Re: Nainen ja nojapyörä kuvaketju
Tällaisen kuvan löysin omalta foorumilta.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tällaisen kuvan löysin omalta foorumilta.
Pidän myös tästä kuvasta erityisesti. Hieno myös tuo takavanteen maalauskaavio.
Lizard100 kirjoitti:Pidän myös tästä kuvasta erityisesti. Hieno myös tuo takavanteen maalauskaavio.
Olen kopsannut sen 2. maailmansodan aikaisen Messsersmith-hävittäjän potkurin navasta!
Kuva on muistaakseni Pohjanmaan Eco-tripiltä. Tytön nimeä en muista.
Sakari
jori kirjoitti:Tällaisen kuvan löysin omalta foorumilta.
Kaunis on ja erityisen sulavat linjat!
Eikä tuo tyttökään hassumman näköinen ole.
Jukka
Mielenkiintoinen konstruktio. Mitenkähän tuo ohjaus ja takajousitus toimivat?
Sakari
irakas kirjoitti:Mielenkiintoinen konstruktio. Mitenkähän tuo ohjaus ja takajousitus toimivat?
Takajousitus näyttäis erillisjousitukselta per takarengas. Akseli ei mahdu pyörien väliin. Ja kun kissa on kyydissä niin näyttäis takajousto olevan kokonaisuudessaan käytössä.
Ohjaus näyttää kans normaalilta tiller-tyyppiseltä. Ja on joustohaarukka. Ei kai noissa mitään kummallista ole. Vähän letku ajettava varmaan jos jollain mukulakivellä ajelee hissukseen, vähän kuin mistä jenkkilullia moititaan.
mhelander kirjoitti:irakas kirjoitti:Mielenkiintoinen konstruktio. Mitenkähän tuo ohjaus ja takajousitus toimivat?
Takajousitus näyttäis erillisjousitukselta per takarengas. Akseli ei mahdu pyörien väliin. Ja kun kissa on kyydissä niin näyttäis takajousto olevan kokonaisuudessaan käytössä.
Ohjaus näyttää kans normaalilta tiller-tyyppiseltä. Ja on joustohaarukka. Ei kai noissa mitään kummallista ole. Vähän letku ajettava varmaan jos jollain mukulakivellä ajelee hissukseen, vähän kuin mistä jenkkilullia moititaan.
Takajousituksessa on erikoista se, että jousi on kovin epäkeskeisesti kiekkoon nähden. Haarukka joutuu aika koville.
Minulle on outo käsite tuo tiller-ohjaus. Kun noita ohjausvarsia on kaksi, ajattelin ensin, että se on jonkinlainen Jori/Petri-virtuaaliohjaus. Tillerhän tarkoittaa merenkulussa peräsimen vartta. Jos tuossa on vain pitkä ohjausvarsi, on on kääntösäde kovin suuri. Toisenlaisella systeemillä saisi tuollaisen deltan kääntösäteen hyvinkin pieneksi niinkuin esim. em. virtuaaliohjauksella tai vaijeriohjauksella kuten SH18:ssa.
Sakari
Tuo kuvahan on tästä italialaisesta keskustelusta: http://www.jobike.it/forum/topic.asp?TO ... hichpage=1 siellä on kuvia toisesta saman tyyppisestä kinneristä ja linkkejä ajovideoihin... Poimin jotakin tonne mun blogiin ja hoksasin että kuva sopii tännekkin
Jukka
Ja video rakkineen kulkiessa
Eipä ole ylen määrin välyksiä tuossa.
Siis etupyörän ja rungon välissä. Jarrua ei varmaan tuohon etupyörään voi laittaa, jottei gummi nappaa runkoon kiinni. Ei ole nimittäin etuhaarukka mitenkään järkyttävän lujan näköinen. Muuten on runko kyllä selkeän ja toimintavarman näköinen.
jori kirjoitti:Siis etupyörän ja rungon välissä. Jarrua ei varmaan tuohon etupyörään voi laittaa, jottei gummi nappaa runkoon kiinni.
Kyllä siinä vain levyjarru näyttää olevan, kuten takanakin. Etuhaarukassa jopa "kolmiorakenne". Ajoasento on yllättävän pysty, onko nojakulma jopa lähellä 40astetta
Jukka
jori kirjoitti:Muuten on runko kyllä selkeän ja toimintavarman näköinen.
Väsynyt ja laiha näyttäisi toki olevan
Pastori kirjoitti:jori kirjoitti:Muuten on runko kyllä selkeän ja toimintavarman näköinen.
Väsynyt ja laiha näyttäisi toki olevan
Vähän niinku meikäläinen. Tai Aurélien Bonneteau... oliskohan mustakin ennätysten tekoon tästä syystä ?
mhelander kirjoitti:oliskohan mustakin ennätysten tekoon tästä syystä
?
Voi olla, muttei tähän viestiketjuun
Jukka