Re: Nojapyöriä Youtubessa
Siinä ei kauan mennyt kun oli DF kyljellään.
Minulla ei vielä ole puhjennut takarengasta Quattrosta, mutta ainakin eturenkaan tyhjenemisen huomaa vasta kun se on ihan vanteella ja alkaa sitten puoltaa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Siinä ei kauan mennyt kun oli DF kyljellään.
Minulla ei vielä ole puhjennut takarengasta Quattrosta, mutta ainakin eturenkaan tyhjenemisen huomaa vasta kun se on ihan vanteella ja alkaa sitten puoltaa.
NikoK kirjoitti:
Siinä ei kauan mennyt kun oli DF kyljellään.
Minulla ei vielä ole puhjennut takarengasta Quattrosta, mutta ainakin eturenkaan tyhjenemisen huomaa vasta kun se on ihan vanteella ja alkaa sitten puoltaa.
Kokeilepa tällaista systeemiä renkaan paineen putoamisen indikointiin.
Kätevän painevaroittimen saa laittamalla nippusiteen kiinni pinnaan. Keskipakovoima painaa nippusiteen renkaan säteen suuntaiseksi ja sopivan mittaiseksi (15% painuma) katkaistu nippuside alkaa tavoittaa asfalttiin ja pitää napsuttavaa ääntä, kun paine renkaassa vajenee.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ide#p60011
Jos tuo pelkkä nippusiteen muovinen pää ei riitä ääneltään, voi nippusiteen sijaan käyttää narulenkkiä, jonka toiseen päähän pujotetaan pieni aluslevy tai mutteri ja toinen pää kiinnitetään pinnaan leivonpäällä.
jori kirjoitti:NikoK kirjoitti:
Siinä ei kauan mennyt kun oli DF kyljellään.
Minulla ei vielä ole puhjennut takarengasta Quattrosta, mutta ainakin eturenkaan tyhjenemisen huomaa vasta kun se on ihan vanteella ja alkaa sitten puoltaa.
Kokeilepa tällaista systeemiä renkaan paineen putoamisen indikointiin.
Kätevän painevaroittimen saa laittamalla nippusiteen kiinni pinnaan. Keskipakovoima painaa nippusiteen renkaan säteen suuntaiseksi ja sopivan mittaiseksi (15% painuma) katkaistu nippuside alkaa tavoittaa asfalttiin ja pitää napsuttavaa ääntä, kun paine renkaassa vajenee.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ide#p60011
Kiitos! Tuotahan pitää kokeilla että kuuluukohan ääni kinnerin sisään.
NikoK kirjoitti:jori kirjoitti:NikoK kirjoitti:
Siinä ei kauan mennyt kun oli DF kyljellään.
Minulla ei vielä ole puhjennut takarengasta Quattrosta, mutta ainakin eturenkaan tyhjenemisen huomaa vasta kun se on ihan vanteella ja alkaa sitten puoltaa.
Kokeilepa tällaista systeemiä renkaan paineen putoamisen indikointiin.
Kätevän painevaroittimen saa laittamalla nippusiteen kiinni pinnaan. Keskipakovoima painaa nippusiteen renkaan säteen suuntaiseksi ja sopivan mittaiseksi (15% painuma) katkaistu nippuside alkaa tavoittaa asfalttiin ja pitää napsuttavaa ääntä, kun paine renkaassa vajenee.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ide#p60011Kiitos! Tuotahan pitää kokeilla että kuuluukohan ääni kinnerin sisään.
Lisäsin kinneristejä varten tuotekehitysversion viestin perään.
Kuulemista saattaa helpottaa myös useamman nippusiteen käyttö, jolloin rytmi poikkeaa kivestä renkaassa.
Minulla tyhjeni Arcuksessa takarengas yhden kerran vauhdissa (n. 35 km/h). Sivuttain heiluminen oli melko voimakasta, Arcushan on aika korkea, mutta sain jarrutettua turvallisesti.
Mahtoikohan vastaantulevalla autolla olla osuutta kippaamiseen Kinneri näyttää pyrkivän renkaan puhkeamisen jälkeen epämiellyttävästi sitä päin, jolloin tulee vaistomaisesti nykäistyä turhan suuri vastaohjaus.
On mahdollista että reunalanka on päässyt hivenne repeytymään irti rungon kankaista ja nyt sitten revennyt kokonaan joltain kohtaan
Kenian mbb-skeneä.
PW kirjoitti:
Kenian mbb-skeneä.
Nuin isot muutokset tehnyt pyörään, mutta ei ole viitsinyt tehdä lapselle jalkatappeja tai edes pinnasuojia.
Kahden ajettava nelipyörä vuodelta 1987, oliko etuvetonen? En taas saanu tekniikasta oikeen selvää
Lisää historian havinaa vuodelta -87, amerikkalaisella hapa... höpötyksellä.
PW kirjoitti:
Kahden ajettava nelipyörä vuodelta 1987, oliko etuvetonen? En taas saanu tekniikasta oikeen selvää
Näyttäisi olevan vankkuriakselinen etuveto, jossa vetävä etuakseli kääntyy miehen ohjaustangosta. Ilmeisesti kummallekin pyörälle on oma vetosysteemi, jolloin ei tarvitse tasauspyörästöä. Kun etummainen poljinvetoratas on kiinteän runkotolpan päässä edessä ja vankkuriakseli, johon ketjuveto kohdistuu, kääntyy, ketjun pituus lyhenee ja pitenee käännöksen mukaan, mutta ilmeisesti ketjunkiristin pystyy mukautumaan tähän riittävästi. Ketjurattaiden linjaus muuttuu myös käännöksessä, mutta ehkä ketjun kiertymisominaisuus riittää. Videon laatu antaa sijaa myös muille tulkinnoille. Kevyt se on ainkin kahden ajettavaksi.
Edit: Ei ehkä olekaan vankkuriakseliohjaus, vaan suunnilleen polkijan ulomman jalan kohdalla on murrosnivel, joten ohjaus on melko suurella olkapoikkeamalla, jonka vuoksi etupyörä siirtyy kääntyessään melko paljon eteen ja taakse. Näin ollen ketjun pituus ei kääntyessä muutu, kun se osa etuakselista pysyy suorassa.
Aika hauskan mallinen + helppo mennä sisään.
Tuo näyttää painavalta. Rungon sekä katteen täytyy kummankin olla tukeva=painava Aurinkopaneeleista voi kyllä päätellä että vehje on moottoroitu.
Tälläinen vähän erilainen tandemkinneri tuli vastaan: