Meillä sataa lunta, parkkeerasin kinnerin kuistille suojaan. Ei vie paljon tilaa ja saranoitu takalevy on tässäkin mielessä hyvä ratkasu.
Kolmipyörä
Re: Kolmipyörä
PW kirjoitti:Meillä sataa lunta, parkkeerasin kinnerin kuistille suojaan. Ei vie paljon tilaa ja saranoitu takalevy on tässäkin mielessä hyvä ratkasu.
Eipä olisi tuokaan onnistunut noin helposti Questin kanssa...
Itse tehden saa paljon käytännöllisemmän .
Re: Kolmipyörä
tm kirjoitti:PW kirjoitti:Meillä sataa lunta, parkkeerasin kinnerin kuistille suojaan. Ei vie paljon tilaa ja saranoitu takalevy on tässäkin mielessä hyvä ratkasu.
Eipä olisi tuokaan onnistunut noin helposti Questin kanssa...
Itse tehden saa paljon käytännöllisemmän.
Tuossa asennossa on hyvä tehdä myös huoltoa ja tuunausta, kääntää vaan pohjan näkyville.
Selkänojaa kallistellu vähitellen, viime kerralla alko olla jo sinne päin. Keulakin pysyy muodossan, ni ylimääräsiä suksia voi karsia.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kolmipyörä
Hyvin etenee projekti, kyllä tuosta hyvä tulee.
Re: Kolmipyörä
Vanhaa sateenvarjoa tutkailin, rättikinnerin keulaksihan tuommonen sopis, pienellä muotoilulla Ehkä joku pienempi lasten koko sopis paremmin - pitää taas askarrella
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kolmipyörä
Ei tarvint pitkään ajaa ja pari kertaa nousta ja kivuta kyytiin ku ymmärsi, ett pitää tehdä katto aukeemaan vasemmalta - ei tarvii nöyristellä sisään mennessä. Oikee puoli voi olla enemmänkin ummessa jos tulee tarvetta.
Höh niin oon innossain, ett kirjotin väärään ketjuun
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kolmipyörä
Lidl Pasilassa oli tänään vielä kampanjassa aiemmin olleita sateenvarjoja, joista yksi on läpinäkyvä paitsi osin musta kuviointi alhaalla. Halkaisija karvan yli 80 cm kuvun alaosassa. Leikkaamalla saa pienemmän halkaisijan. Vitosen hintaluokassa.
Re: Kolmipyörä
Taas muistui mieleen 2T3 kokeilu tällä pyörällä - se jäi lyhyeksi kun hätäsesti kyhätty kiinnitys levis. Jos tätä kinnerikokeilua jatkas, 2T3 muodossa, tällä samalla pyörällä. Vetävää kiekkoo mahtus siirtämään eteen päin n. 10cm, sillä sais ehkä vähän vakavuutta keulaan - tosin en tiedä onko sille tarvetta Talvikokemusta kaksraiteisella mutta säästys uuden monimutkasen rungon tekemiseltä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kolmipyörä
Kinnerikatteita suunnitellessa muistin, ett jemma nimisessä paikassa on vetskari, jota vois käyttää kangaskinnerissä. Mutta en muistanu ett se on yli 5m pitkä - nuukanahan tuota ei raaski katkasta, vaikka en missään koskaan tartte 5m vetoketjua - ehkä
Tuosta tuli kuitenkin idis, vetskari olis hyvä kangaspohjassa - vetskari auki kun astuu kinneriin, jalat maahan ja kun jalat saa polkimille, vetskari kiinni. Tätä oon funtsinu mutt ratkasu on yksinkertanen niin ku yleensä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kolmipyörä
PW kirjoitti:Taas muistui mieleen 2T3 kokeilu tällä pyörällä - se jäi lyhyeksi kun hätäsesti kyhätty kiinnitys levis. Jos tätä kinnerikokeilua jatkas, 2T3 muodossa, tällä samalla pyörällä. Vetävää kiekkoo mahtus siirtämään eteen päin n. 10cm, sillä sais ehkä vähän vakavuutta keulaan - tosin en tiedä onko sille tarvetta
Talvikokemusta kaksraiteisella mutta säästys uuden monimutkasen rungon tekemiseltä
Älä nyt vetävää kiekkoa eteenpäin siirrä, muutenhan etupyörältä häipyy viimeinenkin maakontakti
Mielummin vetämätöntä taakse päin.
Re: Kolmipyörä
Naru vetskarin lenkkiin auttaa sulkemisessa, kun ei tarvitse kurkotella kauas.
Re: Kolmipyörä
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Taas muistui mieleen 2T3 kokeilu tällä pyörällä - se jäi lyhyeksi kun hätäsesti kyhätty kiinnitys levis. Jos tätä kinnerikokeilua jatkas, 2T3 muodossa, tällä samalla pyörällä. Vetävää kiekkoo mahtus siirtämään eteen päin n. 10cm, sillä sais ehkä vähän vakavuutta keulaan - tosin en tiedä onko sille tarvetta
Talvikokemusta kaksraiteisella mutta säästys uuden monimutkasen rungon tekemiseltä
Älä nyt vetävää kiekkoa eteenpäin siirrä, muutenhan etupyörältä häipyy viimeinenkin maakontakti
![]()
Mielummin vetämätöntä taakse päin.
Nyt kun selkänojan kulma on pystympi, ei tuo niin herkästi enää keuli, joten luulen ett vetävänkiekon siirtäminen onnistuis kyllä. Toinen juttu on, ett kokonaan uuden tekemällä, saattas syntyy parempi ja siihen vois ympätä muitakin parantavia tai kokeilunarvoisia ominaisuuksia - esim vetäväkiekko oikeelle (korjattu), ihan vähän kapeempi, isompi vetäväkiekko ja mitä niitä ny kaikkee olikaan
Rohkenisko siinä sitten kokeilla kaksraiteista, yhdellä kääntyvälläkiekolla ja jos ei tunnu hyvältä, onko se viel muutettavissa myös takaa kääntyväksi Vai joutuuko sitt joka tapauksessa tekemään kokonaan uuden rungon
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kolmipyörä
Eikö sulla oo jo vetävä kiekko vasemmalla?
Rohkeasti vaan kokeilemaan, ei siitä niin huono tuu ettei sitä vois tehdä uudestaan
Re: Kolmipyörä
Vilijami kirjoitti:Eikö sulla oo jo vetävä kiekko vasemmalla?
Rohkeasti vaan kokeilemaan, ei siitä niin huono tuu ettei sitä vois tehdä uudestaan
Eiku, ei ku oikeelle tietty korjasin viestiini.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kolmipyörä
Noin pitkä vetskari on luultavasti metritavaraa, joten voit pätkäistä siitä haluamasi mittaisen pätkän ja pujottaa siihen vetimen. Niitä saa irtotavarana. Sitten vaan sulattaa päät kolvilla, niin vedin pysyy ketjussa. Ei tule isoa hukkaa vaikka tarvitsetkin vain lyhyen pätkän