Sivu 5/7
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 10 Elo 2012, 16:41
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Premnas kirjoitti: Mietin myös missä tommosella ajaisi täällä päin. Ainakin osa klv:istä on niin kapeita että jos sinne menisi kinnerillä niin voi olla ettei kävelijätkään mahtuis enää ohi. Onko nuo kinnerit yleisesti leveempiä kuin kattamattomat triket?
Äkkiseltään kateltuna scorppionisi on 4cm leveämpi kuin mango+
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 10 Elo 2012, 17:47
Kirjoittaja jviirret
Mustasudenkorento kirjoitti:Premnas kirjoitti: Mietin myös missä tommosella ajaisi täällä päin. Ainakin osa klv:istä on niin kapeita että jos sinne menisi kinnerillä niin voi olla ettei kävelijätkään mahtuis enää ohi. Onko nuo kinnerit yleisesti leveempiä kuin kattamattomat triket?
Äkkiseltään kateltuna scorppionisi on 4cm leveämpi kuin mango+
Joo, kapeampia ovat kuin "avotriket". Rattaat kääntyy niin vähän että kaatumisriski pienempi.
Jukka
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 10 Elo 2012, 18:51
Kirjoittaja saass
Premnas kirjoitti:Kyllä tässä iskee itsellekin kinnerikuume. On iskenyt jo pitemmän aikaa...
...Mietin myös missä tommosella ajaisi täällä päin. Ainakin osa klv:istä on niin kapeita että jos sinne menisi kinnerillä niin voi olla ettei kävelijätkään mahtuis enää ohi. Onko nuo kinnerit yleisesti leveempiä kuin kattamattomat triket?
Sama täällä, kinnerikuume on kova!
Kiitos Terolle WAW:n esittelystä ja jutuista...kuume ei ainakaan niistä laskenut!
Sen verran mitattiin WAW:n leveyttä etukiekkojen kohdalta ja mittanauha näytti niinkin kapeaa lukemaa kuin 65cm!
Jos nyt ei silmät sitten harittaneet liikaa?
Muistaakseni luulen Savenmaan Triket oli 76cm leveitä kun joskus Loimaalla mittasin. 
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 10 Elo 2012, 22:10
Kirjoittaja terppa
saass kirjoitti:Premnas kirjoitti:Kyllä tässä iskee itsellekin kinnerikuume. On iskenyt jo pitemmän aikaa...
...Mietin myös missä tommosella ajaisi täällä päin. Ainakin osa klv:istä on niin kapeita että jos sinne menisi kinnerillä niin voi olla ettei kävelijätkään mahtuis enää ohi. Onko nuo kinnerit yleisesti leveempiä kuin kattamattomat triket?
Sama täällä, kinnerikuume on kova!
Kiitos Terolle WAW:n esittelystä ja jutuista...kuume ei ainakaan niistä laskenut!
Sen verran mitattiin WAW:n leveyttä etukiekkojen kohdalta ja mittanauha näytti niinkin kapeaa lukemaa kuin 65cm!
Jos nyt ei silmät sitten harittaneet liikaa?
Muistaakseni luulen Savenmaan Triket oli 76cm leveitä kun joskus Loimaalla mittasin. 
Mukava oli tavata lajitoveri lähes kotiseudulla, ei ole ihan jokapäiväistä herkkua ja kiitokset kaffesta, kofeini auttaa unen puutteeseen
herätys 1.30 ja 10 h töitä, sen ohella 164 km polkemista 29,4 km/h nopeudella +10 kg varustein, tahti oli leppoisa mutta kilometrit kertonee sen, että meno oli kevyttä, ihan helmi ajaa tasaisia teitä, loppumatkasta enemmän kumpuilevaa kun tie pieneni.
Jos kinnerikuume on iskenyt niin lämpimästi suosittelen vuokrausta ja mielellään muutamaksi päiväksi siihen ajoympäristöön missä normaalisti ajaa. Kinneri on parhaimmillaan ihan sairaan hyvä laite mutta se riippuu hyvin paljon missä ajaa. Kaponen waw on eikä Mangokaan taida kovin paljoa leveämpi olla eli sen puolesta pärjää mutta kinneri on kankea kääntymään eli vaatii melkein saman tilan u-käännökseen kuin auto. Kaupungissa kaksipyöräinen hakkaa kinnerin mutta jos on paikallistuntemusta ja löytää järkevät reitit niin kai se jotenkin menee, itse maalaispoikana mieluummin kierrän ydinkeskustan ihmisvilinän tai siirryn autotielle ja menen sitten isommilla tehoilla. Jos ajaa pelkästään kevyenliikenteen väylällä missä liikkuu paljon muita niin ei kinneri ole käytännössä nopeampi. Jos väylät on huonoja niin ainakin wawin jousitus nielee kuopat hyvin.
Mitä enemmän on potkua jaloissa niin sitä enemmän saa hyötyä kinnerin aerodynamiikasta, toisaalta ei tarvitse olla iso kinkare kun polkematta menee 60 kmh ja sillä liike-energialla mennään ylämäkeäkin tovi, esim. omalla työmatkalla pari mäkeä pääsee ilmaiseksi mitä omalla pyörällä polkee jo tehoilla, isoa mäkeä sitten veivaa kauan ja hartaasti eli se on se huonoin puoli. Jos ylpeys kestää sähköavun ja lompakko suo siihen mahdollisuuden niin se tekee kinneristä erinomaisen auton korvikkeen ja laskee taas kynnystä mennä autojen sekaan kun kiihtyvyys on hyvä ja itsellekin jää enemmän voimia pitää vauhtia yllä kun sähköt auttaa raskaimman yli.
Sen mitä Turun suunnalla olen liikkunut niin maaston muodoilta kinneri sopii hyvin eli Premnas ota rohkeasti Pieteriin yhteyttä kun hänen toimipaikka on vielä niin lähellä.
Pari kertaa on waw karahtanut karille suojatienousuissa mutta onneksi hiljaisessa vauhdissa, luulisin, että Mango lyhytkeulaisempana olisi tässäkin asiassa parempi.
Nyt minulla on ihan henkilökohtainen syy vihata tärinäraitoja. Pyörän kapseli lähti kaksi kertaa irti tärinäraita alamäesä +50kmh vauhdissa ja tietysti rumat naarmut... Sitten en enää kapselia laittanut.
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 10 Elo 2012, 22:12
Kirjoittaja terppa
Ai niin vielä, jos reitillä on paljon liikennevaloja jossa on painonapit niin saattaapi hermo mennä, tosin metrin keppi voisi auttaa?
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 07:49
Kirjoittaja PW
terppa kirjoitti:Ai niin vielä, jos reitillä on paljon liikennevaloja jossa on painonapit niin saattaapi hermo mennä, tosin metrin keppi voisi auttaa?
Jos ajat autotetä liikennevaloihin, reagoiko tunnistimet yleensä kinneriin ? Kakspyöräsellä joutuu joskus joissakin paikoissa oottamaan seuraavaa autoa 
Petri
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 12:31
Kirjoittaja TMS
Joo paljon on ympäristöstä kiinni onko kinneri nopeampi ja mukavampi. Pyöräteillä ajaessa ei nopeusetua käytännössä ole. Joillain pätkillä pääsee kovempaa, mutta esim kanttikivien takia joutuu puolestaan hidastamaan paikoin enemmän. Käytännössä pyöräteillä on lisäksi monin paikoin myös esim ojarummuista ja huonosta perustamisesta johtuen niin röykkyistä että se rajoittaa kinnerin vauhteja.
Ajoradalla liikennevalot on tähän mennessä tunnistaneet kinnerin useimmiten, mutta ei kyllä aina. Tiedä sitten mistä se on kiinni.
On siis paljon paikkoja missä kinneri tuntuu kömpelöltä, mutta useimpien näiden kanssa pystyy kuitenkin elämään.
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 13:12
Kirjoittaja PW
Olisko niin ett jotkut valot ottaa sen tunnistuksen asfaltin alla olevalla anturilla ja toiset "näkee" tulijan jo aikasemmassa vaiheessa ? Vois luulla ett tiessä oleva anturin herkkyys ei riitä aina tunnistamaan pyörää/kinneriä.
