Nyt on minullekin koira käynyt räksyttämään. Porvoon wanhassa kaupungissa pyöräilevä mamma ajatti edellään lastaan ja juoksutti puudeliaan vasemmalla puolellaan. Pystäri ohitti ensin ja hirveät kilarit. Siitä viisastuneena kokeilin hiljaa rinnalle ja ei siitä mitään tullut, enkä ehtinyt edes rinnalle ennen rähäkkää. Vaikka mamma kuinka veti piuhasta, päättelin hidastella ennen sopivan paikan tuloa. Huomasin mamman takarenkaan olevan lähes tyhjän ja mainitsin asiasta ja pääsin tyylikkäästi ohi, kun hänelle ei kelvannut pumppu, kun oli omasta takaa
Virallinen marina ja v*tutusketju
Re: Virallinen marina ja v*tutusketju
Salsa kirjoitti:...just vähän ennen kuin lähdin ohittamaan nii päästi koiransa pitkälle fleksissä...
Oikeesti, jos joku puudeli tulee tolleen eteen niin luultavasti ajan yli. Pyydetään sitten poliisi paikalle, jos tilanne ei muuten ratkea. Olen niin täynnä näitä narun yläpäässä torveilevia kulkijoita. Joskus on pitänyt pysähtyä tuollaisen viereen kertomaan, että jos mä ajan tuohon naruun niin tuolta sun Fifiltä lähtee pää. Mielenkiintoisia ilmeitä sieltä tulee, kun alkavat funtsia koiran massaa, mun ja fillarin massaa sekä nopeuseroa. Jos nimittäin sen verran leikkaa. Yritän olla varovainen, mutta kun kaikkeen ei vain voi varautua.
Eniten läheltä-piti on tähän mennessä ollut äijä, joka käveli muina miehinä edelläni kelvillä. Juuri kun olin tulossa kohdalle se nykäisi koiran (TÄH? Yksikseenhän se käveli...) oikealta puskasta vasemmalle puskaan. Taisi tulla paniikkijarrutuksen jälkeen sanotuksi muutakin kuin Päivää. Ja se koira oli sellainen lampaan kokoinen, ei tullut mieleenkään mitään muuta kuin ihan älytön paniikkijarrutus.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Ei koiraa saa syyttää kouluttajan vajeista. Jos yli ajaa, saattaa eläinsuojeluvaivoja tulla pahimmillaan sinulle. Laskun voisi laittaa kävelyttäjälle renkaiden vaihdosta, jos lukkojarrutuksessa saa kantikkaat renkaat. Mitähän tykkäisi, jos ilmoitat, että et halunnut eläinsuojelurikossyytettä ja jarrutit päin taluttajaa?
Tänään oli kunnon hundkarusellen kelvillä Puotilassa. Naisella oli 8 (siis KAHDEKSAN) koiraa talutushihnoissa yhtä aikaa, talutti kaikkia yhdellä kädellä ja puhui puhelimeen. Onneksi koirat käyttäytyi ainakin just sillon hyvin eikä olleet kiinnostuneita nojakista, niitä oli vinttikoirista puudeliin.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Mahe kirjoitti:Tänään oli kunnon hundkarusellen kelvillä Puotilassa. Naisella oli 8 (siis KAHDEKSAN) koiraa talutushihnoissa yhtä aikaa, talutti kaikkia yhdellä kädellä ja puhui puhelimeen. Onneksi koirat käyttäytyi ainakin just sillon hyvin eikä olleet kiinnostuneita nojakista, niitä oli vinttikoirista puudeliin.
Ammattilainen. Teki sopi puhelimessa vielä kuuden doobermannin ottamisesta iltapäivän lenkille noiden lisäksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
jori kirjoitti:Mahe kirjoitti:Tänään oli kunnon hundkarusellen kelvillä Puotilassa. Naisella oli 8 (siis KAHDEKSAN) koiraa talutushihnoissa yhtä aikaa, talutti kaikkia yhdellä kädellä ja puhui puhelimeen. Onneksi koirat käyttäytyi ainakin just sillon hyvin eikä olleet kiinnostuneita nojakista, niitä oli vinttikoirista puudeliin.
