Re: Päivässä MBB ?
jooseha kirjoitti:Pitkällä sakkelilla yltänee haarukkaa kääntämättäkin.
Samaa mietin, mutta miksei kääntäisi. Menee dropparikin parempaan asentoon.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
jooseha kirjoitti:Pitkällä sakkelilla yltänee haarukkaa kääntämättäkin.
Samaa mietin, mutta miksei kääntäisi. Menee dropparikin parempaan asentoon.
jori kirjoitti:Samaa mietin, mutta miksei kääntäisi.
Tässä on ilmeisesti irrotettava takahaarukka? Silloin kääntäminen puoltaa paikkaansa. Mulla on vaan kiinteitä joiden kääntäminen on työlästä, niin ei käynyt mielessä
Juu haarukka kääntyy ku ottaa liinat irti, Näytti nuo lokarin kiinnitys reijän ympärykset niin pieniltä ett ei tullu mieleen niitä käyttää narulle.
Vaimo laitto ite takajarrun ku tarttee kuulemma seisontajarrua muuten valuu taaksepäin mäessä, mutt on niin jäykkä puristaa ett en miekään mainaa jaksaa.
Pyörästä tänään sanottua: "Naisen pyörä ei voi olla semmonen ett siihen repii vaatteensa" - No ei tietenkään
" Mie en ala millään rottapyörällä ajamaan" - alkaa sanastokin olla hallussa
PW kirjoitti:Pyörästä tänään sanottua: "Naisen pyörä ei voi olla semmonen ett siihen repii vaatteensa" - No ei tietenkään
Pitää sanoa että sillä on liikaa vaatetta
Jukka
Penkki vanerin kulmia vähän pyöristelty ja hiottu - ettei revi vaatteita. Ohjaustanko siirrettiin kauemmas - kädet suorempana.
Naruja varten takahaarukkaan laitoin sakkelit.
Takajarru ongelma taitas ratketa helpoimmin ku tekisin 26" haarukasta uuden ja laittas takajarrun niihin jarrutappeihin.
Yritin keskiötä alemmas mutt jättö kasvo 21cm ja haukkaa, ei pysty ohjaamaan. En ymmärrä saanko helposti jättöä pienennettyä ilman ett muut ominaisuudet huononee
Penkki hutera, tarkoittanee : naruperä on huono juttu.
Olis kai helpoin tehdä uus pyörä alusta asti.
Jos haarukkaa taittaa ja nuolen kohdalta siirtyy haarukan yläpää eteenpäin n. 10cm - pysyykö penkin ja keskiön korkeusero samana? Eihän keskiön ja penkin väli kasva?
Jättö pitäs kuitenkin pienentyä.
Kuvittele et pyörität osia taivuskohdan ympäri. silloin näkee mihin suuntaan mikäkin osa liikkuu.
Mut eiks sitä nuolen kohtaa kuuluis tuoda taakseppäin jolloin vastaavasti rengas liikkuu eteenpäin pienentäen jättöä..
PW kirjoitti:pysyykö penkin ja keskiön korkeusero samana? Eihän keskiön ja penkin väli kasva?
Keskiö nousee jonkin verran ja penkki laskee aavistuksen. Väli ei juurikaan muutu taivutuskeskiön ollessa lonkka/ keskiö linjalla.
Pahoittelen kömpelöä kuvankäsittelyä. Rautaa on nii pal helpompi vääntää!
Liian paljon liikkuvia osia - yksinkertaselle ihmiselle. Koittanu tuota kuvaa pällistellä ja osia mielessäni käännellä - ajatus oli ett rengas pysyis paikallaan ja ohjauskulma kääntys pystymmäks tuon rälläkkäviillon ansiosta.
En kuitenkaan rälläköiny vaan muutin dropparien kiinnitystä niin ett rengas siirtyi eteenpäin ja nyt oman koeajon jälkeen haukkaaminen väheni tai loppui. Jättö pieneni useamman sentin.
Pariltaa viimeseltä ajoharjottelukerralta on tultu pois - "ei pysty ajamaan" Ehkä syynä oli irrallinen stemmi - hitsasin kiinni. Nyt varmaan taas sujuu.
PW kirjoitti:Pariltaa viimeseltä ajoharjottelukerralta on tultu pois - "ei pysty ajamaan"
Oothan muistanut kertoa ettei tuon tyyppisillä pyörillä ajo-opettelu ole hankalaa. Asia on kuulemma vain myytti
Liika yleistys ei ole hyvästä. Ihmiset ovat yksilöitä oppimaan. Toiset oppii sujuvasti toiset ei. Tasapainon pidon opettelu noja-asennossa haittaa vielä ohjaamaan opettelua.
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Pariltaa viimeseltä ajoharjottelukerralta on tultu pois - "ei pysty ajamaan"
Oothan muistanut kertoa ettei tuon tyyppisillä pyörillä ajo-opettelu ole hankalaa. Asia on kuulemma vain myytti
![]()
Liika yleistys ei ole hyvästä. Ihmiset ovat yksilöitä oppimaan. Toiset oppii sujuvasti toiset ei. Tasapainon pidon opettelu noja-asennossa haittaa vielä ohjaamaan opettelua.
Tätä viestiä oon miettiny siinä on miulle vissiin pientä pottuilua mutt ei se haittaa -
Siinä oon samaa mieltä ett yksilöitä ollaan ja jokainen tekee asioita vähän omalla tavallaan ja oppi omaa tahtiaan.
Nyt oon taas jokunen uusi harjoittelu tehty ja pyörätiellä asti käyty - helpottaa varmaan kun ohjaustanko on kiinni.
Siitä myytit on ikäviä ett 99% ihmisistä ei sitten uskalla ees kokeilla saati rakentaa - siitä oon vaimossani ylpee ett uskalsi yrittää ja siinä mielessä myytti murrettu ett aikuinen nainen on kuitenkin MBB:tä todistettavasti ajanut - joten kehityshän ei voi tuossa taidossa enää mennä ku eteenpäin - koska pakki puuttuu tästäkin "helkamasta"
Kyllä se hieman pottuilua sisältää. Pyydän anteeksi niiltä osin. Oppiminen on kuitenkin yksilöllistä. Halua pitää olla niin se onnistuu. Suurimmalla osalla kokeilijoista se tuntuu loppuvan kiinteäpuomisellakin vain päälle istumalla tai enintään muutaman metrin ajolla Odotukset vissiinkin liian korkealla, kun näyttää helpolta laiskottelulta. Sitähän se onkin kun ei kiiruhda ja osaa jo
Löysä stemmi haittaa varmasti, kun yrittää ohjata käsillä ja jaloilla erisuuntiin. Alussa tuhlasin kovasti energiaa moiseen.
Muutaman kilsan tänään ajoin tällä ite, eturenkaan vipatus pitäs viel saada pois ni helpottas harjottelua. Rengas ainakin vaihdettava mutt saattaa olla vannekin kiero - se onkin sitt vaikeempi miulle Ehkä vaimo opettelee ite rihtauksen ettei miun tartte
Penkkiä pitäs muokata, istuin putkia ilmeisesti lyhentää - vähemmän tyyny virityksiä selän taakse. Helpoin olis katkasta keskeltä pätkä pois, laittaa tumpit sisälle ja hitsata kiinni. Mutta penkin etupääkin on vähän huono, poikkiputki ottaa reisiin ja painaa - noiden liitosten katkasu ja uudelleen kiinnitys onkin haastavampi rojekti Helpompi tehdä uus pyörä