Re: Asuminen
Määräykset on yleensä se minimitaso. Parempaa saa tehdä. Janxin kirjaamassa tapauksessa pitää tehdä jo aika paljon parempaa, kuin minimi taso. Jos siis oletus on, että tallissa saa palaa enemmän ja vähemmän vapaasti esim. patteriauto.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Määräykset on yleensä se minimitaso. Parempaa saa tehdä. Janxin kirjaamassa tapauksessa pitää tehdä jo aika paljon parempaa, kuin minimi taso. Jos siis oletus on, että tallissa saa palaa enemmän ja vähemmän vapaasti esim. patteriauto.
Älkääpäs nyt tuomitko sähköautoja prototyyppivaiheen akkukemioiden epästabiilisuuden ja paloherkkyyden vuoksi. On aivan selvää, ettei NMC-tyyppisiä litiumakkuja (NikkeliMangaaniCoboltti) tulla käyttämään sähköautoissa enää siinä vaiheessa kun sähköautot muuttuvat pääasialliseksi ajoneuvoteknologiaksi.
Miksi ihmeessä pitäisi käyttää myrkyllistä, paloherkkää ja harvinaisia ja vaikeasti löydettäviä kaivannaisia sisältävää teknologiaa sähköauton energiavarastona, kun on olemassa energiatiheydeltään lähes yhtä hyvä, mutta myrkytön ja palo-ominaisuuksiltaan valtavasti parempi LiFePO4-teknologia käytettävissä jo nyt. Puhumattakaan uusista teknologioista, joilla myös litium voidaan korvata helpommin hankittavilla raaka-aineilla.
Ei ole mitään järkeä tehdä ohi menevän teknologiatilanteen perusteella pitkälle meneviä johtopäätöksiä sähköautoteknologian kerrannaisvaikutuksista. Uskokaa pois. NMC-kemiallisten akkujen käyttö autoissa tulee lähitulevaisuudessa rajoittumaan äärimmäisiin sovelluksiin kuten lentoteknologioihin. Maantie- ja meriliikenteestä se poistuu kymmenen vuoden sisällä.
Uusissa tuotteissa akkukemia tulee siirtymään pois NMCstä, mutta esim. juuri moottoriajoneuvojen kohdalla ne tulee säilymään käytössä vielä kohtalaisen pitkään. Mikäs olikaan suomessa auton keskimääräinen ikä? Sen kun laskee mukaan tuohon n. 10 vuoteen. Lisäksi mihin niitä akkuja voisi auton jälkeen uusio käyttää, just rakennusten energia varastoina. Niin ei nuo suunnitelmat ihan täysin turhia ole jos meinaa lähitulevaisuudessa rakentaa autotallin.
Kaverille annoin nurkista paloturvakaapin . Siellä hän lataa nuo sähkiksen akut , ainaskin vähän turvallisemmin .
Liian moni lataa näitä eteisessä , eipä siittä ohi hilpasta . Jos meinaan tuo pyörän akku roihuaa siinä .
Tää nyt tästä asian vierestä .