Re: Pyöräsi kuva
Onko tuo hervottoman kokoinen etuhammasratas näköharhaa vai oikeasti noin iso? Taitaa olla aika vauhtivälitykset.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onko tuo hervottoman kokoinen etuhammasratas näköharhaa vai oikeasti noin iso? Taitaa olla aika vauhtivälitykset.
Hopea kirjoitti:Onko tuo hervottoman kokoinen etuhammasratas näköharhaa vai oikeasti noin iso? Taitaa olla aika vauhtivälitykset.
On se aika iso, olikohan 68 hampainen mutta takarengas on 451 kokoa niin se vähän tasottaa. Mutta välitykset on kyllä "riittävät", ei tehnyt kotimäessä mieli polkea lisää vauhtia kun laskettelin jotain +50 kmh vauhdilla
jviirret kirjoitti:Googlella löytäisi, mutta kysympä tässä niin parannan mahdollisuuksia pysyä foorumin aktiivisimpana kirjoittajana,
Ei hätää! PW on vielä parituhatta viestiä jäljessä
jooseha kirjoitti:jviirret kirjoitti:Googlella löytäisi, mutta kysympä tässä niin parannan mahdollisuuksia pysyä foorumin aktiivisimpana kirjoittajana,
Ei hätää! PW on vielä parituhatta viestiä jäljessä
Onko mie kuitenkin hoppeella, en häppee! Taas tuli yks viesti lisää
terppa kirjoitti:Tämän päivän Tampereentulijainen
Ja tässä syy miksi?
Piti saada helposti viikattava pyörä autolla kuskattavaksi (pitäähän autossa varapyörä olla) ja sitä Kilometrikisa-ketjussa kyselin olisiko jollain ylimääräistä ja Baskerilta löytyi. Hinta oli kohtuullinen ja pyörä tuli sillä kaupalla, että pientä laittoa saattaa olla mutta aika vähällä säätämisellä ja parilla ruuvilla siitä sai soivan pelin. Taitto onnistuu löysäämällä kolme pikalinkkua, vetämällä penkin pois ja sitten vaan taittaa perän eteenpäin ja paketti on valmis, samassa ajassa laittaa kyytiin kun maastopyöränkin.
Mukana seurasi myös hyvä vararengas arsenaali, mikä on tosi kiva kun kyseessä on 451 kiekot ja yhden Maxis -merkkisen laitoin takakumiksi kun rolsterissa oli jo reunoissa hapristumaa. Kyseessä on siis Tw-Bents Mantis ja alkupään tuotantoa missä rengaskoko on tuo harvinaisempi.
6 km kävin kokeilmassa ja tosi positiivisella mielellä pyörän viikkasi autoon odottamaan uusia rientoja. Kulki keveästi ja suoraan. Ainoat miinukset tuli siitä kun pitkillä kammilla tuntuu, että polvet osuu leukaan, tai ainakin melkein
Kaapissa on 155 milliset kammet joissa rattaiden pulttijako on käsittääkseni sama niin ne vaihdan joku ilta tähän. Toinen on käsien asento, eli jos kulmat olisi itselle optimaalisimmat niin silloin jarrukahvat jyrkissä käännöksissä osuu renkaisiin, eli pientä kompromissia käsien asennon suhteen joutui tekemään.
Hienoa että Mantis löysi hyvän kodin itselleen. Sain Baronin sopuhintaan joten ihan kivasti meni kaupat.
Kai sitä joskus vielä joutuu triken ostamaan...riittävällä iällä:-) Turha makuuttaa varastossa laitetta.
Jouni
Nyt alkaa olla lakisääteiset ja perusjärjen mukaiset turvallisuus- ja mukavuusvarusteet kohdillaan. Täydennyksinä on lamput edessä ja takana, viirin paikka fiksummin, juomapulloteline sekä tarakkalaukussa lukot ja renkaanvaihtotarpeet. Nyt kelpaa kerätä maisemia ja kilometrejä.
Tokihan myös mainokselle löytyi tilaa.
Oooh, oranssi! Tyylikkäästä väristä erityispisteet! Me likes! i
Olihan Tuhkimollakin kurpitsavaunut
On kyllä väri kohdallaan, komea pyörä!
Hauska allekirjoitus Yaanalla
On se niin hieno. Siis pyörä, ja allekirjoitus.
Olihan pariskunnan molemmilla osapuolilla oranssi Azub LowRidessa. Olisihan se pitänyt huomata...
Mehevä oranssi pyörä yaanalla .
Tässä se on ajokunnossa. Kisoihin tulee vielä kevyempi takakiekko, mutta ulkonäkö ei paljoa siitä muutu.
On tää niin paljon parempi kuin matta oliivinvihreä
No kyllä todellakin parempi, ja tosi herkku väri !
Salsa kirjoitti:Tässä se on ajokunnossa. Kisoihin tulee vielä kevyempi takakiekko, mutta ulkonäkö ei paljoa siitä muutu.
On tää niin paljon parempi kuin matta oliivinvihreä
Nam! Tuohon väriin löytyy myös helpommin mätsääviä ajopaitoja