No niin, suomen velomobiilikanta tulee kasvamaan yhdellä, kun menin ja tilasin sinisen Strada Carbonin http://en.velomobiel.nl/strada/. Lupailivat pyörän valmistuvan marras- joulukuun vaihteessa jolloin sen ajattelin käydä laivalla euroopasta hakemassa. Talvella ajelut jää varmaan aika vähiin, mutta eipähän tarvi sitten keväällä teitten auettua odotella vaan voi suunnata suoraan baanalle
. Voidaan sitten tulevien vuosien Lowrideissä laittaa vielä pidempi kinneririvistö pystyyn
Velomobiili hakusessa
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Velomobiili hakusessa
Re: Velomobiili hakusessa
Kerrassaan upeata! Toivottavasti kaikki menee suunitelmien mukaan ja pääset ajeleen keväällä... Kyllähän kinneri taitaa olla joka pojan unelma. Ehkä minäkin joskus...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: Velomobiili hakusessa
Mahtavaa! Kotomaan kinnerikanta sen kuin kasvaa ja komistuu .
- Velonautti
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 222
- Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Velomobiili hakusessa
No niin, suomen velomobiilikanta tulee kasvamaan yhdellä, kun menin ja tilasin sinisen Strada Carbonin
Hienoo.että katteelliset nojapyörät lisääntyy Velomobiili on kuitenkin erilainen(erikoinen) pyörä jotain
hohtoa siinä on,joka pojan unelma?
Nyt on siis velomobilekuume saanut helpotuksen(tartunta Mäntyharjulla heinäkuussa?) Tervetuloa aikanaan joukkoon vaudikkaaseen!
Toivoo:"pikkuveljesi Mango" [* ]
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Velomobiili hakusessa
Enpä tiedä helpottiko kuume vielä, kun on tässä vielä tämä odottelu. Voisin sanoa että kuume ehkä jopa nousi hieman Nyt on kova suunnittelu päällä pyörän ilmeestä, todella hienoja veloja on maailmalla, kun on maalailtu/teippailtu erilaisia kuvioita ja värityksiä. Saa nähdä mitä sitä keksii. Ajattelin ainakin että jotain heijastavaa täytyy pyörän kylkiin lisätä.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Velomobiili hakusessa
TMS kirjoitti:No niin, suomen velomobiilikanta tulee kasvamaan yhdellä, kun menin ja tilasin sinisen Strada Carbonin
http://en.velomobiel.nl/strada/. Lupailivat pyörän valmistuvan marras- joulukuun vaihteessa jolloin sen ajattelin käydä laivalla euroopasta hakemassa. Talvella ajelut jää varmaan aika vähiin, mutta eipähän tarvi sitten keväällä teitten auettua odotella vaan voi suunnata suoraan baanalle
. Voidaan sitten tulevien vuosien Lowrideissä laittaa vielä pidempi kinneririvistö pystyyn
Hieno peli on sulle tulossa, bling-kääntäjän avulla olen muiden vastaavan hankkineiden kotisivuja lukenut ja semmonen fiilis tulee, että kyllä minäkin joskus, mulla vaan taitaa mennä useampi vuosi... ei passaa kokeilla kenenkään sukkulaa tai saattaa muuten kuume nousta
Tiedätkö saako tuohon "vetokoukun" tehtaalta tilattuna jotain bob yak -tyylistä kärryä varten? Mielenkiintoisia tuulilasi/visiiri/kate virityksiä oli blogeissa...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Velomobiili hakusessa
En tiedä tuosta peräkärryasiasta, eikös Mangoon ainakin saanut (Weberin?) kärryn kiinnityksen (taisi tosin olla 2-pyöräinen kärry). En ole asiaa tiedustellut kun ajattelin että sellaista en tarvitse. Sitten jos on niin paljon kamaa ettei velon sisälle mahdu, niin täytyy ajaa jollain toisella fillarilla jolla peräkärryä sitten vetää.
Sellainen matala pieni tuulilasi/visiiri on varmasti kokeilemisen arvoinen, niin paljon jossain saksan foorumilla/blogissa kehuivat vauhtien kasvaneen sellaisella. Kokonaan toinen asia olisi sitten tosiaan sellainen koko kate, mutta ei sellasella varmaan viittisi ajella kun jossain Nokian 12h ajossa
- Velonautti
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 222
- Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Velomobiili hakusessa
Tiedätkö saako tuohon "vetokoukun" tehtaalta tilattuna jotain bob yak -tyylistä kärryä varten? Mielenkiintoisia tuulilasi/visiiri/kate virityksiä oli blogeissa...
Peräkärrykiinnikkeen saa velomobileen.Tilausta tehdessä sovittava asia.Ainakin puusilmä mangoplus kaverilla on.
Googleta ; Valokuvasetti Mango+:sta
Mie oon tehnyt Kinneriin tuulilasin läpinäkyvästä polykarbonaattipalasesta peilien väliin.Liimautuvalla tarranauhalla(saa tarvittaessa pois) kiinnitys.
Tuulilasi siksi kun sateella "konepellin" päältä roiskuu vesi suoraan päin näköä.Ongelmana hieman huurtuu ja
vesipisarat kiinnittyy lasiin estäen näkyvyyttä.Huoltoasemilta joskus möivät autojen tuulilasiin viis sateesta?
merkkistä litkua.Jää helmeilevät pisarat ,jonka ajoviima nostaa ylös.Testattava läheekö Mangon koneesta
tehoja ajoviiman suhteen että toimis.EN USKO.
