Sivu 5/10
Re: MetaPhat
Lähetetty: 24 Syys 2014, 18:07
Kirjoittaja eemeli
Wacky kirjoitti:Pienempi eturengas ja uus etuhaaruka osoittautui pienentävän jättöä liikaa. Oon päätynyt käyttämään uutta haarukkaa isomman kiekon kanssa. Jos laittais molemmat pienemmät kiekot niin pyörä varmaan toimis, mut eipä siitä olis hyötyä joten olen jättänyt kokeilematta.
Hinnat ei oo vielä tullu samalle tasolle kuin normaali lsat, mutta planetx myy jo kohtuu hintaisia osia.
MItäs meinaat tehdä "pienemmillä" kiekoilla? Aatellut; josko tilais samanlaiset talviprojektia varten. Jos jäi ylimääräiseksi niin voisin ostaa pois... Ei mulla kyllä varsinaisesti käyttöä uudelle pyörälle ole, mutta ajankuluksi voisi koittaa jotain väsätä...
Re: MetaPhat
Lähetetty: 24 Syys 2014, 19:10
Kirjoittaja jori
Wacky kirjoitti:Pienempi eturengas ja uus etuhaaruka osoittautui pienentävän jättöä liikaa.
Kokeilepa kääntää haarukka takaperin. Se suurentaa jättöä n. 40 mm. Voi olla liikaa, mutta maksanee vaivan kokeilla.

Re: MetaPhat
Lähetetty: 25 Syys 2014, 10:08
Kirjoittaja PW
Wacky kirjoitti:Pienempi eturengas ja uus etuhaaruka osoittautui pienentävän jättöä liikaa. Oon päätynyt käyttämään uutta haarukkaa isomman kiekon kanssa. Jos laittais molemmat pienemmät kiekot niin pyörä varmaan toimis, mut eipä siitä olis hyötyä joten olen jättänyt kokeilematta.
Hinnat ei oo vielä tullu samalle tasolle kuin normaali lsat, mutta planetx myy jo kohtuu hintaisia osia.
Luulin ett tarkotus oli vaihtaa molemmat kiekot pienemmiksi 
Petri
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 10:17
Kirjoittaja PW
Planet x:n sivuilta löysin pari 26" läski kiekkoparia tuohon 300punnan hintaan. http://www.planetx.co.uk/i/q/WPOOV15FAT ... 5-wheelset
Noidenkaan eroja en ymmärtäny. Mutt oliko niin ett nojakkia varten nuo pitäs mieluummin ostaa osina, vanteet, navat ja pinnat ja kasata sitt nojakkin ketjulinjan mukaan? Kuullostaa meikäläiselle taas atomivoimalan kokoselta ongelmalta 
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 13:32
Kirjoittaja Wacky
Sä voit hommaa noi ihan vakio osat, mutta sun pitää sitten rakentaa haarukat symmetrisiksi joka onkin paljon helpompaa kuin epäkeskona niinkuin mun korjatussa rungossa on. Renkaat on sitten vielä 30 puntaa kappale.
Jos haluut halvempia keikkoja jotka on pienempää kokoa niin 24" on muistaakseen alennuksessa puoleen hintaan noista 26". Renkaat on saman hintaiset, mutta rengas alikoima on sitten samalla hyvin suppea.
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 13:37
Kirjoittaja jviirret
Tulee esille ero tehdasrunkoon kasaajien ja itse runkonsa tekevien välille. Tehdasrunkoon tehdessä ostetaan runko ja haalitaan siihen sopivat osat. Itse rakentaja "kiipeää perse edellä puuhun", eli haalii kasan osia ja rakentaa sellaisen rungon että osat sopii siihen 
Jukka
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 13:42
Kirjoittaja PW
Wacky kirjoitti:Sä voit hommaa noi ihan vakio osat, mutta sun pitää sitten rakentaa haarukat symmetrisiksi joka onkin paljon helpompaa kuin epäkeskona niinkuin mun korjatussa rungossa on. Renkaat on sitten vielä 30 puntaa kappale
Niinpä tietysti, aivot taas ollu narikassa. Muuten selviäs ilmeisesti normiosilla, keskiö ym. ?
