos viimesen kuvan kaiteen olis poistanu, olis kulku vähän helpompaa, toki se ei olis kovin turvallinen mutta ei ole tuo nykyinen reittikään. Vaikeetahan se on liikenne 

- Googlekartta paikasta
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 06 Syys 2021, 11:02
Kirjoittaja Hopea
PW kirjoitti: ↑18 Elo 2021, 18:09
IMG_20210818_125016.jpg
Imatran Vuoksenniskalla taas hämmentävä merkkiyhdistelmä. Kiellettyajosuunta merkillä tarkoitettu kieltää ajo kaupan pihaan tuosta mutta oikeestihan tuo kieltäs pyöräilyn
Tällasta luovaa merkkienpystyttelyä taas täällä 
Kielletty ajosuunta on kai väärinkäytetyimpiä liikennemerkkejämme.
Se pitäisi aina pystyä ymmärtämään samalla tavalla. "Tuon merkin takaa tulee ihan luvalla liikennettä, tähän suuntaan." Merkin ohi ajamista ei voi sallia millään muulla lisäkilvellä kuin "Sallittu pyörille". Tämä sitten vaatii sinne ko. väylän toiseen päähän pakollisen ajosuunnan merkin varustettuna samalla (sinisellä) lisäkilvellä.
Näiden faktojen vuoksi PW:n lähettämä kaupan pihan kuvan tilanne pitäisi korjata vaihtamalla kielletty ajosuunta -merkki jk/pp-tien vasempaan reunaan tai Jorin esittämään tapaan kääntämällä sitä 90 astetta oikealle. Näillä molemmilla tavoilla se ei koskisi pyöräliikennettä, joka vasemmalla näkyvästä kärkikolmion lisäkilvestä päätellen pitikin pysyä kaksisuuntaisena.
Liikennemerkkejä saa ostaa kuka tahansa. Kaupungissa ja maanteillä niitä ei kuitenkaan saa asennella kuka tahansa eikä varsinkaan miten hyvänsä.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 22 Syys 2021, 11:12
Kirjoittaja jori
Tämä on vähän kaukaa haettua, mutta paikallisia liikenne-erikoisuuksia kyllä, joka tapauksessa. Tätä katsellessa tulee miettineeksi, miten syvällinen ja nähtävästi universaali ristiriita autoilun ja pyöräilyn kesken on, vaikka molemmat tarvitsevat toisiaan.
https://www.youtube.com/watch?v=C_gQiOoUwfk
Tuota edellistä dokkaria katsoessani googlen jumala tarjosi tällaisen lyhytelokuvan, jonka päähenkilöiden asenteessa oli jotain kovin tuttua. 
https://www.youtube.com/watch?v=XTy2aifnvRQ
Asiasta innostuneille tässä vielä rakentamisvideo, jossa rakenne selviää hienosti.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 07 Joulu 2021, 11:29
Kirjoittaja jooseha
Kuvan takia. Juttu TS:ssä maksumuurin takana Turun pyöräilijöillä kaksi helmasyntiä – hukassa ovat väistämissäännöt ja oikea paikka tiellä

Nämä sankarit ovat pysäköineet jalkakäytävlle päästäkseen lehteen 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 07 Joulu 2021, 11:44
Kirjoittaja jori
Taas tuo sama agenda. Polkupyörän väistämissäännöt ja paikka tiellä ovat ihan oikeasti niin epämääräisesti laadittu säännöstö, puhumattakaan kaupunkien liikennealueista, että haluaisin tuon toimittajan ja nuo haastatellut poliisit vastaamaan puheistaan ja osoittamaan omalla esimerkillään oikeaoppisella kaupungin läpi pyöräilyllä, että vika oli pyöräilijöissä, eikä säännöissä ja liikenneolosuhteissa. (Edelliset haastetut Tampereella eivät uskaltaneet edes yrittää.
)
Haaste on siis ajaa kaupungin reunalta toiselle kaupunkialueen läpi sääntöjä noudattaen tekemättä virheitä, ei vain yksittäisiä autokoulutehtäviä. Koska tähän haasteeseen ei ole uskaltanut kukaan noista pyöräilijöitä moittivista tahoista tarttua, pitäisi siitä mielestäni tehdä johtopäätös, että säännöstö on huono ja se pitää muuttaa. Eihän tilanne voi olla niin, että yhtä kansanosaa sorretaan säännöstöllä, jota on mahdoton noudattaa. Tässä mielessä median tämän tyyppiset jutut ovat kansanryhmää vastaan kiihottamista –siis rikollista.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 12 Joulu 2021, 15:10
Kirjoittaja Vilijami
Karavaanifoorumilla oli jostain itäsuomesta bongattu tällainen liikennemerkki 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 15 Joulu 2021, 12:40
Kirjoittaja jooseha
Toi on aika hauska 
Turusta löytyy myös (alue)nopeusrajoitus, jota on rajoitettu lisäkilvellä
Läpiajajat joutuvat ajamaan muita hitaammin paitsi pakettiautolla. Jälkimmäisillä ajo on tosin kielletty erikseen eli alin lisäkilpi on täysin tarpeeton.
Enpä muistanut kuvaa ottaessa, että foorumi ei ymmärrä pystykuvia 
korjasin kuvan -jori
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 15 Joulu 2021, 17:56
Kirjoittaja ajarmala
jooseha kirjoitti: ↑15 Joulu 2021, 12:40
Enpä muistanut kuvaa ottaessa, että foorumi ei ymmärrä pystykuvia 
Kyllä me pystykuvia ymmärretään, mutta pystyvideoita ei.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 15 Joulu 2021, 21:02
Kirjoittaja jooseha
Foorumin softa ei vaan ymmärrä mun ottamia pystykuvia pystykuviksi. Laittaa ne aina väkisin vaakaan, vaikka näkyvät mulla oikein 
Jori käänsi ystävällisesti tuon kuvan. Kiitokset siitä 
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 27 Tammi 2022, 19:04
Kirjoittaja PW
Tämä Mansikkalan ratasilta, Imatralaisittain Mansikkalan vanhasilta on tässäkin ketjussa vilahdellut ennenkin. Alkutalvesta paikallislehdessä juttua sillan kevarin huonosta talvikunnossapidosta, kommenttiosiossa ehdoteltiin kolaa ja lapioo. Ilmeisesti kaupungininsinööri otti neuvoista vaarin koska silta on ollut paremmassa kunnossa ja usein oon sillalla nähny työntouhussa yhen tai kaks tyyppiä. Olivat kai ruokiksella kun otin kuvaa.
Juna tuossa sillalla ei enää kulje kun viereen tekivät uuden ratasillan - nimikin vaihtunee joskus siis.
Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia
Lähetetty: 12 Helmi 2022, 19:33
Kirjoittaja PW
En tiedä onks tässä mitään outoa, omaan silmään on vähän erikoinen ratkaisu.
Kuva siis otettu kevarilta ja tuolla risteävällä tiellä on suojatien merkit. Tien kummalkakaan laidalla ei oo kevaria, ei ees jalkakäytävää. Ymmärrän, ett se on laitettu siihen ohjaamaan kävelijöitä, ehkä myös pyöräilijöitä ylittämään tie ennen risteystä josta pääsee toista suojatietä kevarilla. Varsinkin pyöräilijöille vähän erikoinen paikka ajaa taas järkevästi, tuolta vastakkaisesta suunnasta tullessa 