Sivu 5/23
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 15:49
Kirjoittaja Vilijami
Tuota kiinteää vetokoukkutelinettähän vois suunnitella!
Jos takarenkaan pikalukituksen tekis kuvan henkeen ja kiristykseen satulatolppa tyyppinen pikalukitus klemmari.
Toimisko holkkimateriaalina PA (nailon) tai POM? Se ei hapettuisi kiinni teräsputkeen ja luultavasti kiristyisi klemmarilla niin, ettei kierre pyöri itekseen auki.
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 16:19
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:Tuota kiinteää vetokoukkutelinettähän vois suunnitella!
Jos takarenkaan pikalukituksen tekis kuvan henkeen ja kiristykseen satulatolppa tyyppinen pikalukitus klemmari.
Toimisko holkkimateriaalina PA (nailon) tai POM? Se ei hapettuisi kiinni teräsputkeen ja luultavasti kiristyisi klemmarilla niin, ettei kierre pyöri itekseen auki.
En ihan ymmärtänyt, mitä tuosta on tulossa, Takapyörän akselin liitos yksopuoleiseen heiluri(haarukkaan)ko, vai heilurin kiinnitys runkoon. Vastaus kysymykseen kuitenkin on: Mieluummin ei PA, sillä on vaara valita muuten tuohon käyttöön sopiva PA6, joka on pehmeää ja joustavaa, mutta sen vedenimemisominaisuus on puun luokkaa. Se imee lähes 10% vettä, jolloin se turpoaa ja jää kiinni metalliputken sisään irtoamatta sieltä koskaan. PA12 voisi toimiakin, mutta parempi välttää metalli-muovi-liitoksissa polyamidia, jos PA on sisäpuolella. Hyvä valinta työstettävyyden kannalta on POM, mutta se on ehkä tähän käyttöön liian jäykkää. Itse valitsisin polyeteenin. PE on pehmeää ja ehkä vähän hankalaa työstää metalliterillä, mutta se ei ime merkittävästi vettä ja puristuu nätisti klemmarilla ilman hammasten kiristystä. 
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 16:49
Kirjoittaja Vilijami
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 17:07
Kirjoittaja Vilijami
PE on kyllä niin pehmeää jopa PE-HD, että mahtaako rengas luiskahtaa mutkassa irti? 
POM on ehkä hyvä valinta, mutta onko se niin kovaa, että kaipaa halkion holkkiin kiristyäkseen kierteeseen?
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 18:34
Kirjoittaja Nebulus
Tarvitko muuten yhden käden jarruparia tähän pyörään? Laitoin Hollannista Flevobiken tilaukseen ja siinä on etu-ja takajarrut (maguran hydrauliset vannejarrut) yhdellä kahvalla ja t-haaraputkella. Myyjällä oli toiminnallista ongelmaa oikeassa kädessä, joten oli tehnyt tuollaisen modifikaation. Saan pyörän ensi viikolla ja melko varmasti vaihdan siihen erilliset etu-ja takajarrut.
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 18:49
Kirjoittaja jori
Tee halkio vasta, kun se näyttää tarpeelliselta.
Invapyörässä on hitsattu mutterit akseliputken kylkeen ja niihin kierretty "pidätinruuvit"
Ei tarvitse halkaista akselin päätä, niin pysyy jämäkämpänä.
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 19:02
Kirjoittaja Vilijami
Nebulus kirjoitti:Tarvitko muuten yhden käden jarruparia tähän pyörään? Laitoin Hollannista Flevobiken tilaukseen ja siinä on etu-ja takajarrut (maguran hydrauliset vannejarrut) yhdellä kahvalla ja t-haaraputkella. Myyjällä oli toiminnallista ongelmaa oikeassa kädessä, joten oli tehnyt tuollaisen modifikaation. Saan pyörän ensi viikolla ja melko varmasti vaihdan siihen erilliset etu-ja takajarrut.
No iliman muuta tarvin. Ensviikolla en oo maisemissa, mutta sitä seuraavalla kyllä.
Samalla pääsee silmäilemään livenä moista kapistusta 
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 19:15
Kirjoittaja Nebulus
Vilijami kirjoitti:Nebulus kirjoitti:Tarvitko muuten yhden käden jarruparia tähän pyörään? Laitoin Hollannista Flevobiken tilaukseen ja siinä on etu-ja takajarrut (maguran hydrauliset vannejarrut) yhdellä kahvalla ja t-haaraputkella. Myyjällä oli toiminnallista ongelmaa oikeassa kädessä, joten oli tehnyt tuollaisen modifikaation. Saan pyörän ensi viikolla ja melko varmasti vaihdan siihen erilliset etu-ja takajarrut.
No iliman muuta tarvin. Ensviikolla en oo maisemissa, mutta sitä seuraavalla kyllä.
Samalla pääsee silmäilemään livenä moista kapistusta 
Takeita ei sitten ole, että näetkö sillä ajettavan.
Koskaan en nääs ole tuollaista kokeillutkaan, mutta kun kerran yksipyöräiselläkin oppi ajamaan, niin kait sitä nyt tuollakin. Pyörän pitäisi olla Oulussa joskus ensi viikon lopulla ja sitten laitan sen kasaan heti kun aikaa löytyy. Voin laittaa sulle sitten vaikka privaviestiä kun pyörä on ihmettelykunnossa.
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 16 Maalis 2015, 19:35
Kirjoittaja Vilijami
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 18:29
Kirjoittaja Vilijami
Nyt on kartiorullalaakerit, nivellaakeri ja M15 lukitusmutterit hommattu. Ei ollut helppo homma tuo M15x1 mutteri, mutta lopulta löytyi.
Onhan nuo kalliimpia mitä yleisemmät osat, mutta ei mielestäni ihan järkyttävän hintaisia.
Huomenna lähtee ohjausakseli(t) sorvarille.
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 18:59
Kirjoittaja jooseha
Kivat alennusprosentit 
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 19:08
Kirjoittaja Vilijami
Selitin Tasannolla mihin osat on tulossa ja näytin valmiin flevon kuvaa, niin myyjä tuumasi, että nuin hienoon projektiin pitää katsoa hinnat kohdalleen 
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 20:26
Kirjoittaja Vilijami
Penkkiongelma vaivaa.
Tilaanko tämän oikean Flevon penkin http://www.ebay.de/itm/Liegerad-Ligfiet ... 3a786bf1f6, vai jonkin muun?
Miten puolanpenkit yksittäistilauksena? Tuleeko kalliiksi?
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 17 Maalis 2015, 21:46
Kirjoittaja Pastori
Vilijami kirjoitti:
Miten puolanpenkit yksittäistilauksena? Tuleeko kalliiksi?
Ei kai nyt sentään. Toi TEE malli vois toimiikkin. http://www.thorseat.eu/
Heitä kyssäriä:
contact@thorseat.eu
Grzegorz Antonovitch
+48 889 104 476
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu)
Lähetetty: 18 Maalis 2015, 07:03
Kirjoittaja Wacky
Saattaahan noita tilaajia löytyä lisää kun pistää penkkitilaus ketjun pystyyn