jori kirjoitti:Ei siellä mutkien takia tarvitse jarrutella.
Joo ei tosiaan
. Sen verran mullakin on ymmärrystä, että en aikonut ajon aikana jarrutella, kun nopeuskilpailusta on kyse. Pohdin niitä etujarruja nimenomaan sääntöjen näkökulmasta ja Teppo jo edellä muistuttikin järjestävän tahon selkeän kannan asiaan. Yksi jarru riittää, joten toisen etujarrun voisi poistaa. Siitäkin taitaisi olla enemmän ilmanvastuksellista hyötyä kuin painonsäästön tuomaa iloa. Ehkä.
Sen verran olen jo laitetta testaillutkin, että se pysähtyy yhdelläkin jarrulla tosi siististi, ilmeettömästi - ilmeisesti matala painopiste auttaa tässä, ehkä pitkä akselivälikin.
Etupäässä muuten painoa per pyörä vähän reilu 27 kg ja takana se jo aiemmin kertomani 22 kg (kuskin kanssa siis punnittu, kuski taisi kyllä punnitushetkellä olla aika kuivassa kunnossa).