- Jori kalenterin valvovan silmän alla. Kuva: Tiina Alestalo
- jori_kalenteri.JPG (177.17 KiB) Katsottu 3734 kertaa
Kuudee Kosto
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kuudee Kosto
Mulla oli diy-Vendettassa vastaavia takavaihtajan ongelmia, aluksi siinä oli Campagnolo Record -takavaihtaja, 6-vaihteinen pakka ja SRAM Apex 50/34 compact double kampisarja. Ketjulinja oli ihan ok mutta tuommoista punomista meinasi tulla.
Vaihdoin siihen ensin 9-lehtisen pakan, sitten SRAM X7 maastovaihtajan ja tällöin ongelmat poistuivat.
Etuvetonen on erittäin herkkä vaihtajan korvakon suoruudelle. Pari kertaa pyörä kaatui oikealle kyljelle ja tässäkin säikeessä mainitulla tavalla piti korvakko oikaista jotta vaihteet sain toimimaan kunnolla.
Näin yleensä mitä enemmän vaihteita, sitä tarkempi on korvakon suoruudelle.
Mitä tulee tuohon rungon rasitusmurtumaan, noin ne kannattaa tehdä eli joku trussi tai lommahduspelti mutkaan. Rungon taivutus on aika raju ja polkiessa penkistä otetaan niin paljon tukea että runkokin joutuu lujalle. Muistatte ehkä että mulla murtui runko penkin alta putken yläpuolelta juuri tämän takia.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Re: Kuudee Kosto
Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä, ett "Kosto elää"
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Kosto
PW kirjoitti:Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä, ett "Kosto elää"
Eilen just mietin myös että "Kosto on suloinen" isot kiekot ja eri asennossa oleva takahaarukka tuottavat pehmukamman kyydin kuin edellinen superjäykkä versio.
Re: Kuudee Kosto
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä, ett "Kosto elää"
Eilen just mietin myös että "Kosto on suloinen" isot kiekot ja eri asennossa oleva takahaarukka tuottavat pehmukamman kyydin kuin edellinen superjäykkä versio.
On se
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kuudee Kosto
Pumppasin renkaisiin jo melkein kisapaineet, kahdeksan baria. Kävin pienellä testilenkillä tässä Joensuun lähistöllä. Ihan karmeeta rynkytystä - pahimmillaan ei siis nähnyt eteensä kun täristi niin, alamäet siis n. 35-40 nopeudessa. Voi tsiisus. Kyllä ne Viron tiet oli niin pehmukkaa kyytiä tarjoavat.
Aika hyvin toi kulkee - mutta kyllä tuli selväksi miksi se kinneri on niin kiva. Jousitus ja paksut renkaat = pehmee kyyti ja kyllähän se pysyy siellä vauhdissa paremmin kuin tommoinen avopyörä. Mutta kyllä toi kovempaa nyt kulki kuin Strada alkukesästä
Kadenssianturin laitoin paikalleen ja mun ekalla tutkimuksella keskikadenssi oli 103 ja maksimi 139. Se hyvän olon kadenssi joka nyt on löytynyt, on jossain 105-110 alueella.
Säädöt Nokiaa kohden itselle muistiin tähän. Penkin asennon muutos 25 > 15 astetta. Tarakka irti. Eturattaan säätö (meniskö se isoin siihen keskimmäisen paikalle - löytyiskö joku muu sopivampi ratas). Siinähän noi sitten oliskin. Aika hyvä tilanne siis. Toistaiseksi. Yleensähän jokin sortuma tulee vähintään henkisesti.