Petri
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 15:26
Kirjoittaja Premnas
Joissakin on joskus valot tunnistaneet kattamattoman triken ajoradalla. Ajoradan alle sijoitetut tunnistimet, minkä perusteella ne mahtavat tunnistaa lähestyvän ajoneuvon?
Trikellä pääsen suoralla lähes hengästymättä 30kmh mut jos on kauhean kova tai puuskittainen tuuli niin se rajoittaa.
Täytyy miettiä tuota vuokrausasiaa. Vähään aikaan ei ole kuitenkaan omaa kinneriä varaa ostaa mutta ajosta olisi silti kivaa saada kokemusta.
Ei mulle tulis kyllä mieleenkään ainakaan Kaarinan keskustassa mennä kinnerillä pyöräteitä pitkin. Siinä keskustassa ainakin on kiitettävät kanttarit, joutuu trikellä hiljentämään tosi paljon kun muuten rynkyyttää. Tuo on muuten jännä että kinnerit ovat kapeampia? Se varmaan helpottaa ajamista jos on muuta liikennettä kun muuten se on muodoiltaan muhkeampi katteiden takia.
Ainakin Turun/Kaarinan/Raision seudun pyöräteillä tuntuu trike rynkyyttävän kiitettävästi. Niissä on monesti koko pyörätien halkovia kuhmuja ja pieniä repeämiä. Siihen ne renkaat sitten töksäyttää. Ajomukavuus on ihan eri luokkaa kun asvaltti on ehjä, onneksi niitäkin paikkoja on välillä.
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 19:59
Kirjoittaja terppa
PW kirjoitti:terppa kirjoitti:Ai niin vielä, jos reitillä on paljon liikennevaloja jossa on painonapit niin saattaapi hermo mennä, tosin metrin keppi voisi auttaa?
Jos ajat autotetä liikennevaloihin, reagoiko tunnistimet yleensä kinneriin ? Kakspyöräsellä joutuu joskus joissakin paikoissa oottamaan seuraavaa autoa 
Petri
Semmoisissa valoissa en ajanut missä on tunnistimet mutta pyörätiellä jouduin pari kertaa nousemaan napin painamisen takia koska keula on sen verta pitkä, että se olisi mennyt reippaasti ajoradan puolelle jos tolpan juureen olisin kurvannut, ehkä metrin keppi auttaisi tähän ettei kyydistä tarvitse nousta. Toisaalta ei minun vakireiteillä ole semmoisia valoja missä em. ongelma on.
Premnas kirjoitti:
Täytyy miettiä tuota vuokrausasiaa. Vähään aikaan ei ole kuitenkaan omaa kinneriä varaa ostaa mutta ajosta olisi silti kivaa saada kokemusta.
Ei mulle tulis kyllä mieleenkään ainakaan Kaarinan keskustassa mennä kinnerillä pyöräteitä pitkin. Siinä keskustassa ainakin on kiitettävät kanttarit, joutuu trikellä hiljentämään tosi paljon kun muuten rynkyyttää. Tuo on muuten jännä että kinnerit ovat kapeampia? Se varmaan helpottaa ajamista jos on muuta liikennettä kun muuten se on muodoiltaan muhkeampi katteiden takia.
Ainakin Turun/Kaarinan/Raision seudun pyöräteillä tuntuu trike rynkyyttävän kiitettävästi. Niissä on monesti koko pyörätien halkovia kuhmuja ja pieniä repeämiä. Siihen ne renkaat sitten töksäyttää. Ajomukavuus on ihan eri luokkaa kun asvaltti on ehjä, onneksi niitäkin paikkoja on välillä.
