Ecotripillä pyörä toimi lähestulkoon täydellisesti kun Lowridessa ajettiin vikalista esiin.
MBB tandem 2WR
Re: MBB tandem 2WR
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Takakiekon kylkiin kiinnitin vanerilevyt ja niitä vasten säkit. Takaniskatuessa roikuu salkku, jossa helposti saatavilla olevat tavarat. Vanerit ja salkku toimi myös lokarina.
Huom eturungosta pilkistää sininen hitsauspuikkokotelo, niitä on kaksi rungon sisällä työkalupakkina.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Imatralle roudausta varten purin pyörästä penkit ja kiekot. Kevyempi nostaa katolle, sidoin remmeillä laudan rungon kylkeen - helpottaa myös nostoa ja käsittelyä kun ohjausnivel on jäykistetty. Ehkä tuon jäykistyksen vois hoitaa, jollain pienellä sokkatapilla - ei tartteis lautaa kuskata mukana (tuli kirjottaessa vaan mieleen).
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Koska kiekot oli purettu, kokeilin 622 kiekkoja 35mm Kojakeilla - hyvin mahtuu pyörimään 8-9 mm suurempi säde ku 559 - 60 Big appleilla.
Nyt vaan levyjarrut askarreltava.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Noin mutuna 35mm renkaitten kantavuus on aika luokilla tässä vehkeessä. Taitaa tulla yli 100kg / rengas!
Jos renkaalla on esim 110 kg kuormaa ja painetta 7kg/neliösenttiä kohden on maakosketusala noin 15neliösenttiä. Tästä saadaan selville et 3.5 cm leveä rengas tulee olemaan 4,5 cm matkalta päin tietä, eli jo kohtuu länässä pelkällä tasaisella tiellä. Siihen tulee lisäksi tietty kaikki töyssyt ja kivenmurikat jne..
Mut Nokia-asetuksiahan nää tietty on, kyllä se radalla taitaa vielä mennä ..
Re: MBB tandem 2WR
Härski kirjoitti:Noin mutuna 35mm renkaitten kantavuus on aika luokilla tässä vehkeessä. Taitaa tulla yli 100kg / rengas!
Jos renkaalla on esim 110 kg kuormaa ja painetta 7kg/neliösenttiä kohden on maakosketusala noin 15neliösenttiä. Tästä saadaan selville et 3.5 cm leveä rengas tulee olemaan 4,5 cm matkalta päin tietä, eli jo kohtuu länässä pelkällä tasaisella tiellä. Siihen tulee lisäksi tietty kaikki töyssyt ja kivenmurikat jne..
Mut Nokia-asetuksiahan nää tietty on, kyllä se radalla taitaa vielä mennä ..
Kojakkien kestoa jo kerran epäiltiin mutta sovittiin ett kokeillaan.
Mikäs tuossa on riskinä? Rengas hajoo? Pito? Rullaus?
Pitäskö painetta olla enemmän, vai yksinkertasesti leveempi rengas?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Yksi syy miksi näitä kiekkoja haluun kokeilla, vanteet on aivan eri laatua - ontelovanteet. Noita alkuperäsiä on moitittu huonoiksi ja sitähän ne todella on, varsinkin tandemi käyttöön.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Härski kirjoitti:Noin mutuna 35mm renkaitten kantavuus on aika luokilla tässä vehkeessä. Taitaa tulla yli 100kg / rengas!
Valmistaja ilmoittaa tuon 100 kg:tä maksimikantavuudeksi.
Pistä pw kokeillen vaan. Luultavasti ei käy mitään ja pahimmillaankin vain rengasrikko. Renkaissa on mukavasti varmuuskertoimia.
Itse olen usein ajellut ylipaineisilla renkailla. Hyvin ovat kestäneet
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
Härski kirjoitti:Noin mutuna 35mm renkaitten kantavuus on aika luokilla tässä vehkeessä. Taitaa tulla yli 100kg / rengas!
Jos renkaalla on esim 110 kg kuormaa ja painetta 7kg/neliösenttiä kohden on maakosketusala noin 15neliösenttiä. Tästä saadaan selville et 3.5 cm leveä rengas tulee olemaan 4,5 cm matkalta päin tietä, eli jo kohtuu länässä pelkällä tasaisella tiellä.
Tässä kohdin on hyvä opettaa matemaattinen knoppi, vaikkei sillä olekaan olennaista merkitystä tämän viestin sisällön kannalta.
Ristikudosrenkaan "tassunjälki" on soikea, ellipsi, joten tuo kiinni maassa olevan alueen pituus on oikeasti hieman pidempi. Ellipsin ja neliön pinta-alasuhteet ovat: Ellipsi Pii ja Suorakaide 4. Tassunjäljen pituus ellipsinä siis venyy 4,5 cm pituisesta 5,5 cm mittaiseksi samalla pinta-alalla. Tuo on helppo laskea kertomalla pinta-alojen suhteella 4/Pii.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
Jarru kävi helposti haarukan alapäähän.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
Pitääkö jarru irrottaa, kun haluaa kiekon irti?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
jori kirjoitti:Pitääkö jarru irrottaa, kun haluaa kiekon irti?
Jos purasen dropparin kärjestä palan pois, pitäs tulla
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Pitääkö jarru irrottaa, kun haluaa kiekon irti?
Jos purasen dropparin kärjestä palan pois, pitäs tulla
Kevenee.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
Parempilaatuset kiekot ja kaposemmat 35mm renkaat alla.
Olis toinenkin punanen kiekko mutta tietyst ns. etunavalla. Ehkä joku päivä puran sen ja pinnaan rataspakallisen navan tilalle - syssymmällä jos vaikka se kuuluisa joku järjestää pinnauskurssin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.