Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä oppilastyönä
Nojanalle kirjoitti:Tässä vilmillä on pieni pätkä vähän saman tapasesta ideasta.
Kohdassa 1 min 56 cek.
Ei miulla ainakaan näy videoo.
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Nojanalle kirjoitti:Tässä vilmillä on pieni pätkä vähän saman tapasesta ideasta.
Kohdassa 1 min 56 cek.
Ei miulla ainakaan näy videoo.
Petri
PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Tässä vilmillä on pieni pätkä vähän saman tapasesta ideasta.
Kohdassa 1 min 56 cek.Ei miulla ainakaan näy videoo.
Petri
Hassua, kyllä mulla ainakin linkin takaa aukes youtuben video ihan normaalisti...
ei toki tähän foorumin sivulle vaan youtuubin...
Joo, kyllä mullakin näkyy, otetaan nyt kuva talteen...
Jukka
Isoveli
Petri
Aukes video viimein miullekin, siihen olikin kasattu melkonen määrä laitteita.
Petri
http://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/21911
Onko tässä kaksraiteisen teoriaosuus ? En saa pdf ää kännykällä auki.
Petri
PW kirjoitti:http://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/21911
Onko tässä kaksraiteisen teoriaosuus ? En saa pdf ää kännykällä auki.
On. Hyvin aukee Lumialla. Lopussa kuva kun Jori koeajaa protoa Nokialla .
mhelander kirjoitti:PW kirjoitti:http://dspace.cc.tut.fi/dpub/handle/123456789/21911
Onko tässä kaksraiteisen teoriaosuus ? En saa pdf ää kännykällä auki.On. Hyvin aukee Lumialla. Lopussa kuva kun Jori koeajaa protoa Nokialla
.
En tiedä mikä tässä Samsungissa on ku pdf ää aukasee se yrittää ladata sen puhelimeen mutt ilmottaa lataus epäonnistunut.
Petri
Sain auki kun asennettiin puhelimeen pdf ää lukeva ohjelma.
Paljonhan tuossa on sisäistämistä.
Petri
Ahaa, työ on siis ilmestynyt jakoon kirjaston systeemiin. Minusta tämä on erinomainen työ, paitsi opinnäytteenä, myös suunnittelutyönä. Työn alkuosa on uustuotteen suunnittelun metodiikkaa, josta ei varsinaisesti konkreettista apua ole nojapyörän rakentajalle, mutta PDF-tiedoston sivulta 31 (sivunumero 25) lähtien esitellään varsin yksityiskohtaisesti pyörän suunnittelun ja valmistuksen periaatteet. Jos ja kun joku on kiinnostunut tarkemmista ohjeista tai piirustuksista, lisäillään niitä sitä mukaa tuohon oheen, niin saadaan tästä lopulta käyttökelpoinen ohje 2T3-pyörän rakentamiseksi. Opinnäytetyöhön ei kaikkia piirustuksia voi laittaa niiden tilantarpeen takia. Sellaiset Juhanilla kuitenkin on, joten ne voidaan liittää oheen sitä mukaa, kun joku niitä tarvitsee. Olisikohan tälle aiheellista avata oma otsikko tuonne Nojakki-wikin puolelle.
Käytettinkö tämän pyörän rakentamisessa minkälaisia jigejä ? En tuosta diblomityöstä selaamalla löytäny jigi kuvia tai mainintaa.
Kiinnostas rakentaa samantapanen mutt nuo kääntyvien kiekkojen kulmat tuntuu aika haastavilta.
Petri
Kaikkia vaiheita varten tehtiin jokin työtä helpottava jigi. Erittäin hyvä, kun tulit kysyneeksi. Täytyykin kiireesti dokumentoida myös jigit, ennen kuin ne puretaan ja menevät romuksi, ellei niin ole jo käynyt. Kampiakselin hitsausjigi taitaa näkyä jossain kuvassa, mutta muuta dokkaria siitä ei ole.
Siitä hieno opinnäytetyö ett tavallinenkin ihminen ymmärtää aikapaljon
Ei liian hienoa kieltä ja käytännönläheinen toteutus.
Petri
PW kirjoitti:Siitä hieno opinnäytetyö ett tavallinenkin ihminen ymmärtää aikapaljon
Ei liian hienoa kieltä ja käytännönläheinen toteutus.
Et sinä ole mikään "tavallinen ihminen", olet tämän alan asiantuntija. Kuulut kirkkaasti eniten nojapyöristä ymmärtävään promilleen maailmassa. Tuostakin porukasta selvästi kärkikastiin.
Vaikka Jori nostikin tietämykseni tason noin korkeelle, jatkan kyselypohjalta. Kysymällähän sitä oppi.
Ainakin saa toisenlaisia näkemyksiä ja mielipiteitä.
Kutkuttais kovasti tehdä tämänkaltainen pyörä, tykästyin ohjaussysteemiin ja muuhunkin. Haluaisin siitä myös katetun jotta pääsis kinneristiksi. Kattamattomalla kolmipyörällä ei tuu niin ajeltuu ku kakspyöräselläkin pärjää. Ajatuksena olis tehdä enempi käytännöllinen ku kilpuri mutt ei se haittaa jos kulkis kovempaa ku kakspyöränen.
Päässäni vasta pähkäilly korin muotoa ett millanen olis fiksuin. Jos kaikki renkaat yrittää saada sisälle tulee aika iso ja/tai erikoisen muotonen. Koska pyöräkin on epäsymmetrinen, ehkä katekin vois olla. Onko viisaita ajatuksia "alan kärkikastin asiantuntijoilla" ?
Petri