Tähän auttaisi jos pyöräilijöillä olisi esim. omat valot jotka vaihtuu muutamia sekuntteja ennen yleisiä valoja jolloin kinneri olisi jo selvästi näkyvissä koska olisi jo puoliksi risteävän ajoradan ylittänyt.
Tai lupa ajaa jo oransseilla ja ne syttyisivät vähän aiemmin. Ei tarvis edes uusia ja kalliita lamppuja asentaa.
Jukka
Käytännössä pitäis vaan sallia pyörällä ajaa punaisia päin väistämisvelvollisena jolloin ei tarvii edes säädellä jotain eri pitkää oranssia.
Tähän auttaisi jos pyöräilijöillä olisi esim. omat valot jotka vaihtuu muutamia sekuntteja ennen yleisiä valoja jolloin kinneri olisi jo selvästi näkyvissä koska olisi jo puoliksi risteävän ajoradan ylittänyt.
Tai lupa ajaa jo oransseilla ja ne syttyisivät vähän aiemmin. Ei tarvis edes uusia ja kalliita lamppuja asentaa.
Tämähän on mahtava idea. Lähes ilmainen, mutta silti selvästi tilannetta parantava. Pyöräilijästähän ei juuri ole vaaraa risteyksessä vielä viivyttelevälle "vanhoilla vihreillä" ajaneelle autoilijalle. Pyöräilijä kun henkensä pitimiksi kuitenkin varoo autoliikennettä, vaikka olisi "oikeassa". Tämä sopisi mainosti pyörätaskujen rakentamisen yhteydessä toteutettavaksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tähän auttaisi jos pyöräilijöillä olisi esim. omat valot jotka vaihtuu muutamia sekuntteja ennen yleisiä valoja jolloin kinneri olisi jo selvästi näkyvissä koska olisi jo puoliksi risteävän ajoradan ylittänyt.
Tai lupa ajaa jo oransseilla ja ne syttyisivät vähän aiemmin. Ei tarvis edes uusia ja kalliita lamppuja asentaa.
Jukka
Käytännössä pitäis vaan sallia pyörällä ajaa punaisia päin väistämisvelvollisena jolloin ei tarvii edes säädellä jotain eri pitkää oranssia.
Minä noudatan tuota, "sääntöä". Koska yhteiskunta ei osaa säätää toimivia liikennesääntöjä, teen itse kokeiluja laista poikkeavilla variaatioilla. Punaisia päin pyöräily on yksi niistä. Puolustelen itseäni; jollei liikennesäännöt kykene antamaan minulle pyöräilijänä suojaa piittaamattomia autoilijoita kohtaan, miksi minä piittaisin moisista säännöistä. Periaatteena kuitenkin, että vaarannan vain lainkuuliaisuuden, en kenenkään terveyttä enkä aiheuta väistämistarpeita muille osapuolille.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Oikealta ohittaminen on fillaristille aina vaarallista ja vielä vaarallisempaa se on matalalle stealth-nojapyörälle. Se on vaarallista vaikka liikennejärjestelyillä siihen kannustettaisiinkin (kuten tässä tapauksessa). Itse olen tullut siihen tulokseen, että matala nojapyörä ei vaan ole terveellinen laite kaupunkiympäristössä.
Polkupyörällä ja erityisesti nojapyörällä/kinnerillä pitää vaan ottaa koko kaista haltuun niin kuin autollakin. Vain sillä tavalla säilyy hengissä taajamissa. Ei pidä ajaa pientareella tai muuten sivussa, koska juuri silloin tulee näitä päällekääntymisiä. Aja kuin auto, niin silloin autoilijatkin tajuavat, että olet siinä. Lainsäätäjän pitäisi vihdoinkin tajuta tämä fakta ja lopettaa pyörätienkäyttöpakko ja sallia myös ajoradalla ajo.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Vieläkö joku kyselee, mihin tarvitaan neljä pyörää. Quatroveloon mahtui 26 kuuden korkean lasipullon sikspäkkiä olutta. Tuohan alkaa olla jo tavarapyörän tasoa, 156 pulloa olutta yhteen kinneriin, eikä yhtään vielä ohjaamon puolelle.
2017-04-03-191145_1680x1050_scrot.png (391.69 KiB) Katsottu 5219 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
^ Sitten et ole ainoa . Hauska varsinkin kun käänsi kameran kuvaamaan taaksepäin, näytti siltä että toinen se vaan istuu jossain tuolissa ja viilettää tyylikkäästi vauhdilla eteenpäin ja takana tulevat pystärikuskit yrittivät pysyä perässä .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Italialaisella oli aerot vähän ristiriitaiset, kun iso visiiri oli naaman edessä tosi hyvä juttu, mutta paita lepatti aika paljon. Toki vauhtia oli paikoin paljon. Onko tietoa, onko tuo visiiri kaupallinen osa jotain kypärää, vai onko se itse kyhätty? Onko kukaan tehnyt itse visiiriä kypärään? Mitä materiaalia on käytetty, miten muotoiltu ja miten visiiri on kiinnitetty kypärään?
Mietin tarranauhaa ja yhdestä kohdasta vähintään nippusidevahvistusta, ettei mahdollisesti tarrojen pettäessä visiiri lennä oman tai muiden pyörän haitaksi.
Mitä kokemuksia teillä on ollut visiirin vaikutuksesta nopeuteen vs sama kypärä ilman visiiriä? Minulla ei kai vaikutusta tulisi kuin sprintissä ja vastatuulen puuskissa. On eri asia, tuntisiko eroa ja näkyisikö se vain mittarilla.