Re: MBB tandem 2WR
Pastori kirjoitti:samuel kirjoitti:cykclocrossissa
Cyclokrossi ja lokari? Kuulostaa just itsemurhahommilta.
Tuon kuvan verran olen pyörää nähnyt, omistaja sanoi krossiksi. Tiedä sitten.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Pastori kirjoitti:samuel kirjoitti:cykclocrossissa
Cyclokrossi ja lokari? Kuulostaa just itsemurhahommilta.
Tuon kuvan verran olen pyörää nähnyt, omistaja sanoi krossiksi. Tiedä sitten.
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Eikö tähänkin kannattaisi vaihtaa V-jarrut, ovat paljon tehokkaammat ja helpommat säätää?
Joo, pitäs vaan löytää semmoset, joiden väliin mahtuu tuo 60mm rengas - en muista, viime vuonna niitä kai etittiin.
Mulla oli 60 millisten kanssa biltsun halvimmat(ja ainoat) v-jarrut. Siis tälläiset:
Hyvin mahtuivat olemaan. Saattoi kyllä olla lisäprikat jarrupalojen alla. En muista
Ei välttis tarvi lisäprikkoja. Kaikissa mun ostamissa jarrupaloissa on se matalempi kuppiprikka ollut jarrupalaa vasten. Voisi riittää että sen siirtää mutterin puolelle ja laittaa mutterin puolelta sen paksumman jarrupalaa vasten.
Jukka
Varmaan noiden länkien väliin mahtuu - valitsin nuo lyhyemmät kun penkin ja renkaan välissä on niin vähän tilaa ja rungon allakin ketju saattaa olla tiellä mutta kattellaan, kiitos taas neuvoista. Nyt se suurinpiirtein pelaa - 6kilsaa jo yhteistä ajoo vähän jänskättää, miten pyörä kestää
ja kuinka reissu menee
PW kirjoitti:Varmaan noiden länkien väliin mahtuu - valitsin nuo lyhyemmät kun penkin ja renkaan välissä on niin vähän tilaa ja rungon allakin ketju saattaa olla tiellä mutta kattellaan, kiitos taas neuvoista. Nyt se suurinpiirtein pelaa - 6kilsaa jo yhteistä ajoo
vähän jänskättää, miten pyörä kestää
ja kuinka reissu menee
Noh. Teillä on kuiteskin jo melkein toimiva pyörä. Mulla on vielä vähän kesken
Oottelee matkaan pääsyä -Eco Trip Kamojen kiinitys viel testaamatta mutta eiköfän ne siihen hihnoilla saa sitastua - sateen pitävät säkit.
Katkasin takakuskin vasemman kädensijan, jotta helpommin saan pyörän auton katolle. Olikin helppo kun se oli tehty suorahkosta ohjaustangosta ja se ohjaustangon paksu keskikohta oli sopivassa kohdassa. Katkasin siitä, halkasin ja loppu tanko meni sisään, jemmasta sopiva klemmarin tapanen kiristämään.
PW kirjoitti:Katkasin takakuskin vasemman kädensijan, jotta helpommin saan pyörän auton katolle. Olikin helppo kun se oli tehty suorahkosta ohjaustangosta ja se ohjaustangon paksu keskikohta oli sopivassa kohdassa. Katkasin siitä, halkasin ja loppu tanko meni sisään, jemmasta sopiva klemmarin tapanen kiristämään.
Tuohan suorastaan pyysi tulla ratkaistuksi noin.
Tiesinkin tuon, että ohjaustanko on tehty niin, että tuo paksu kohta on tasan päälle sopivan putken paksuinen. Joskus tandeminrakennusaikoina joutui tekemään omia ohjaustangonkiinnityksiä. Ohjaustanko on 22 mm putkea. Siihen sopii 25 x 1,5 nätisti päälle. Kun tuosta sahasi pätkän ja halkaisi, sai tehtyä omatekoisen 22mm ohjaustangon, jonka sai kiinni normaaliin stemmiin.
"Klemmarin tapanen" ei kyllä riitä, jos on vain letkuklemmari, mutta pakoputkiklemmari tai muu rajumpi puristin pitää kyllä tangon paikoillaan niin, ettei irtoa vahingossa.
Pyörää pakatessa otin vasemmat polkimet irti, toinen oli tosi tiukassa ja polkimen kierteeseen oli tarttunut alumiinia kammen kierteestä - semmosta "sairautta" tänään:? Laitoin toiset polkimet tilalle, korkannutkin meni suht helposti. Onko hätävarjelunliiottelua, ottaa ylimääränen kampisetti mukaan?
PW kirjoitti:Pyörää pakatessa otin vasemmat polkimet irti, toinen oli tosi tiukassa ja polkimen kierteeseen oli tarttunut alumiinia kammen kierteestä - semmosta "sairautta" tänään:? Laitoin toiset polkimet tilalle, korkannutkin meni suht helposti. Onko hätävarjelunliiottelua, ottaa ylimääränen kampisetti mukaan?
Ei se kahdelle polkijalle ole liikaa, jos otat lyhet varakammet. Jos pitkätt, on ne aivan liikaa.
PW kirjoitti:Pyörää pakatessa otin vasemmat polkimet irti, toinen oli tosi tiukassa ja polkimen kierteeseen oli tarttunut alumiinia kammen kierteestä
Mä pruukaan laittaa tervaa väliin enkä kiristä hampaat irvessä. Lähtevät auki kevyesti
Muiden jäljiltä saa välillä tehdä enemmänkin hommia. Yhden Acesan 15 millin kiintoavaimen olen vääntänyt jatkovarren kanssa auki. Poljin jäi paikalleen. Pysyisi se vähemmälläkin
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Pyörää pakatessa otin vasemmat polkimet irti, toinen oli tosi tiukassa ja polkimen kierteeseen oli tarttunut alumiinia kammen kierteestä
Mä pruukaan laittaa tervaa väliin enkä kiristä hampaat irvessä. Lähtevät auki kevyesti
![]()
Muiden jäljiltä saa välillä tehdä enemmänkin hommia. Yhden Acesan 15 millin kiintoavaimen olen vääntänyt jatkovarren kanssa auki. Poljin jäi paikalleen. Pysyisi se vähemmälläkin
Ite mie tuon oon kiristäny, olisko menny viel kuiviltaan ilman rasvaa Ehkä opin, ehkä en.
Edestä vai takaa?
jooseha kirjoitti:Edestä vai takaa?
Takaa.
Niin arvelinkin. Edessä on luultavasti vanhaa tervaa jäljellä.
jooseha kirjoitti:Mä pruukaan laittaa tervaa väliin enkä kiristä hampaat irvessä. Lähtevät auki kevyesti
Ite laitan vaseliinia polkimen kierteisiin, ei tartu kierteet kiinni.