Tuota tuota Jos korjaat jätön positiiviseksi ja madallat saat kääntyväkeskiöisen kopion. On sitten taatusti toimiva Eikös se alkuperäinen sovellu soralle ja talveen?
Ajaminen varmasti auttaa. Jos koko ajan muuttaa ei ehdi tottua mihinkään
Jori on oikeassa ajoasennon suhteen. Selvä suoraselkäinen pw-tuote
No se jättö oli tarkotus olla +/-0, riippuen penkin asennosta, nyt taitaa olla vaan negatiivinen.
Kääntyväkeskiöisellä yhen talven ajoin mutt siihen ei mahdu yhtään yli 32mm rengas.
Joo, alkaa tuo muuttaaminen kyrsiä ja siksi en ny tälle tee mitään, vaan totuttelen menoon
Kiitos kehuista, ehkä ne oli kehuja
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2015-04-17 12.31.43.jpg (247.73 KiB) Katsottu 2254 kertaa
Räntää pukkaa ja hiekkakin lentää, renkaasta hampaiden väliin. Tein retkipatjasta etulokarin toiveena ettei rämise vaikka räminähän kuuluis tämän pyörän tyyliin
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hokasin ett tuo "heittoistuin" ilmiö tapahtuu herkimmin kun pyörällä on kääntymässä ja äkkiä jarruttaa. Tänään vaan melkein.
Ohjaus on aika helppoo, suoralla ja loivaan käännellessä pystyn jopa ajamaan ilman käsiä. Mutta sitten kun tarttee kääntää enemmän, joutuu oikeesti kääntämään - tää ilmiö vissiin johtuu tuosta negatiivisestä jätöstä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ohjaus on aika helppoo, suoralla ja loivaan käännellessä pystyn jopa ajamaan ilman käsiä. Mutta sitten kun tarttee kääntää enemmän, joutuu oikeesti kääntämään - tää ilmiö vissiin johtuu tuosta negatiivisestä jätöstä.
Eiku harjotuksen puutteesta. Tuossa on -22-24cm jättö ja omasta mielestä kääntyy ihan nätisti ilman käsien apua: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/python.mpg
Kestää hetken ladata ku on 11Mt videotiedosto ajalta ennen YouTubea...
Tauon jälkeen muutama kilometri ajoa - varmuus ja rentous lisääntyny. Löytyy uusia lihaksia, polven yläpuolelta, johtuuko ilman lukkoja polkemisesta vai lyhyemmist kammist - ehkä jostain muusta. Lukkoja on vaikee saada paikoilleen, varsinkin molempia. Pitää tuunata polkimia niin ett lukitus onnistuu.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pieni pelko on ajaessa mielessä, ett jos liinat katkee jonkun töyssyn jälkeen. En tiijä pitäskö joku varmistus laittaa vielä.
Jonkinmoista kitinää pitää, tuo pikametrityyppinen takahaarukannivel - puolikas putki hinkaa toista putkea. Pulikkaan sivut ei ole erityisen suorat kun rälläkällä halkasin. Pitänee kokeilla auttaako tuohon mikään vaseliini.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vaseliiniin sotket vaatteesi. Laita siihen muovilevyn palat väliin. Ohutkin levy lopettaa kitinän ja vaimentaa sopivasti, ettei jouston jälkeen jää pompottamaan. Vrt. Eve ketjussa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vaseliiniin sotket vaatteesi. Laita siihen muovilevyn palat väliin. Ohutkin levy lopettaa kitinän ja vaimentaa sopivasti, ettei jouston jälkeen jää pompottamaan. Vrt. Eve ketjussa.
Eikös se nirhaannu alta aikayksikön muussiksi? - kokeilen ni tiedän.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pistä kumijousi vaimentamaan nykäyksiä
Ei se nitinä niistä kieroista pinnoista johdu. Mulla nitisee sisäkkäiset putketkin. Ei vaan niin paljoa että viitsisi voidella.
Paljaat metalli pinnat ruostuu pikku hiljaa, onko joku aine tai käsittely millä tuo ulkonäkö pysyis tommosena roisina mutt ruostuminen pysähtys tai hidastus? Poika sano kokeilevansa fosforihappoo. Sitruunahapolla joskus putsattiin auton vanteet mutt ei oo tietoo, ruostuuko pinta uudestaan jos ei käsittele millään?
Terva ja höyhenet ois tietty yks ratkasu;)
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sitruunahappo putsaa ruosteen hitaasti, kunhan käsittelylämpötila on yli 20°C ja käsittelyaika vuorokausia. Pinta ruostuu heti uudelleen, jollei sitä suojata. Fosforihappo putsaa nopeammin ja muodostaa Mangaanioksidin kanssa suojaavan fosfaattipinnan (mustan). Lisäksi on lipeämustaus, jota käytetään aseiden mustaukseen ja harrasteajoneuvojen. Eihän se täysin kulumiselta suojaa, mutta korroosiolta joten kuten. Voi kuitenkin olla liian hieno ja tasainen sinun pyörääsi. Timo Happosen sivulta löytyy hyvät ohjeet mustaukseen, joskin hiukan hankalat suurten kappaleiden käsittelyyn. http://www.timohapponen.net/mustaus/index.html
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma