Re: Sähköläski talvipyöräksi
Jarcco kirjoitti:Oliko niin että Keydessä poljinanturi on moottorin sisään rakennettu? Se olisi minusta etu, vähemmän johtoliitoksia ja suojaisampi paikka. Omaan käyttöön takamoottori olisi sopiva, MWB:hen sellainen on tarkoitus [joskus] hankkia. http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 0&start=15 Se on vakaa ajettava mutta vähän raskastekoinen, mikä ei haittaa apumoottoripyörässä. 8 vaihdetta riittää mulle myös hyvin. Jostain syystä rakennuskitit ovat etumoottorilla lähes järjestään.
Viimeksi kun katselin, niin kyllä noita takasettejä ihan suht hyvä tarjonta on eri liikkeissä. Greencyclestäkin löytyy montaa erilaista takasettiä.
Moottoreiden leveydet kyllä vaihtelevat. Keydestä en muuta tiedä kuin että se on netin mukaan ns. rullamoottori, eli alennusvaihde ei vedä rattaistolla vaan rullilla kuten rullajarrussa.
Siitä on Endless Spheressä pitkä keskusteluketju kokemuksineen.
Etu on hiljaisuus ja huono puoli se että kuulemma veto lipsuu kovemmilla kuormilla. Moottoreita missä on kontrolleri eli nopari, kuten lennokkipuolella sitä kutsutaan rakennettu moottorin sisään en itse ainakaan hankkisi. Nopari tuottaa paljonkin lämpöä, moottori tuottaa paljon lämpöä, ei ole viisasta asentaa niitä saman kuoren sisään. Lisäävät toistensa lämpökuormaa.
Samoin moottori imee lämpötilan sahatessa ylös-alas sisäänsä jonkin verran kosteutta, mikä ei tee hyvää millekään elektroniikalle jos se on moottorin sisällä.
Pelkkä poljinanturi nyt on suht yksinkertainen kyllä rakentaa moottorin sisäänkin.