Nojapyöräilyaiheiset videosi
Tällä kertaa videolla ajetaan työmatkaa ja vertaillaan paljonko kuluu aikaa 24 km työmatkaan kinnerillä vs. autolla.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tällä kertaa videolla ajetaan työmatkaa ja vertaillaan paljonko kuluu aikaa 24 km työmatkaan kinnerillä vs. autolla.
Onko kinnerille vaihtoehto, ajaa samaa ajorataa ku autolla?
PW kirjoitti:Onko kinnerille vaihtoehto, ajaa samaa ajorataa ku autolla?
Ei siinä oikein ehkä kannata. Liikennevaloautomatiikka ei tunnista kinneriä, tuossa liikenneympyrässä on tuolta päin tultaessa erikseen liikennemerkki joka kieltää pyöräilyn, eli siinä ei oikeastaan saisi ajaa, ja sitten kun pääsee pois kaupungista, niin tien reunassa on se ärsyttävä tärinäraita. Eli mieluummin ajan noissa kohdissa pyörätiellä vaikka eipä sekään ongelmatonta ole. Ylimääräisiä mutkia, vaarallisia risteyksiä ja roudan nostamia "hidastetöyssyjä".
Sain Mangon heräteltyä talviunilta mutta eka varsinainen hupilenkki katkesi heti alkuunsa Instagraminkäytön opetteluun
Ei ole videot mun laji eli ehkä tyydyn räppäilemään kuvia
Uuden opettelu on ihmisaivoille elintärkeää...
Jukka
Meillä sattuu olemaan tuossa vieressä Pohjoismaiden pisin hiekkaranta. Tämän päivän videolla seikkaillaan siis siellä. Sattumalta myös hömppälehti uutisoi tästä rannasta just, kun mulla oli tämä video työnalla.
Kyseessähän on siis Vattaja, Lohtajalla. Ja parhaat rannat sijaitsee just tuolla armeijan ampuma alueella. Mutta kun siellä ei ole harjoituksia meneillään, niin siellä saa sillon tavallisetkin ihmiset käydä.
Vähän aikaa sitten oli täällä keskustelua tästä punaisesta polkuautosta, jonka joku oli nähnyt Automobiili lehdessä. No tämähän sattuu sijaitsemaan tässä Kälviällä, ihan tuossa kirkonkylällä. Vähän googlettelin, löysin nimen ja puhelinnumeron. Laitoin viestiä, että pääsisikö katsomaan ja kokeilemaan. Sitten sopiva aika löytyi ja kävin koeajamassa sitä. Tässä video siitä:
Kyseessähän on siis Austin Healey Sprite MK1 mukaan mallinnettu polkuauto. Siinä on raskas teräs runko, joten kokonaismassaa on varmaan lähelle 100kg. Kori on tehty finnfoamista CNC jyrsimellä. Päällä on kerros lasikuitua. Autossa on Greencyclen sähköavustus. Muistaakseni 350W moottorilla. Ajokokemusta nyt ei vaan valitettavasti voi hirveästi kehua. Ohjausgeometriassa on jotain vikaa, koska kun vauhti nousee yli kävelyvauhdin, alkaa eturenkaat heilumaan hullunlailla. Sen kun saisi korjattua, niin tuo olisi kyllä ihan hauska peli ajella.
Mitenkähän tuo polkimen akseli on jatkettu tai liitetty?
Eikös tuo ole sama rakenne kuin Sakarin SH 31 sivurunkoisessa. Polkimien akselit poikki ja holkilla kiinni toisiinsa.
Videolta näyttäisi, että poljinakselin oikeanpuoleinen pää on kovin ohut. Mielestäni siinä ei ole 15mm avainvälin paksuista kohtaa?
Tällä kertaa videolla ihmetellään miten Azub Max pärjää vaikeassa maastossa. Kävin tuosta lähi-metsästä etsimässä ajouria. Aika kivikkoista oli. Vähänkään kivikkoisempaa, niin menisi talutteluhommiksi.
En tiedä tajusitko, mutta onnistuit hyvin selittämään et pidempi akseli väli olis parempi tollaisessa kivikkoisessa maastossa jos ei ole pahemmin tiukkoja mutkia
Otin Questistä yläosan irti. Näin se tapahtuu:
Mielenkiinnolla ootan kasausvideota millasen niksin keksit, reikien kohdalleen saamiseen
Kun liimat pitäs myös saada väliin
Kohtuu hitaaasti kuivuvaa liimaa olis mun ratkaisu niin jää aikaa säätää ja varmaan ylimääräinen pari käsiä