Sivu 5/37

Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 29 Syys 2015, 19:54
Kirjoittaja Wacky

Autoilu on edelleen niin pyhää täällä suomen maassa ettei sitä saa häiritä


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 30 Syys 2015, 13:51
Kirjoittaja vaaka

Pitkät etäisyydet ja kätevä kulkuväline kiireessä on auto. Vaihtoehtona olisi pitkän matkan sähkökinneri. Kolmesti lenkillä on Anni Sinnemäki ihmetellyt pyörääni. Kiiru joten en ole mainostanut nopeutta/kepeyttä plus ergonomiaa. Jos edes kaupungeissa yleistyisi timantteja kevyemmin ajettava pendelöinti, asenteet muuttuisivat ja ehkä joskus lait.


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 14 Marras 2015, 09:32
Kirjoittaja PW

Lehdessä oli Lappeenrannasta tapaus: Viipurintielle oli asennettu pyörätien merkki. Siis autotie vaihtui yhtäkkiä pyörätieksi. Tarkotus oli laittaa varotusmerkki pyöräilijöistä. Joku päällikkö kommentoi: "Asentajat eivät varmaan tunteneet liikennemerkkejä" :wink:
Lappeenrannassa tarkkasilmäinen kulkija oli tuon huomannut, Imatralla vastaavanlainen tapaus on ollu useamman vuoden mutt ei ketään häiritse. Miekään en oo viittint mihinkään ilmotella - taidan ottaa jakarin tänään mukasn ja kääntää sen oikein päin.


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 18 Marras 2015, 21:54
Kirjoittaja Saukki

En tiedä kuinka yleistä tämä on muualla, mutta täällä on ainakin istutettu pensaita suojateiden viereen näköesteiksi. Tähän tapaan:


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 18 Marras 2015, 22:19
Kirjoittaja Nojanalle

Näitä riittää myös Jyväskylässä liian kansa. :mrgreen:


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 20 Marras 2015, 00:51
Kirjoittaja ajarmala

<kielipoliisi>
Muuten, liikenne-erikoisuus pitäisi kielioppisääntöjen mukaan kirjoittaa liikenne-erikoisuus.
;-)
</kielipoliisi>


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 20 Marras 2015, 09:12
Kirjoittaja jori
ajarmala kirjoitti:

<kielipoliisi>
Muuten, liikenne-erikoisuus pitäisi kielioppisääntöjen mukaan kirjoittaa liikenne-erikoisuus.
;-)
</kielipoliisi>

Joo, minäkin olen sitä mieltä, että pitkien ketjujen otsikot voisi korjata oikeakielisiksi. Niitä kun katselee niin moni monasti.

t. kp2 :D

Toinen tapa saattaa otsikko kp-kelpoiseksi on muuttaa keskimmäinen sana muotoon: "liikenteen" tai "liikennejärjestelyjen".

t. sama


Re: Paikallisia liikenne erikoisuuksia

Lähetetty: 20 Marras 2015, 10:17
Kirjoittaja vaaka

Suhtautumiseni kielipoliiseihin on kaksijakoinen, kun ymmärrän kyllä, mihin pyritään ja miksi, mutta yksi polizeihure kiristi minua lukiossa, että en pääse lukiosta läpi, jos en kirkoita laudaturia. Ei tarvinnut natsilutk.. haastaa oikeuteen, l tuli. Noiden palkattujen koulukiusaajien, monikko lukiossani, paskantärkeitä kommentteja oli, että monesti, ei monasti. Eli tulkitsen Jorin härnäävän viestinsä kirjoitusasulla :D Mulla jäi paska maku koko hommasta ja sen verran vastahakoisuutta löytyy, että tahallaan en foorumeilla tarkastele, mitä kirjoitan välillä. Jos kiirettä pukkaa. Take my laudatur and weep bitches on elämänikäinen vastarintaliikkeeni fasismin, eiku äikänmaikoille. Typos intended anglismi in yer face.

Taustana oli kai se, että vuotta aiempi ikäluokka teki lukioiden Suomen ennätyksen laudaturien määrässä kirjoittajista. Joten ruuvia kiristettiin lisää seuraaville. Onnistuimme parantamaan ja kuulemma vuosia myöhemmin korjautui jälkeistemme romahdus uudeksi enkaksi, kun kaverin serkku kirjoitti samasta koulusta. Jonkinmoinen kansallis(arvaa)henki maikoilla oli ja jos hulluille ja herroille ei saa näyttää keskeneräistä, yhtä lailla kansallissosiaalidemokr, vai miten se menikään, ei passaa lietsoa intoa lillukanvarsiin, virhepäätelmiin ja epäolennaisuuksiin panostamiseen enempää. Kun itse ilman apuakin keksivät paisuttaa päätään menestyksen lisänesteellä ennätyksistä kansallisminkälie "kunnian" kentillä. Neste lienee keltaista.