Ammattilainen. Teki sopi puhelimessa vielä kuuden doobermannin ottamisesta iltapäivän lenkille noiden lisäksi.
Ehkäpä koiravaras, pentutehtailija tai "rankkuri"
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
vaaka kirjoitti:... et halunnut eläinsuojelurikossyytettä ja jarrutit päin taluttajaa?
Olisiko kuitenkin niin, että eläin on liikenteessä taluttajansa vastuulla? Kenenkään päälle ei saa ajaa, siitä ollaan varmaan samaa mieltä.
Liikenteessä noudatan joskus oppimaani periaatetta, että ison vahingon välttämiseksi pienemmän voi hyväksyä. Jos joku taskukoira sinkoaa taluttajaltaan karkuun ja mun renkaiden alle, yritän pysyä itse ehjänä ja varoa satuttamasta muita ihmisiä. Siinä koira on se uhrattava, jos jotain pitää uhrata. Valitettavasti, olivat eläinaktivistit mitä mieltä tahansa. Tapauksessa varmaan silminnäkijätkin ovat kanssani samaa mieltä, vahingon aiheuttaja oli koiran taluttaja, ei ilman omaa syytään tilanteessa yllätetyksi tullut pyöräilijä.
Edelleen olen kovin varovainen, mutta kuiten edellä kirjoitin: Kaikkeen ei vain voi varautua. Jos tästä saan eläinten ystävät kimppuuni, olkoon niin.
No minusta se suurempi elukka on syypää ja siten Siperia opettaa osaston tarpeessa ja siksi leukailin äskeisessä viestissäni. En ihan vähästä pakosta yritä solmia itseäni tolppaan tai puuhun, jos hurtta hyppää eteen viime tingassa, joten väistelyä tehdään yleensä hätäreaktion -lukkojarrutuksen- jälkeen pään toiminnan palauduttua, jos ehtii. Sellaisia itsemurhasyöksyjä ihmisiltä nähty, että on vain reaktionopeuteni auttanut osumien välttelyssä toistaiseksi. On sekä jarrutuksia ja ohjausliikkeitä automatiikan valikoimassa näköjään minulla onneksi. Yleensä alkaa jarrutuksella.
Kylläpä taas vaihteeksi vähän nousi verenpaine. Eilen töistä lähtiessä työkaveri änkesi samaan hissiin mun ja Gekon kanssa. Sit alkoi valitus.
Kuulema ei oo ihme jos tommosella jää helposti auton alle kun se on niin matala, eihän sitä nyt kukaan voi nähdä. Öö tietääkseni nyt liikenteessä kuolleista ei ole ollut kukaan nojapyöräilijä. Toisekseen sanon aina autoilijoille ja muille valittajille, että oletkos miettinyt että jos et näe minua niin miten näet sitten lapset liikenteessä. Nythän niitä pieniä koululaisia liikkuu todella paljon. Siinä vaiheessa toinen osapuoli menee hiljaiseksi.
Sitten hän valitti kuinka pyörätuolitkin ovat vaarallisia liikenteessä kun nekin ovat niin matalia. Kyllä meinas tässä vaiheessa suoni pullahtaa otsasta. Nii, että pitäskö heidänkin sitten jäädä vaan kotia masentelemaan huoooooooh. Olisihan se turvallista jos menisimme sääntöjen mukaan ja vältettäisiin yleinen piittaamattomuus liikenteessä.
Sanoin hänelle topakasti takaisin niin näytti siltä, että jäi miettimään myös toista näkökulmaa asiasta.
Nih. Kerta.
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->
- Premnas
^ Siis mitä? Oliko se ihan tosissaan ? Ei voi olla totta! Jaa että pyörätuolitkin vaarallisia. Jos sitä ei ehdi nähdä niin mitä se kertoo? Se kertoo sen että vaarallinen osapuoli voisi ihan itse katsoa peiliin ja miettiä tilannenopeuttaan.
