Oioin penkin kiinnikkeen ja vahvistin sitä laittamalle päälle 1,5mm seinämällä olevaa putkea. Myös takakiinnike alkoi osoittamaan pieniä taipumisen merkkejä joten sille sama homma. Nojatuen vaihdoin teräksiseen, alumiininen näytti vääntyvän S:lle, ehkä pienen penkin sivuttaisliikkeen sallivat päätykiinnikeet olisivat auttaneet alumiinisen kestämiseen.
Sitte pääsinkin ajamaan tihkusateessa kilometrin testin. Tuntuu ihan mukavalta, näillä matalapainepallokumeilla. Nojakulma n.30astetta, ei tunnu yhtä ahdistavalta kuin lowracerissa sama kulma koska pää on istumakokreudesta johtuen 20cm ylempänä. Rapa lentää silmille jalkojen välistä kun ei ole runkoputki sitä estämässä.
Penkissä oleva niskatuki noin loivalla kulmalla vähän kaukana, toisaalta, mahdolistaa paksun pehmusteen. Tämä penkki on istuessa hyvä, mutta polkiessa vähän lyhyt, parempi kuitenkin kuin ensimmäinen tekemäni vaneripenkki lowLWB:ssä. Penkin alaosan muotoilu onnistui 100%. Jalat ylettää maahaan noja-asennosta vaikka istumakorkeutta on yli 65cm. Silti ei missään kohdassa tunnu että penkiltä tippuisi.
Vaikka ohjaustanko on yli 30cm etäisyydellä ohjausakselista niin tasapainoilu tuntuu yllättävän helpolta, johtunee yksinomaan korkeudesta.
Takapyörän tuenta on jäykkä. Tunnustelin kädellä vanteen ja rungon välistä etäisyyttä samalla kun paikoillaan ollessa painoin "täysillä" poljinta jalalla. Ei tuntunut väli muuttuvan yhtään.
Paino pompsahti jo 15,4kiloon
Ei hyvä. Nyt alkaisikin taas se tympein työvaihe, viimmeistely. Siinä yhteydessä koetan keventää penkin etukiinnikettä ja stemmiä, niissä on nyt vielä ylimääräisiä grammoja. Penkin kiinnikeessäkin reunimmainen reikä tuntuu olevan sopivimmalla kohdalla, eli joutaa leikkaamaan osan pois.
Jukka