Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Olen myös kuullut, että pulssimainen lataus ei olisi pidemmän päälle akulle hyväksi.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Olen myös kuullut, että pulssimainen lataus ei olisi pidemmän päälle akulle hyväksi.
Korin maalaus, osa 1. Olin varannut liian vähän spraypulloja, maalikerrosten määrä jäi turhan vähäiseksi. Kyllähän siinä purkin kyljessä luki riittoisuus, muttei tullut uskottua... Tämmöisten isompien kappaleiden spraymaalaushommissa ihan noviisi. Jälkikin oli sen mukaista .
Alle suihkin pari kerrosta Maston Plastic Primeriä:
https://www.tokmanni.fi/plastic-primer- ... 2494005227
Tai no sekin loppui vähän kesken, aivan joka kohtaan ei tullut kahta kerrosta.
Päälle kolme kerrosta saman valmistajan keltaista maalia:
https://www.tokmanni.fi/spraymaali-400- ... 2491008016
Kerros pari lisää olisi ollut vielä tarpeen, jäi turhan epätasaiseksi.
Vähän tuo ulkonäkö tasaantuu kuivuttuaan, näin ainakin kävi taannoisen koepalan kanssa.
Ohuita kerroksia yritin suihkia, silti tuli paikoin valumia.
No eipä tästä muutenkaan mikään näyttelykappale ole tulossa.
Purkin kyljessä kerrottiin, että seuraava maalikerros pitäisi suihkia alle 30 minuutin kuluttua edellisen jälkeen, tai vaihtoehtoisesti odottaa vähintään 7 vuorokautta. Muuten maalikerros voi reagoida, kertoi maalivalmistajan nettisivu.
No nyt sitten odotellaan noin viikko ja jatketaan maalausta tuolloin.
Jos olisin aloittanut maalauksen aikaisemmin (kaupan aukioloaikana), niin olisin toki kipaissut hakemaan muutaman pullon lisää.
Keltaisen jälkeen vielä oranssia lokareihin, sitten olisi valmis.
Tarkoittaa paria kolmea viikkoa.
No onpahan aikaa keskittyä tekniikka- ja sähköpuoleen.
Lakka maalin päälle, niin pinnasta tulee huomattavasti kestävämpi
Hieno!
Eiköhän tuo liikenteessä erotu .
Kyllähän maalipinta vähän kirjavaksi tulee varmasti jäämäänkin, vaikka tuohon pari lisäkerrosta vielä suihkuttelisikin.
Mutta ehkä se sopii tällaiseen "tein-ihan-ite" -vekottimeen paremmin kuin automaalarin tasainen ja fiini jälki.
Tässä tilanne vajaa vuorokausi maalauksen jälkeen:
Keltainen väri vaikutti haastavalta maalattavalta: päällekkäin menneet peräkkäiset vedot näkyvät heti oranssiin vivahtavana sävynä.
Ei pitäisi koskaan uskoa nettisivuilla oleviin "mittapiirustuksiin".
Varsinkaan kaukaisessa idässä esitettyihin.
Napamoottorin akselin pituus voi yllättäen kasvaa 60 millimetristä 93:een .
No onneksi mahtuu noinkin mukaan, mitä nyt akselin pää tulee enemmän tavaratilan puolelle vanerilaatikon kyljen läpi...
Värivalinta on onnistunut ja minun silmääni kori kokonaisuudessaan näyttää hyvältä. Ehkä vielä lakkaa ja jkv lisää keltaista jos kuivuessaan ei tasoitu ?
Nyt kun tuota kokokeltaista koria on tovin katsellut, niin on alkanut mietityttää, että mahtaako ne oranssit lokarinreunat tehdä tuosta yhtään parempaa... kenties jopa päinvastoin? Jospa vaan vetäisi lisäkerrokset keltaista, ja mahdollisesti lakan päälle.
No tässä on vielä aikaa pohtia.
Hyvä värivalinta, näkyy varmasti.
Kuvahaun perusteella keltaisen korostaminen oranssilla on harvinaista, mutta oranssi metallihohto, joka kirkkaassa valossa näyttää keltaiselta, on yleisempää. Ehkä taitavalla oranssin suihkimisella voisi luoda illuusion tuollaisesta metallihohdosta?
Löytyneitä vaihtoehtoja:
Keltainen ja musta:
Kiitokset Tehdastehdas tästä kuvakollaasista. Katsotaan nyt mihin päädyn, kokokeltainen on tällä hetkellä suosikkini .
Kaverille näytin kuvia tästä, tokas heti, "rättisitikka" vaikkei otsikko ollut näkösällä
Lisäsin tämän projektin Polkuautosuunnitelmaan: Polkuautomalli "Teppoën 1CV" | Polkuautosuunnitelma - wiki
Päivitä nyt ihmeessä uudemmilla kuvilla. Onhan tuo jo todellisuutta, eikä mikään haavekuva enää.
Näkyi tuolla itse dokkarissa olleen tuoreempiakin kuvia, vähän pitemmällä.
Mutta mitä ihmettä tarkoittaa kohdassa "Turvallisuus" tuo sana "Virheen"???
Siihen listattu kestävä runko ja turvakaari...
EDIT: nyt kun luki uudemman kerran, niin kyllä se ajatuskin sieltä taustalta aukesi .