Re: Kummallisuuksia netistä
http://www.spezialradmesse.de/maynoothbike.html
Pitkät kammet - tai pitkä liike ainakin näyttäs.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.spezialradmesse.de/maynoothbike.html
Pitkät kammet - tai pitkä liike ainakin näyttäs.
Iskunvaimennin teollisuuden loppu?
MM kirjoitti:Jos myös taka-akseli olisi jäykkä ja kääntyvä, voitaisiin rakentaa nelipyörä, jonka akselin tarvitsisi kääntyä vain puolet siihen verrattuna, että vain etuakseli kääntyisi, jolloin raidevälin kapeneminen myös pienenisi. Takarenkaat kulkisivat myös eturenkaitten jäljissä. Ajattelen tässä sellaista rakennetta kuin hevosparireessä, jossa on lavetti ja pultti etu- ja takareelle erikseen, ei siis runko-ohjausta. Nelipyörävetokaan ei olisi mahdoton rakentaa.
Tarkoitat vissiin tällaista. Ohjauksen tangot menee samalla tavalla ristiin kuin parirekien kettingit
Joo tarkoitin. Oliko ne ketjut nimeltään jukoketjut. Testasin paperilla, että jos molemmat akselit ohjaavat, saman kääntösäteen saavuttamiseksi riittää puolta pienempi akselin kääntäminen. Asialla on merkitystä, koska suuri kääntökulma pienentää raideväliä nimenomaan siellä jyrkällä puolella, ei niinkään käännöksen alussa. Olen tsupparina kaatunut tavarapyörällä ulkokurvin puolelle ominaisuuden takia. Parireen tilalla esimerkkinä käsvisi myös junanvaunu. Siinähän pyörien jäljet seuraavat kutakuinkin toisiaan. Teli markkeeraa vankkuriakselia.
Hypeboat vastakkain poljettava nojapolkuvene. Polkimet menee lomittain
Tämä mikään kummallisuus ole, mutta netistä kuitenkin. Jukka oli sen löytänyt, mutta julkaisi vain facessa.
Tässä on pyörä, jossa hyväksyn pitkän akselivälin perustelluksi valinnaksi. Jos tavaratilan vielä laskisi alemmas, olisi tuossa melko pätevä tavarapyörä.
Tavaratilan voi laskea alemmas, joskaan ei aivan näin alas. Tiedän kokemuksesta.
jori kirjoitti:Tämä mikään kummallisuus ole, mutta netistä kuitenkin. Jukka oli sen löytänyt, mutta julkaisi vain facessa.
![]()
Tässä on pyörä, jossa hyväksyn pitkän akselivälin perustelluksi valinnaksi. Jos tavaratilan vielä laskisi alemmas, olisi tuossa melko pätevä tavarapyörä.
Tavaratilan voi laskea alemmas, joskaan ei aivan näin alas. Tiedän kokemuksesta.
Tämähän on vanha löytö: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ser#p39630
Penkki voisi olla hyvin 10 senttiä alempana, nyt taitaa sopia vain pitkille. Eikös Sakarin jossakin pyörässä ollut vähän samaa ideaa, tavaratila penkin alla?
Joo, SH11:ssa:
Kolmessa viimesessä kuvassa kuljetustila samassa paikassa mutta toteutus hoidettu eritavalla, Sakarilla "tarakka" on osa runkoa, Jori on hoitanu asian sopivalla kassilla - joka on ripustettu pyöränrakenteisiin ja kaupallisessa on rakennettu erillinen "tarakka".
Aika veijari
http://www.joystickbike.ch/
Ligfiets.netin kautta tuommonen löyty.
PW kirjoitti:http://www.joystickbike.ch/
Ligfiets.netin kautta tuommonen löyty.
Eurooppalainen LWB
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:http://www.joystickbike.ch/
Ligfiets.netin kautta tuommonen löyty.Eurooppalainen LWB
Jukka
En jaksanu tankata, oliko tuossa jotain erityis tekniikkaa - joystick?
Laskeutumisteline on se erikoisuus