Apache1 kirjoitti:
Yksipyöräinen tulee mukavasti mukava. kaveri osti Piotolta. Hyvin toimii. Vähän Bob Yak:n mallinen mutta hinta eri
kuin myös varmaan laatu. Mukana tulee 90L vesitiivis kassi. Sinne laitetaan yleensä kamerat ja kaikki tommonen kun kuvausmatkalle fillarilla painellaan.. Helvetin kätevä. Yksipyöräinen kellistää mutkissa. Yksipyöräinen kiinnitetään takapyörän akseliin.
Oma kaksipyöräinen punainen "turvasukkula" nimeä kantava menee myöskin akseliin. Siinä oli alunperin semmoinen kiinniitys, mikä ei soveltunut tandemin runkoon. Joten akseliin sen laitoin. Runkoon kun sen olisi laittanut, niin olisi tukevampi. 
Itse tykkään tuosta kaksipyöräisestä. Tekee tandemin kuljettamisesta taitolajin
Kannattaa ottaa näin talvella. Saat ajoharjoittelua lumella. Kesällä se kulkeekin kuin tyhjää vain. Tässä tuli mieleen, että onko Helsingin alueella muita tandemilla ajelevia ihmisiä. Tähän mennessä kun omani on minulla ollut 4 vuotta en ole nähnyt kuin yhden parin tandemilla polkevan.
Eikö ihmiset "kehtaa" vai mikä.. Ei jaksa liikkua pyörällä.. Autolla pitää ajella? rrkele.. autointoilu....
Taas tuli päästeltyä mitä sylki suuhun toi 
Kävin katsomassa nuo Pioton myynnissä olevat, ei oikein houkuttanut/miellyttänyt silmää. Bob Yak ei saa minulta pisteitä ulkonäkönsä puolesta sekään. Näytti jotenkin kovin ahtaalta se kehikko, eikä sinne saa (vai saako?) sitten muunmallisia tavaroita kuin sen kassin. Tarvisin sellaisen helposti muunneltavan kärryn, jolla voi kuljettaa tavaraa laidasta laitaan.
Mietin vielä tovin tuota "ykspyöräinen vai kaksipyöräinen" -juttua, mutta tulin siihen päätökseen että kallistumisen takia ei yksipyöräistä kannata trikeen hommata (eihän pyöräkään mihinkään kallistu, että se siitä). Varmaan tulee enempi vierintävastusta, mutta sama kait se sitten on, oli siellä perässä yksi- tai kaksipyöräinen peräkärry niin joka tapauksessa tulee vastusta lisää.
Kiikkeryydestä en sitten tiedä, mutta jos renkaat on vaikka 20" niin ei uskoisi olevan hirmu kiikkerä, kun matalalla on. Jos peräkärry menee nurin niin luulisi että siinä vaiheessa menee jo itse pyöräkin. Kaksipyöräisessä viehättää se, että lastin saa sidottua ihan suoraan, eikä sitä tarvi alkaa väännellä mutkalle renkaan tieltä. Ihastuin eniten Y-Frameen, vaikutti juuri passelilta ja varsinkin kun siihen saa vaikka mitä kiinni. Eniten mietityttää sen peräkärryn kiinnityspuomi, miksi se on niin linkussa? Onko silläkin joku merkitys..näytti aika ulkonevalta?