Re: SH25
irakas kirjoitti:Kun mittailin SH25:een istuimen kallistumista, osoittautui idea huonoksi, koska istuimen kallistuessa ajajan olkavarsi ottaa kiinni takapyörään.
Nostaako se kurvissa takarengasta vai miksi suunnittelet kallistusta?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
irakas kirjoitti:Kun mittailin SH25:een istuimen kallistumista, osoittautui idea huonoksi, koska istuimen kallistuessa ajajan olkavarsi ottaa kiinni takapyörään.
Nostaako se kurvissa takarengasta vai miksi suunnittelet kallistusta?
PW kirjoitti:irakas kirjoitti:Kun mittailin SH25:een istuimen kallistumista, osoittautui idea huonoksi, koska istuimen kallistuessa ajajan olkavarsi ottaa kiinni takapyörään.
Nostaako se kurvissa takarengasta vai miksi suunnittelet kallistusta?
Kallistusta suunnittelin sen vuoksi, että uskaltaisi ajaa kurvissa lujempaa. En ole vielä ajanut niin lujaa, että takarengas nousisi ilmaan. Tuntuu, että silloin mentäisiin jo pian nurin. Olen nyt loiventanut paljon selkänojaa säätämällä sen tukea alemmaksi. Ajo tuntuu nyt huomattavasti vakaammalta. Toimenpide ehkä riittääkin.
Tuttu tunne, ekassa kolmipyörässä oli kans semmonen tunne: kohta kaatuu.
Nyt jo jännittää millanen pyörä on SH26 odotellessa
Tein SH25:een 0,7 mm:n AL-levystä peräkontin. Ohutviiluvanerista olisi tullut paljon kalliimpi, kun olisi pitänyt ostaa kokonainen levy.
Tavaroiden kiinnitystä varten täytyy tehdä vielä reikiä mustekaloille kontin reunoille.
PW kirjoitti:Tuttu tunne, ekassa kolmipyörässä oli kans semmonen tunne: kohta kaatuu.
Nyt jo jännittää millanen pyörä on SH26odotellessa
Jos on muutaman kerran mennyt ympäri ämpäri, on tullut ehkä liiankin varovaksi.
Voi, kun tietäisi millainen olisi SH26!
irakas kirjoitti:Tavaroiden kiinnitystä varten täytyy tehdä vielä reikiä mustekaloille kontin reunoille.
Kovin tiukalle ei mustekaloja voi vetää tai painaa tuon alumiinin lommoille.
Jukka
http://www.koneita.com/sikkikoneetjaeng ... ne_rm8.htm Meillä on Sakari siel koululla vastaava "sikkikone" ,sillä voi tehdä tuohon alumiiniin jäykistys pokkausta. Kestää sit enenmän niiden mustekalojen vääntelyä.
Nojanalle kirjoitti:http://www.koneita.com/sikkikoneetjaeng ... ne_rm8.htm Meillä on Sakari siel koululla vastaava "sikkikone" ,sillä voi tehdä tuohon alumiiniin jäykistys pokkausta. Kestää sit enenmän niiden mustekalojen vääntelyä.
Minä jo viime tiistaina tein siellä koululla suorille sivuosille pokkaukset, mutta löytyykö sieltä tosiaan tuollainen sikkikone
http://www.koneita.com/sikkikoneetjaeng ... ne_rm8.htm
kaareville osille? Enpä ole tiennyt. Taitaa kuitenkin olla niin, että vaikka löytyisikin, taitaa tulla ongelmia muodon kanssa. Reuna pitäisi pokata kontin siinä kaarevassa muodossa kuin se on paikallaan ollessaan. Jos sitä meinaa käyttää, pitäisi tehdä muotti, jonka avulla kontti pysyisi oikeassa muodossaan pokkauksen aikana.
Sillä voi jäykistää materiaalin niin ettei sun tarte reunoja käänellä . Kun tehdään jäykisteitä kaarevaan pintaan , niin saadaan siihen jäykyyttä painoa lisäämättä.
Voin näyttää sulle kyllä , vaikka jollekin pellin palalle .
Nojanalle kirjoitti:Sillä voi jäykistää materiaalin niin ettei sun tarte reunoja käänellä . Kun tehdään jäykisteitä kaarevaan pintaan , niin saadaan siihen jäykyyttä painoa lisäämättä.
![]()
Voin näyttää sulle kyllä , vaikka jollekin pellin palalle .
Odotanpa mielenkiinnolla!
Ei kai sikkikoneella mustekalan reikään saa jäykistyspokkauksia tehtyä
Jukka
jviirret kirjoitti:Ei kai sikkikoneella mustekalan reikään saa jäykistyspokkauksia tehtyä
Jukka
Kuvittelen, että Nojanalle yrittää tehdä jäykistyspokkauksia kontin kaarevaan takareunaan.
Jäykistetään runkoo . Niihin reikiin voi laittaa vahvike reikäniitit .
Pellin vääntäminen se vasta on kivaaa!
Vähän esimerkkiä sikkikoneen käyttömahdollisuuksista:
Sivuilta löytyy "jonkun verran" muitakin vunkkejä pellin vääntöön. Eiku vinkkejä.