Re: Räyhäkkä MBB Talveksi ja soralle
Isomman hg-numeron tavarat pruukaa olla kalliimpia, kevyempiä ja kestävämpiä. "Paremman" sarjan tavaraa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Isomman hg-numeron tavarat pruukaa olla kalliimpia, kevyempiä ja kestävämpiä. "Paremman" sarjan tavaraa.
Ei nyt oikeen nappaa, ekalla polkasulla kampi irti - enkö osaakkaan hitsata, en tosin oo kuvitellukaan mutt...
Ruostumattomalla hitsatessa oli jotenkin helpompi nähdä tuliko sauma vai jäikö kuonaa rakoihin
Ei auta, pitää kerätä itsetunnon rippeet ja yrittää uuvestaan
PW kirjoitti:Ei nyt oikeen nappaa, ekalla polkasulla kampi irti - enkö osaakkaan hitsata, en tosin oo kuvitellukaan mutt...
Ruostumattomalla hitsatessa oli jotenkin helpompi nähdä tuliko sauma vai jäikö kuonaa rakoihin![]()
Ei auta, pitää kerätä itsetunnon rippeet ja yrittää uuvestaan
Tuolla sivulla 31 sanoit "hepanneesi" kammet kiinni. Jäikö ne pelkän hepin varaan. Kampi sentää joutuu aika koville. Kuvasta katsoen hiukan paha paikka hitsata kampi kunnolla kiinni, varsinkin jollei laakeria saa työnnettyä kauemmas häiritsemästä.
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Ei nyt oikeen nappaa, ekalla polkasulla kampi irti - enkö osaakkaan hitsata, en tosin oo kuvitellukaan mutt...
Ruostumattomalla hitsatessa oli jotenkin helpompi nähdä tuliko sauma vai jäikö kuonaa rakoihin![]()
Ei auta, pitää kerätä itsetunnon rippeet ja yrittää uuvestaanTuolla sivulla 31 sanoit "hepanneesi" kammet kiinni. Jäikö ne pelkän hepin varaan. Kampi sentää joutuu aika koville.
Kuvasta katsoen hiukan paha paikka hitsata kampi kunnolla kiinni, varsinkin jollei laakeria saa työnnettyä kauemmas häiritsemästä.
Kyllä olin ne hitsaavinani tiedä enää eikä muista nyt turasin taas - katotaan
Joo, tuossa laakerin vieressä koittaa varovasti ja nopeesti vähän kerrellaan hitsata, ettei laakeri ihan sulas. En tiedä, varmaan ei oo myöskään hyvä ett jäähdytän hitsausta jäällä tai vedellä
PW kirjoitti:Ruostumattomalla hitsatessa oli jotenkin helpompi nähdä tuliko sauma vai jäikö kuonaa rakoihin
Sillä puikolla millä on tottunut hitsaamaan on helpointa hitsatakin. Tietää ominaisuudet tarkkaan Mulle on ok46 todella paljon helpompi hitsattava kuin 48 tai rst-puikko. Ei tule tottumusta noihin muihin, kun käyttää niitä ainoastaan silloin kun 46:nen ei kelpaa
Tuo nopeasti jäähdytys tekee jännityksiä ja punahehkuista jäähdyttäessä karkaiseekin.
Eikös tuossa ole akselilla knööli estämässä brikan avulla kampea (-akselia) siirtymästä lähemmäs laakeria. Knööli ei kuitenkaan estä laakeria siirtymästä kauemmas kammen hitsauskohdasta. Jos tuon kampiakselin laakereineen vetää etukautta ulos, voi laakerit siirtää eturattaan viereen, jolloin kammen tyven hitsaukselle jää paremmin tilaa, eikä kuumuuskaan niin helposti laakereita pilaa. -Mikäli oikein kuvaa luin.
PW kirjoitti:Joo, tuossa laakerin vieressä koittaa varovasti ja nopeesti vähän kerrellaan hitsata, ettei laakeri ihan sulas. En tiedä, varmaan ei oo myöskään hyvä ett jäähdytän hitsausta jäällä tai vedellä
Ei noin lähelle laakeria saa paksuseinäiseen putkeen sauma. Knöölit nipistää vain vähän pinnasta kiinni.
Kun tein kinnerin S-kampea piti poljin laakeri siirtää niin kauas hitsattavasta kohdasta kun sai ja heti hitsaamisen jälkeen jäähdyttää paineilmalla minuutti kaupalla hitsauskohtaa ettei lämpö ehdi johtua laakerille asti.
Jukka
Joo, ei täntyyppisen kampiakseliston hitsaaminen ihan ongelmatonta ole - ja varmaan sen vois tehdä fiksummassa järjestyksessä.
Kokeilu on kokeilu.
Kun saumasta kerran ratkesi, niin jatkossa kannattaa varman tehdä jiiriliitos tuommoiseen. Saa pitemmän sauman, jolloin se kestää paremmin.
jooseha kirjoitti:Kun saumasta kerran ratkesi, niin jatkossa kannattaa varman tehdä jiiriliitos tuommoiseen. Saa pitemmän sauman, jolloin se kestää paremmin.
Juu, ja nuokin jos päät tulppais lisäis varmaan kestävyyttä myös mutt nyt on lähinnä ollu kyse huolimattomuudesta ja heikosta lähinäöstä/heikoista silmälaseista.
Nojapyöräily on vaikee laji, ei taas ajo meinaa ollenkaan sujuu - liekkö tuo alaohjaus johon en oo tottunu
Harjotukset jatkuu.
PW kirjoitti:Nojapyöräily on vaikee laji, ei taas ajo meinaa ollenkaan sujuu - liekkö tuo alaohjaus johon en oo tottunu
Kerkes lumet ja jäät sulaa Ei talviajoon tehdyllä pyörällä kukaan kesällä aja
Jukka
PW kirjoitti:liekkö tuo alaohjaus johon en oo tottunu
Päässyt lipsahtamaan ohi. Ootko onnistunut kuvaamaan tuon?
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:liekkö tuo alaohjaus johon en oo tottunu
Päässyt lipsahtamaan ohi. Ootko onnistunut kuvaamaan tuon?
Salaa hitsasin kaks suoraanelikanttiputkee etuhaarukan takapäihin.
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Nojapyöräily on vaikee laji, ei taas ajo meinaa ollenkaan sujuu - liekkö tuo alaohjaus johon en oo tottunu
Kerkes lumet ja jäät sulaa
Ei talviajoon tehdyllä pyörällä kukaan kesällä aja
Jukka
Henk koht ei harmita lumien häviäminen tippaakaan ja otsikon mukaan tällä pyörällä on myös käyttötarkotuksena sorateillä ja poluilla ajelu. Jos siis opin ajamaan ja se osottautuu mukavaksi, ajan tällä myös kesällä