Noilla mataluudesta valittajille pitäisi aina esittää kysymys että miksi tavallinen, korkea pyörä on sitten niin usein onnettomuuksissa osallisena kun sen pitäisi näkyä kun on kerta korkea? Olisi mukava kuulla vastaus tähän.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- Pastori
- Viesti:
Jumaleissön. Olin pari päivää poissa kotoo. Pihasta oli pöllitty pyöränromu. Melkein hymyilin kun mietin miten on roisto on iloinen kun huomas etta kolmiorungosta olikin yksi putki rälläköity pois. Vähän vituttaa kun meni hyvät 559 kiekio ja hyvä viistoputki. Meni nyt yhden rakkineen suunnitelma uusiksi.
Onneksi roisto ei kurkannut nurkan taakse. Siellä oli ehjät pyörät lukitsemattomina. Kaitoin ihan kuudeen lukkoon ekaa kertaa. Siinä on niin hyvät kiekot.
Premnas kirjoitti:^ Siis mitä? Oliko se ihan tosissaan
? Ei voi olla totta! Jaa että pyörätuolitkin vaarallisia. Jos sitä ei ehdi nähdä niin mitä se kertoo? Se kertoo sen että vaarallinen osapuoli voisi ihan itse katsoa peiliin ja miettiä tilannenopeuttaan.
Noilla mataluudesta valittajille pitäisi aina esittää kysymys että miksi tavallinen, korkea pyörä on sitten niin usein onnettomuuksissa osallisena kun sen pitäisi näkyä kun on kerta korkea? Olisi mukava kuulla vastaus tähän.
Joo oli hän aivan tosissaan. Totesin vain, että ehkä sunkin jalankulkijana pitäs vaan olla sisällä eikä vaan lähteä mihinkään Hänellä ei ole onneksi ajokorttia ja ei kyllä aja pyörälläkään. Tuntuu vain olevan muhun kohdistuvaa piikittelyä joka tilanteessa. Aina on jokin huonosti.
Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->
Jotkut on syntyneet pahalla päällä. Silloin siitä ei pääse koko elämänsä aikana eroon.
Toiset oppivat eläessään työntämään päänsä aurinkosuojaan. Toiset omaansa toiset muiden suojaan ja yhteistä on heille se, että muut kärsivät perseilystä yleensä myös. Tälläiset tyypit usein päättelevät nerokkaasti, että ai tunnen oloni ikäväksi, levitetään oloa tekemällä olo muille vielä ikävämmäksi, jolloin minulla menee verraten paljon vähemmän huonosti. Suhteellinen totuuskäsitys. Verratkaa logiikkaa potkaisin varpaani kulmaan, vasaroin peukaloni, jotta varvasta ei huomaa niin paljon siihen, että neropatit vasaroivat naapurin peukalon ja nauravat päälle Einsteinejä vähintään.
Isoimmat pellet, jota tunnen ovat jännästi ja tragikoomisesti suhteellisen totuuskäsityksen vankeja. Kumpi toimintatapa on pahempi ajattelevat he, työnnetäänkö 6 miljoonaa ihmistä uuniin, vai yksi vähemmän? Se on varma todiste siitä, että on aivan pakko itse toimia niin, että yhtä vaille 6 mil työnnetään uuniin. Kerrasta toiseen ja kieltäydytään oppimasta ongelmista, joita toiminnasta seuraa toistuvasti. Einsteinin mielisairauskommentti, että olet sellainen, jos olet miljoona kertaa tehnyt kokeen samalla tuloksella ja odotat joka kerta eri tulosta.
Liukastuin ja putosin polvelle kivelle vapaata pudotusta. Ajot ajettu hetkeksi ja peukalon sormenjälkialueen verran nahkavajetta. Bussilakko päälle ja kaksinumeroinen työmatkakilsamäärä. Bueno.