Re: Muualla myynnissä
Turha tommoisilla on spekuloida. Ne menee sekunnissa, kuten tämäkin.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Turha tommoisilla on spekuloida. Ne menee sekunnissa, kuten tämäkin.
Pastori kirjoitti:Turha tommoisilla on spekuloida. Ne menee sekunnissa, kuten tämäkin.
Mutta siinä on ainakin sadalle velomobiilista haaveilevalle hyvä syy olla ostamatta mitään kalliimpaa Miksi maksaa 5000e tai edes 500e ku näitä myydää 200eurollakin
Jukka
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Turha tommoisilla on spekuloida. Ne menee sekunnissa, kuten tämäkin.
Mutta siinä on ainakin sadalle velomobiilista haaveilevalle hyvä syy olla ostamatta mitään kalliimpaa
Miksi maksaa 5000e tai edes 500e ku näitä myydää 200eurollakin
Jukka
Veikkaan että vaatii sen 500e osina että on kunnolla ajokunnossa..
http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... trike.html
Siinä kallistuva Munzotrike kun siitä on just ollu täällä puhetta ja haavettakin ehkä.
Torissa kaksipaikkainen sähköavustettu kinneri 700 eurolla:
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Kat ... m?ca=6&w=3
HOX, AWD, eli kaikki pyörät vetää. Siinä(kään) ei hinta korreloi mitenkään rakentamiseen käytetyn ajan suhteen.
Jukka
Etuveto ja etuohjaus.
jori kirjoitti:Etuveto ja etuohjaus.
Niin, ja koska on tandemi, niin takana istuvan polkimet pyörittävät takapyörää?
Jukka
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Etuveto ja etuohjaus.
Niin, ja koska on tandemi, niin takana istuvan polkimet pyörittävät takapyörää?
Tuo on nyt tavallaan semitandemi, johon voi ottaa kaverin kyytiin ajamaan taakse, mutta katteen joutuu avaamaan.
Mietin tuota katsellessani, että tuplaamalla takapyörän saisi tuosta selvästi paremman. Nelipyöräisyys mahdollistaisi kuoppien, varsinkin tärinäraidan väistelyn taka-akselia voisi tuoda edemmäs, jolloin tuosta tulisi keveämpi ja lyhyempi ja kääntösäde pienenisi käyttökelpoiselle tasolle. Samalla paranisi turvallisuus, kun kaatumisherkkyys vähenisi pitkän kapean tukikolmion muuttuessa nelikulmioksi ja takakuskin voisi istuttaa alemmas.
Tunteeko kukaan tuon tekijää. Turhahan tuota on myymään mennä, kun sen saa korjaamalla paljon käyttökelpoisemmaksi ja paremmaksi käyttää.
Itsekin miettinyt tuollaista etuvetoa kinneriin, vetonivelet vaan pitäs tehdä ja differentiaali/vapaarattaat. Vaikeaa varmaan tehdä kevyttä ja kestävää. Yhtään uutta projektia en vaan enää voi aloittaa keskeneräisten päälle. Pitäis saada tilaa talliin
Velomobiilikuume nousussa..
Tee yksi toimiva ihanuus, jonka jälkeen muu ei kelpaa kuin hangelle. Siis kinneri
Syväri kirjoitti:Itsekin miettinyt tuollaista etuvetoa kinneriin, vetonivelet vaan pitäs tehdä ja differentiaali/vapaarattaat. Vaikeaa varmaan tehdä kevyttä ja kestävää. Yhtään uutta projektia en vaan enää voi aloittaa keskeneräisten päälle. Pitäis saada tilaa talliin
![]()
Velomobiilikuume nousussa..
Kannattaa tehdä vapaarattailla kun se laittaa voiman sille pyörälle joka pyörii hitaammin
Oli jo aika hankala löytää evo-Shredda renkaita ku halusin niitä varastoon Quattroa varten. Ranskasta löytyy 44mm vielä muutama jos joku hamuaa sellaisia. https://www.increvable.com/shredda-pneu ... x1-75.html
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=1
Siitä katu-uskottava kinneri alle
http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... iesel.html
Halvan kuulonen "Kettu", ei varmaan mitään herkkuja, kuvaakaan ei oo