Kaikkia kouhoja sitä verovaroin palkataankin tekemään kyseenalaisuuksia.


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 20 Marras 2015, 11:50
Kirjoittaja PW

Miun töppäys taas, oon kyllä omalla kohdalla huomannu ett alkaa unohtua kielioppi ja pilkun paikat. Matematiikassa sama homma, alkavaa dementiaako? Korjasin ekan viestin otsikon.
Ps. kielipoliisit kuitenkin sujuvasti kopioivat virheetkin :wink:


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 22 Marras 2015, 14:02
Kirjoittaja Premnas

Tuo on muuten käsittämätön juttu että noita puskia halutaan istuttaa väkisin näkemäesteiksi :roll: . Mitä niiden suunnittelijoiden päässä mahtaa liikkua, eikö väylän käytettävyys mene koskaan esteettisyyden edelle?


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 25 Marras 2015, 01:46
Kirjoittaja jori
Premnas kirjoitti:

Tuo on muuten käsittämätön juttu että noita puskia halutaan istuttaa väkisin näkemäesteiksi :roll: . Mitä niiden suunnittelijoiden päässä mahtaa liikkua, eikö väylän käytettävyys mene koskaan esteettisyyden edelle?

Niitä katsellaan vain yläkuvasta. Kartalla puskien yli näkee, vaikkei livenä näkisikään. :roll:


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 25 Marras 2015, 06:12
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Tuo on muuten käsittämätön juttu että noita puskia halutaan istuttaa väkisin näkemäesteiksi :roll: . Mitä niiden suunnittelijoiden päässä mahtaa liikkua, eikö väylän käytettävyys mene koskaan esteettisyyden edelle?

Niitä katsellaan vain yläkuvasta. Kartalla puskien yli näkee, vaikkei livenä näkisikään. :roll:

Eikä huomioida että puskat kasvaa rajattomasti jos niitä ei leikata välillä.

Jukka


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 26 Marras 2015, 23:52
Kirjoittaja ajarmala
Premnas kirjoitti:

Tuo on muuten käsittämätön juttu että noita puskia halutaan istuttaa väkisin näkemäesteiksi

Joskus on ollut mielessä kuvata valokuvat/video paikallista liikenneviranomasita varten näistä

a) näkemäesteistä klv:llä (pensasaidat, rehottavat puskat (pajut ja haavat ovat hankalimpia, mutta myös koivut versovat turhan hyvin), lauta-aidat)

b) päällysteen viat eli lävet, kummut, pituussuuntaiset railot ja erityisesti päällysteen poikkisuuntaiset katkemat, joita ei voi mitenkään väistää, koska ne jatkuvat koko klv:n poikki

c) ja sitten ovat ne sähkökaapeleiden tai muiden putkien vedot klv:n alitse - tiedän täällä Vihdissäkin monia paikkoja, joissa on ainakin 20 vuotta ollut sama perkuleen notko tuollaisen alivedon takia, kun sitä ei viitsitä korjata kuntoon seuravana kesänä. Jos pyörätie avataan, niin pinta korjataan tietenkin heti työn jälkeen. Ja sen lisäksi, kyseinen kohta tarkastetaan ja korjataan tasaiseksi seuraavan talven jälkeen kesällä roudan sulettua (kun se uusi sora on painunut kasaan paikoilleen ja muodostanut notkon siihen avauskohtaan). Ei voi olla kovin vaikeaa toimia kunnolla - luulisi, että tälläisistä avauksista olisi jokin SOP (normitoimintamenetelmä) olemassa kunnissa...


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 27 Marras 2015, 04:47
Kirjoittaja vaaka

Maan tapa lienee sop. Eli uutta keikkaa tarjotaan tarvittavaa tiheämmin asfaltti/rakennusfirmoille ja äyrinmaksaja pulittaa. Miksi? Tyhmä päättäjä? Taloudelliset ja sosiaaliset edut? Kunnanvanhempien kavereille tarjouskilpailun voitto ja ehkä vähän illanviettoa kaverin firman piikkiinkö? On noita hintakartellituomioita oikeudesta asfalttifirmoille. Suomiko vähän korruption maa? Uskoisinko?


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 27 Marras 2015, 08:02
Kirjoittaja jviirret
ajarmala kirjoitti:

c) ja sitten ovat ne sähkökaapeleiden tai muiden putkien vedot klv:n alitse - tiedän täällä Vihdissäkin monia paikkoja, joissa on ainakin 20 vuotta ollut sama perkuleen notko tuollaisen alivedon takia, kun sitä ei viitsitä korjata kuntoon seuravana kesänä.

Täällä ollut viimeiset kymmenen vuotta urakoitsijoilla "maaporia", eli poraavat kaapeleille reiän tien ali. Uusia kaapelointien aiheuttamia asfalttikatkeimia ei ole tullut.

Jukka