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 14:04
Kirjoittaja Wacky
Riippuu
PW kirjoitti:Muuten selviäs ilmeisesti normiosilla, keskiö ym. ?
Riippuu ihan siitä minkälaisen meinaat tehdä. Takavetoisessa on matkaa taittaa ketjua tarpeeksi normi osilla, mutta jos meinaat tehdä mbb:n tehdä niin sitten tarviit vähintään reippaasti leveän nelikantti keskiön koska rattaiden pitää olla yli 50 mm sivussa rungon keskilinjasta jotta ketju pääsee kulkemaan renkaan ohi. Muista että rengas on 100 mm leveä jos se on keskitetty rungossa niin sen ulkoreuna on 50 mm sivussa rungon keskikohdasta ja ketjun pitäisi mahtua kulkemaan sen ohi.
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 20:18
Kirjoittaja PW
Wacky kirjoitti:Riippuu
PW kirjoitti:Muuten selviäs ilmeisesti normiosilla, keskiö ym. ?
Riippuu ihan siitä minkälaisen meinaat tehdä. Takavetoisessa on matkaa taittaa ketjua tarpeeksi normi osilla, mutta jos meinaat tehdä mbb:n tehdä niin sitten tarviit vähintään reippaasti leveän nelikantti keskiön koska rattaiden pitää olla yli 50 mm sivussa rungon keskilinjasta jotta ketju pääsee kulkemaan renkaan ohi. Muista että rengas on 100 mm leveä jos se on keskitetty rungossa niin sen ulkoreuna on 50 mm sivussa rungon keskikohdasta ja ketjun pitäisi mahtua kulkemaan sen ohi.
Otsassani on vissiin MBB tatuoituna 
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 20:25
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:
Otsassani on vissiin MBB tatuoituna 
Siittä ei ole kauaa kun totesit ettet nää mitään syytä tehdä muunlaista 
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 20:55
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:
Otsassani on vissiin MBB tatuoituna 
Siittä ei ole kauaa kun totesit ettet nää mitään syytä tehdä muunlaista 
Ei koskaan pitäs sanoo ettei koskaan 
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 21:01
Kirjoittaja PW
Voihan se tietyst MBB:kin olla ettei sanansa syöjäksi haukuta 
Re: MetaPhat
Lähetetty: 27 Syys 2014, 21:21
Kirjoittaja jooseha
Re: MetaPhat
Lähetetty: 28 Syys 2014, 06:39
Kirjoittaja Wacky
Jos meinaa mbbläskin neksuksella tehdä niin pääsee tekemään samalla hyvin kieron etuhaarukan koska nexuksen ratas on vain 49,5 mm navan keskeltä sillon kun se on ns. väärinpäin eli mahdollisimman kaukana keskeltä. Mä ne välttämättä lähtis tekee etupyörää epäkeskona suhteessa runkoon mbb:hen voi muuten tulla aika veikeä ajettava.
Re: MetaPhat
Lähetetty: 28 Syys 2014, 07:16
Kirjoittaja Nojanalle
Jos läski rengas olisi siellä jalkojen välissä . Niinkuin aie olisi , niin eikö kokonaisuudesta tulisi aika leveä yleensäkin ottaen . Miten kävisi sitten jaloin ohjaamisen ,kun jalat olisivat eräänlaisessa tuki asennossa ja älyttömän leveässä haara asennossa.
Nykyinen kampien välinen etäisyys, olisi oltava aika hurja . Että ketju pääsisi kulkemaan luonikkaasti renkaan ohi.
Luulisin että polvivaivat lisääntys aika paljon , lyhentäs kampia vaikka kuinka paljon . 