Nojanalle kirjoitti:Olen yhä sitä mieltä ja suosittelen kaikille jotka jotain yrittää. Vaikka karpausta . Ihan sama mitä yrittää . Oman terveyden tilan kartottaminen ensin ja sitten vasta ruveta " leikkimään" .
Jotain mitä keho kestää. Se mitä näyttää nopeasti tuovan hyötyä , ei kaikille sovelle ja toisille aiheuttaa vaikka mitä pitkällä aikavälillä komlikaatioita. 
kaiken muun tyrmää , ennenkuin joku osoittaa puolueettomasti tämän olevan se yksi ja ainut oikea tapa laihtuu ja hallita elämäänsä ruokavaljon suhteen. 
Ihmiset eivät ole samanlaisia, ja kyllähän noista karppauksen profeetoistakin osa (ainakin Heikkilä) sanoo, että ei homma kaikille sovi. Itselle sopi kerralla, ei mitään vaikeuksia aloittamisessa.
Reilu vuosi karppauksen aloittamisesta kävin lääkärissä, ja ensimmäistä kertaa elämässäni kolesterolit olivat niin kuin piti (tai paremminkin), ja aiemmin olin syönyt juurikin niin kuin virallinen totuus neuvoo.
Toisaalta, en tiedä/ole kuullut kenestäkään joka olisi karppausta kokeillut yli kuukauden, ja sen jälkeen todennut että 'ei sovi mulle', paitsi niitä jotka lopettavat karppauksen koska on helpompaa syödä sitä samaa kuin kaikki muutkin.
Eihän karppaus ole todellakaan ainoa tapa laihtua, eikä ainoa tapa voida hyvin. Monenlaisilla menetelmillä on laihduttu. Monelle tämä on helppo ja toimiva, ja riittävä määrä proteinia laihtumisen aikana tuntuu aika monelle tekevän sen että laihtuessa ulkonäkö ja lihaskunto sen kun kohentuvat, eikä niin että paino lähtee myös lihaksista.
En ainakaan minä ole kuullut kenenkään päätyneen sairaalaan ketoosin takia. Jos ketoosi olisi niin vaarallista kuin Nalle pelottelee, kyllä meillä olisi lööpeissä tapauksia jatkuvasti.
Se ettei erikoisen geenivirheen takia homma sovi Nallelle on jo kokonaan eri juttu.