Ei tuon varmaan kovin (noin) leveä tarvitse olla tuolta pystyosaltaan. Matalat vaneriset laidat tuohon tavaratilaosaan ja loput kangasta. Kun laitat kankaiset sivut, mahtuu ostokset sinne mainiosti. Pullottavat kangasta, mutta mahtuvat. Eiköhän tuohon olisi sopiva sellainen Mangon peräpeilin leveys, niin olisi aerodynamiikkaakin vielä huomioitu.
Noinhan tuo voisi olla, että tuo katekangas menee tuonne takavaneriin asti ja selkänojavanerin voit käyttää toisaalla. Laitat vain tavallisen nojakin istuimen siihen tilalle. Kevenee ja tavaratilasta tulee asiallinen.
Tuo perän leveys tuli taas niin, ett sattui tuon levyinen vanerinpala käteen
Tulishan kylestä yhtenäisempi, ehkä siistimpi jos kangas menis perälle asti mutta sitten takavaneri pitäs olla huomattavasti järeempää.
Niin ja kyllä siinä hartioiden takana pitää kuitenkin olla leveempi laipio tai kaari, muuten kangas puristaa käsivarsia ja kylkiä ikävästi.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Onko tosiaan niin, ettei jalkaterä tai polvi pilkahtele kankaan pinnassa polkiessa.
Tuohan on aivan Converse kengän muotoinen. Maalaa siihen Converse kengän osat kumireuna ja nauhat tuohon päälle kankaaseen, niin saat nuorisolta respectiä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onko tosiaan niin, ettei jalkaterä tai polvi pilkahtele kankaan pinnassa polkiessa.
Tuohan on aivan Converse kengän muotoinen. Maalaa siihen Converse kengän osat kumireuna ja nauhat tuohon päälle kankaaseen, niin saat nuorisolta respectiä.
sattaa ne hipoa jossain jalan asennossa mutt ei haitaks.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pimmeellä ilkesin käydä kulmilla, muutaman kilsan päässä R:llä. Mopopoikien päät pyöri sillalla ku ohi ajovat
Nöyryytysnapit ketuttaa entistä enemmän ja saattankin ajaa päin punasia jatkossa
Mitään ylimääräsiä ääniähän tuo kangaskate ei aiheuta - vaneri- ja kuitumatskut taitaa olla aika melusia kinnereissä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Päässä muhii jo ideoita uudesta, paremmasta kinneristä - kuinkas muuten
Joutuu pähkäilemään, onko se samanlainen delta ku tämäkin vai olisko se kaksraiteinen - sivuveto kuitenkin. Tekis mieli laittaa isompi vetäväkiekko, vaikka 559 - kääntyvät vois olla 406:sia. Joo, tiedän ett trikeissä isot kiekot joutuu koville mutt kaikkee pitää koittaa
Katteesta osa vois olla ohutviiluvaneria, keulakaaresta polviin asti ja vasen sivu vois olla vaikka kokonaan. Oikeelta puolen mentäs sisään ja sen peräosa vois olla kangasta. Mitähän tuommonen vanerimäärä vaikuttaa äänimaailmaan?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tekis mieli laittaa isompi vetäväkiekko, vaikka 559 - kääntyvät vois olla 406:sia. Joo, tiedän ett trikeissä isot kiekot joutuu koville mutt kaikkee pitää koittaa
Varaudu sitten laittamaan laadukas kiekko. Joutuu meinaan aika koville ulkokurvissa ollessaan, kun jo suoraan ajaessakin sillä on puolet painosta ja keskipakovoima aiheuttaa painonsiirron lisäksi sivuttaiskuormaa.
Hyvä laatuinen saattaa kestääkin. LeMans kinnerissä ei kuulemma pito riitä nostamaan sisempää rengasta ilmaan ja silti kiekot kestää
Tekis mieli laittaa isompi vetäväkiekko, vaikka 559 - kääntyvät vois olla 406:sia. Joo, tiedän ett trikeissä isot kiekot joutuu koville mutt kaikkee pitää koittaa
Varaudu sitten laittamaan laadukas kiekko. Joutuu meinaan aika koville ulkokurvissa ollessaan, kun jo suoraan ajaessakin sillä on puolet painosta ja keskipakovoima aiheuttaa painonsiirron lisäksi sivuttaiskuormaa.