Kokeilla kannattaa, Siegfield on kuulema maanantaina tulossa Turkuun eli Mangoa olisi mahdollisuus päästä katsomaan ja jos pituus osuu hehtarilleen oikein niin kokeilemaan, Pieteriin jos olet yhteyksissä niin häneltä saa lisätietoa. Kovat nuissa on hinnat mutta tosiaan jos runsas kilometrien kerääminen kiinnostaa (leasing vaihtoehto) niin pari vuotta saa ajaa lähes ilmaiseksi ja sen jälkeen kinneri on mahdollisuus lunasta omaksi puoleen hintaan. Alkoi kuulostaa minusta aika houkuttelevalta. Ongelma tuntuu tosin olevan se ettei mainostajia löydy kovin helposti mutta kun loma-aika helpottaa niin ehkä tähänkin sitkeällä työllä tulee tulosta. Oma vauhdikas Fiskarsin läpiajo poiki yhden yhteydenoton ja toivottavasti se poikii lopulta mainossopimuksen 
Miten oliko sinulla Premnas trikessäsi etujousitusta? Wawissa tuntui olevan hyvä etujousitus mikä aika kivasti nieli pyörätien kuhmut eli tältä osin kinneri on mukava.
TMS kirjoitti:
On siis paljon paikkoja missä kinneri tuntuu kömpelöltä, mutta useimpien näiden kanssa pystyy kuitenkin elämään.
Se on just noin, nyt kun on mahdollisuuksia kotosuomessakin niin kannattaa vuokrata ja testata omat reitit miltä tuntuu. Harva paikka jää ajamatta mutta koekäytössä tulee se mielikuva, että onko tämä tarkoituksen mukaisin kulkupeli omaan käyttöön. Paljon kinnerien ympärillä nopeuksista puhutaan mutta minusta yksi iso pointi on myös se, että sadesäällä ja kylmällä kelillä on kuoret ympärillä eli ajaminen on lämpimämpää ja pukeutuminen on helpompaa.
Tänään 88 km 29,7 km/h keskarilla ja Wawin jätin Tammisaareen. Ei niin haikeata Wawin tiettyjen ominaisuuksien tähden mutta mitä enemmän ajoin sen nöyremmin se kulki, 1297 km oli yhteistä taivalta. Tuollainen vekotin soveltuu hyvin minun työmatkalleni ja pitää jatkaa tuumailua ja testailua. Nyt näyttäsi, että Wawilla on ruvettu kehittämään tuotetta valmistuspaikan vaihduttua Tsekkeihin, mm. Pumpun kiinnitys on tukevampi eli se pysyy nyt seinässä kiinni, Pyörän kapseliin on käytetty 3x enemmän tarranauhaa eli todennäköisesti pysyvät paikallaan (minulla lähti 2 kertaa irti tärinäraita alamäessä.) Maalauksen pitäisi joulukuusta eteenpäin olla yhtä laadukas kuin Mangossa ja katon visiiri tulee paksummasta tavarasta, jos nyt on 0,75mm niin uusi on 1mm. Takavalolle on vaihtoehtoinen paikka takana jossa se vähemmän halkoo tuulta, tosin näkyvyys ei ole niin hyvä kuin ylhäällä mutta valo on todella tehokas.
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 20:14
Kirjoittaja optimistx
Premnas kirjoitti:Joissakin on joskus valot tunnistaneet kattamattoman triken ajoradalla. Ajoradan alle sijoitetut tunnistimet, minkä perusteella ne mahtavat tunnistaa lähestyvän ajoneuvon?
...
Asfaltin alla on sähköjohtoa kierukka. Johdossa kulkee sähkövirtaa, joka synnyttää ympärilleen magneettikentän. Jos magneettikenttään ilmestyy rautapitoista (magnetoituvaa) metallia, kentän muoto ja vahvuus muuttuvat, mitkä vaikuttavat kierukassa kulkevaan sähkövirtaan. Sähkövirran voimakkuutta tunnustellaan jatkuvasti ja siitä elektroniikka/ohjelmisto päättelevät, onko kierukan lähellä rautaa.
Ilmeisesti jalankulkija tai täysin alumiinisella pyörällä kulkeva eivät laukaise tunnistusta. Jos pyöräilijällä on riittävästi rautaa mukanaan, niin kyllä tunnistuu. Käytännössä voinee aloittaa noin yhden metrin pituisella ratakiskonpätkällä tarakalle tai selkäreppuun sijoitettuna.