Tuulilasi kylmällä kelillä hyvä ei nenä nakkaa jäähän(ajoviima tuplaantuu konepellin päältä? )
Tuulilasi; ilman vastus pienempi ja nopeus lisääntyy?
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Velomobiili hakusessa
Pistähän kuvia tuulilasistasi
Mitä mieltä olet, tarviiko kahta peiliä vaiko eikö? Häiritseekö korin takaosa takaviistoon katsomista?
- Velonautti
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 222
- Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Velomobiili hakusessa
Mun mielestä kaksi taustapeiliä on ihan ehdoton.Pieni katvealue jää oikealle,jos sillä puolen ei peiliä ole.Jo ulkonäkö
syistä kaksi peilii antaa automaisen symmetrisen vaikutelman kinneristä.Yhelläkin peilillä pärjää?
Tuulilasista ei nyt ole tähän antaa kuvia.Kuitenkin 290*110mm kirkas pala viistosti tarranauhalla kiinni peilien välissä.
Re: Velomobiili hakusessa
Tuolla on jotain juttua tuulilasista/visiiristä:
http://wimschermer.blogspot.com/search/label/GoCycle
Kääntyy luettavampaan muotoon esim. babelfishillä.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Velomobiili hakusessa
Käyn kirjeenvaihtoa kinnerin vaihteista: kun kerroin, että meillä täällä Vihdissä on joitakin hyvin jyrkkiä mäkiä, niin kauppias ehdotti SRAM DualDriveä eturattaiden lisäksi. Tällöin kampikierrosten etenemiksi tulisi skaala 1,7 - 15,4 metriä. Nykyisin nojakissani on 30T edessä, 34T takana ja rengas on 23-622 ja tätä pienintäkin silloin tällöin tarvitsee. No toki kinneri ei kaadu vaikka sillä veivaisi miten hitaasti, mutta ei voimaakaan aivan määrättömästi ole eli mielellään pitäisi edes jotain kadenssia yllä.
Onko DualDrive hyvä?
Hukkaako se tehoja?
Kestääkö se?
T. Ari
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Velomobiili hakusessa
ajarmala kirjoitti:Onko DualDrive hyvä?
Hukkaako se tehoja?
Kestääkö se?
Itsellä on, ja ihan olen tykännyt. Olen toki itse luopumassa siitä (pitkin hampain), koska omassa dualdrivessäni ei ole jarrulevyn kiinnikettä, ja köyhyys+köyhäily estävät vaihtamasta napaa uuteen. Suuren skaalan (jos on edessäkin hammasrattaat) lisäksi mukavaa on mahdollisuus vaihtaa paikallaan pienemmälle alueelle. Jos joutuu pysähtymään äkkiä, ei ketjuvaihteita välttämättä tajua vaihtaa pienemmälle, ja liikkeelle pääsy on vaikeaa. Mutta kas, DualDrivestä pienin alue päälle, ja lähtö menee sujuvasti.
Sanovat, että kyllä ne takanavan 1 ja 3 hukkaavat vähän tehoa, 2 on suora joten siinä ei ole häviöitä. En minä kyllä niitä häviöitä huomaa, mutta esimerkiksi pakkasessa saattaisi ehkä jopa huomata. Jos pystyy sovittamaan skaalan niin, että enimmäkseen ajelee takanapa 2-vaihteella ei häviöt kiusaa. Eli ajellaan ihan kuin navassa ei olisikaan vaihteita, mutta siinä kohtaa kun pelkistä ketjuvaihteista loppuu skala on vielä 0.73 ja 1.36 kertoimet käytettävissä. Voi ajella vaikka Lukonmäen ylös, ja alamäissä koittaa kisata huppunopeuksista Ängeslevän kanssa.
Eiköhän tuollainen 3-vaihteinen takanapa aika hyvin kestä, etenkin suoralla vaihteella ajamista. Itsellä toki kilometrejä niin naurettavan vähän (ehkä 6000 km), ettei siitä mitään voi sanoa. Ja ilmeisesti noin vähävaihteinen napa ei ole mahdoton itsekkään huollettavaksi.
Marginaalisena haittana on takanavan viereen tuleva clickbox, jonka itselläni lakut ovat tönineet joskus pois, mutta sille on sittemmin viritelty suojarauta. Lisäksi Bob Yak ja vastaavien yksipyöräisten peräkärryjen kiinnitys ei taida olla mahdollista DualDrive napaan. EDIT: Nojanalle sanoo että saa kiinni, tai ehkä kuulemma, eipä siis oikeasti tiedä...
ajarmala kirjoitti:Tällöin kampikierrosten etenemiksi tulisi skaala 1,7 - 15,4 metriä.
Sheldonin laskurilla leikin, ja katsoin tuota vastaavat nopeudet, 80 rpm kadenssilla nopeusskaala 8.2 - 73.9 km/h. Ei ainakaan yläpäästä lopu kesken. Takanapa suoralla vaihteella skaala 11.1-54.2 km/h 80 rpm. Itse ehkä harkitsisin vähän pienempiä eturattaita tuon dualdriven kaveriksi.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Velomobiili hakusessa
Kyllä siihen BOB yakin kiini saa.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Velomobiili hakusessa
Nojanalle kirjoitti:Kyllä siihen BOB yakin kiini saa.
Jaa, joskus olen kuullut väitettävän ettei saisi.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"