Hyvä laatuinen saattaa kestääkin. LeMans kinnerissä ei kuulemma pito riitä nostamaan sisempää rengasta ilmaan ja silti kiekot kestää
Juu, se on laatu vaan, mitä pihasta löytyy on vähän suhteellista mutta parasta alle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Facesta löytyi kinnerimääritelmäkin: "Jos puolet kuskista pysyy sateessa kuivana" Raahelaisen nojapyörä- ja kinnerirakentajan lausumana
Keskiviikon räntäsateita innolla odotellessa, meneekö testistä läpi. Sitä ennen vois eturenkaan taakse virittää laipion, tai lokarin - purjekankaasta vesi jossain ajassa tullee läpi, paksumpi maali- tai kyllästekerros auttanee tuohon.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Päässä muhii jo ideoita uudesta, paremmasta kinneristä - kuinkas muuten
Joutuu pähkäilemään, onko se samanlainen delta ku tämäkin vai olisko se kaksraiteinen - sivuveto kuitenkin. Tekis mieli laittaa isompi vetäväkiekko, vaikka 559 - kääntyvät vois olla 406:sia. Joo, tiedän ett trikeissä isot kiekot joutuu koville mutt kaikkee pitää koittaa
Katteesta osa vois olla ohutviiluvaneria, keulakaaresta polviin asti ja vasen sivu vois olla vaikka kokonaan. Oikeelta puolen mentäs sisään ja sen peräosa vois olla kangasta. Mitähän tuommonen vanerimäärä vaikuttaa äänimaailmaan?
2T3 ei pitäs enää olla vaikea rakentaa, ku oon tehnyt sulle mallinkin. Normaali haarukoilla pärjää ja siinä ei lennä rapa eturenkaasta katteen sisälle, eikä keulimisongelmaa ole.
Laita vaan 559 vetävä rengas ja miksei kääntyvätkin. Rullaahan se paremmin. Kahden 559 triken kokemuksella tiedän, että sillä pärjää kyllä kierrätyshalpiskiekoilla, kunhan pitää tiukan mutkan vauhdin maltillisena. 559 kokoisena kun teet koko pelin, niin voit vaihtaa 507 tai 406 kiekkosetin alle, jos kestävyysongelmia tulee liikaa.
Omaani mahtuu 507 setti tarvittaessa alle. Ihan suunniteltu ominaisuus
Päässä muhii jo ideoita uudesta, paremmasta kinneristä - kuinkas muuten
Joutuu pähkäilemään, onko se samanlainen delta ku tämäkin vai olisko se kaksraiteinen - sivuveto kuitenkin. Tekis mieli laittaa isompi vetäväkiekko, vaikka 559 - kääntyvät vois olla 406:sia. Joo, tiedän ett trikeissä isot kiekot joutuu koville mutt kaikkee pitää koittaa
Katteesta osa vois olla ohutviiluvaneria, keulakaaresta polviin asti ja vasen sivu vois olla vaikka kokonaan. Oikeelta puolen mentäs sisään ja sen peräosa vois olla kangasta. Mitähän tuommonen vanerimäärä vaikuttaa äänimaailmaan?
2T3 ei pitäs enää olla vaikea rakentaa, ku oon tehnyt sulle mallinkin. Normaali haarukoilla pärjää ja siinä ei lennä rapa eturenkaasta katteen sisälle, eikä keulimisongelmaa ole.
Laita vaan 559 vetävä rengas ja miksei kääntyvätkin. Rullaahan se paremmin. Kahden 559 triken kokemuksella tiedän, että sillä pärjää kyllä kierrätyshalpiskiekoilla, kunhan pitää tiukan mutkan vauhdin maltillisena. 559 kokoisena kun teet koko pelin, niin voit vaihtaa 507 tai 406 kiekkosetin alle, jos kestävyysongelmia tulee liikaa.
Omaani mahtuu 507 setti tarvittaessa alle. Ihan suunniteltu ominaisuus
Olen samaa mieltä isoista kiekoista. Se yksinäinen vetävä 2T3 kiekko on muuten helppo tukea sisäsivultaan vanteen viereen tuetulla huonekalu- tai rullaluistimen pyörällä, joka ottaa kiinni vanteeseen vain kun sivukuormitus on niin suurta, että vanne taipuu tukipyörään asti. Suoraan ajaessa tuo pyörä ei siis ota kiinni vanteeseen, vaan siihen voi jättää muutaman millin raon. Tällä systeemillä voi käyttää suuria kiekkoja, mutta ajaa silti niin rajuja kaarteita kuin haluaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
20161024_103431.jpg (213.76 KiB) Katsottu 3002 kertaa
Laitan tuosta sisäänmenoaukosta kuvan ku sitäkin on fasessa kyselty, miten pääsee sisään ja miten ulos. Kankaat on lomittain, niinku kylpytakissa - selkänoja kääntyy eteenpäin, siitä saa kädellä tukea. Jalat sisään, pärstä menosuuntaan ja kyykkyyn - istumaan ja nojaamaan. Kylpytakin helmat kiinni ja menoks
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.