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 20:36
Kirjoittaja jori
optimistx kirjoitti:
Asfaltin alla on sähköjohtoa kierukka. Johdossa kulkee sähkövirtaa, joka synnyttää ympärilleen magneettikentän. Jos magneettikenttään ilmestyy rautapitoista (magnetoituvaa) metallia, kentän muoto ja vahvuus muuttuvat, mitkä vaikuttavat kierukassa kulkevaan sähkövirtaan. Sähkövirran voimakkuutta tunnustellaan jatkuvasti ja siitä elektroniikka/ohjelmisto päättelevät, onko kierukan lähellä rautaa.
Ilmeisesti jalankulkija tai täysin alumiinisella pyörällä kulkeva eivät laukaise tunnistusta. Jos pyöräilijällä on riittävästi rautaa mukanaan, niin kyllä tunnistuu. Käytännössä voinee aloittaa noin yhden metrin pituisella ratakiskonpätkällä tarakalle tai selkäreppuun sijoitettuna.
Juuri noin, mutta silmukassa kulkee vaihtovirtaa, joka indusoi kaikkiin sähköä johtaviin materiaaleihin sähkövirtoja, jotka imevät tehoa johtosilmukan virtapiiristä. Tätä häviötä (impedanssi) mitataan ja tietyn rajan ylittävä muutos saa valot reagoimaan. Minulla on tuollainen lelumetallinpaljastin a' 12€, jolla on löydetty useammat kadonneet avaimet metsästä ja hiekkarannan hiekan seasta. Palautui juuri eilen lainasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Metallinpaljastin
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 21:20
Kirjoittaja optimistx
jori kirjoitti:...mutta silmukassa kulkee vaihtovirtaa, joka indusoi kaikkiin sähköä johtaviin materiaaleihin sähkövirtoja, jotka imevät tehoa johtosilmukan virtapiiristä. ...
Hyvä että korjasit. Tuntuikin, että ratakiskonpätkät voivat olla painavahkoja, varsinkin naisväelle. Nyt voi käyttää alumiinia sen sijaan, tai jopa hiilikuitu saattaa toimia.
Liikennevalonrakentajien vinkkejä pyöräilijöiden havaitsemiseksi:
http://www.humantransport.org/bicycledr ... ection.htm
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 11 Elo 2012, 22:09
Kirjoittaja mhelander
Täällä Oulussa on melkein kaikissa kaupungista pois johtavissa väylissä liikennevalot sensoreilla varustettu. Ja tätähän ei maaseudulta tänne autoilemaan tulevat tiedä... kun punaista nähdessään hidastelevat jo reippaan matkan päästä ja 50m ennen valoja vaihtuu heti vihreälle. Josta on myös pyöräilijälle haittaa kun joutuu hidastamaan.
Ja miksi hidastamaan ? Koska vain muutama valoristeys (joista kuljen) toimii (noja-) pyörän kanssa. Esimerkiksi Jäälissä on Kuusamontien varren pyörätiellä sensorit jotka toimii kuin ajatus. Talvella siis kun pyöräteitä ajan. Tiellä taas on säädetty niin epäherkäksi ettei pyörä ja ehkä jopa kevyehkö mopokaan saa valoja vaihtumaan.
Sama CrMo-runkoiselle lowracerille kuin alumiiniselle Metalle. Käytännössä joudun ajamaan päin punaista ja aika usein. Jos on täysin hiljaista saatan ajaa suorilta läpi, jos on vähänkään liikennettä pysähdyn valoihin ja katson että jos sensorit toimisivat olisi mun vuoro mennä ja/tai en aja kenenkään eteen. Kun useimpien valoristeyksien logiikka on tiedossa.
Tämä epäherkkyys johtunee siitä että vaikka mopot on lykätty pääsääntöisesti autoteille niin Kuusamontien pyörätietä ja paria muuta saa mopolla ajaa. Ja sitten on muita risteyksiä joissa sensorit vaan "kuoleentuu"... 2010 saattoi toimia mutta ei enää.
Etenkin talvella on mukavaa kun sensorit toimii. Ja vähemmän mukavaa kun joutuu jalkautumaan (pyöräteillä) ja talsia lumessa painamaan nappia ja sitten kiireellä taas kapuamaan pyörän selkään jne joka nojakilla on hitaampaa. Ja ne klossiongelmat lumen kanssa...
Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö
Lähetetty: 12 Elo 2012, 14:07
Kirjoittaja Premnas
terppa kirjoitti: Kokeilla kannattaa, Siegfield on kuulema maanantaina tulossa Turkuun eli Mangoa olisi mahdollisuus päästä katsomaan ja jos pituus osuu hehtarilleen oikein niin kokeilemaan, Pieteriin jos olet yhteyksissä niin häneltä saa lisätietoa. Kovat nuissa on hinnat mutta tosiaan jos runsas kilometrien kerääminen kiinnostaa (leasing vaihtoehto) niin pari vuotta saa ajaa lähes ilmaiseksi ja sen jälkeen kinneri on mahdollisuus lunasta omaksi puoleen hintaan. Alkoi kuulostaa minusta aika houkuttelevalta. Ongelma tuntuu tosin olevan se ettei mainostajia löydy kovin helposti mutta kun loma-aika helpottaa niin ehkä tähänkin sitkeällä työllä tulee tulosta. Oma vauhdikas Fiskarsin läpiajo poiki yhden yhteydenoton ja toivottavasti se poikii lopulta mainossopimuksen 
Miten oliko sinulla Premnas trikessäsi etujousitusta? Wawissa tuntui olevan hyvä etujousitus mikä aika kivasti nieli pyörätien kuhmut eli tältä osin kinneri on mukava.
Hups, sehän on jo huomenna! Mulla ei ole tähän mennessä muihin nojapyöräilijöihin verrattuna kauheesti kilometrejä mutta suurin syy on ollut just se ettei näiden nopeuksien kanssa niitä kilometrejä haalita samalla tavalla. Esim. 104km, yli viisi tuntia. Joka päivä ei semmoiseen olisi mahdollisuutta edes. Nopeammalla pelillä niitä kilometrejäkin kertyisi enempi. Mitä se runsas kilometrien kerääminen sitten tarkoittaa, lähenteleekö 10 000km vuodessa? Toi leasing kuulostaa kanssa mielenkiintoiselta, aikaisemmin olen ajatellut tosin onko siinä järkeä mutta kinnerit on kertaostoksena sen verran kalliita että tuollain siinä olisikin järkeä?
Mulla ei ole trikessä etujousitusta ollenkaan, takana vaan.
terppa kirjoitti: Tänään 88 km 29,7 km/h keskarilla ja Wawin jätin Tammisaareen. Ei niin haikeata Wawin tiettyjen ominaisuuksien tähden mutta mitä enemmän ajoin sen nöyremmin se kulki, 1297 km oli yhteistä taivalta. Tuollainen vekotin soveltuu hyvin minun työmatkalleni ja pitää jatkaa tuumailua ja testailua. Nyt näyttäsi, että Wawilla on ruvettu kehittämään tuotetta valmistuspaikan vaihduttua Tsekkeihin, mm. Pumpun kiinnitys on tukevampi eli se pysyy nyt seinässä kiinni, Pyörän kapseliin on käytetty 3x enemmän tarranauhaa eli todennäköisesti pysyvät paikallaan (minulla lähti 2 kertaa irti tärinäraita alamäessä.) Maalauksen pitäisi joulukuusta eteenpäin olla yhtä laadukas kuin Mangossa ja katon visiiri tulee paksummasta tavarasta, jos nyt on 0,75mm niin uusi on 1mm. Takavalolle on vaihtoehtoinen paikka takana jossa se vähemmän halkoo tuulta, tosin näkyvyys ei ole niin hyvä kuin ylhäällä mutta valo on todella tehokas.
Melkoisia matkoja ja melkoisia vauhteja
. Kyllä aina vaan enempi alkaa houkutella tuo kinneri. Tuntuu että koko pyöräilyinto alkaa kallistua enempi sulan maan aikoihin koska Suomen talvi tuntuu olevan niin onneton ja varsinkin teiden kunnossapito. Oikeastaan talvisin on kaikkista kivointa ajaa silloin kun väylät ovat pelkästään jäässä. Sitä ei kuitenkaan kovin usein tapahdu...
Muoks. Kehtaako noille lähettää viestejä suomen kielellä vai pitääkö laittaa englanniksi, vaikka noi sivut ovatkin suomella kirjotetut? 