Laitoin yv.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Laitoin yv.
Irrotin mutterit jotka pitää rengasta paikallaan. Pitääköhän tuo musta möhkäle ruuvata auki vai kiskotaanko rengas nyt vain pois paikaltaan?
Se musta on muovinen suojakorkki mutterille. Pienellä taltta ruuvarilla sen juuresta vääntelemällä se lähtee pois.
Pyörän kiinnitysmutterut saat auki vasta suojakorkit irrotettuasi.
Jarrukampi pitäs irrottaa myös. On kiinni tajahaarukassa klemmarilla siis sitä pitävä ruuvi irrotettava.
Mitä eroa on näillä halvoilla 20" renkailla? Jos haluaisi pyörään lisää rullaavuuttaa niin mitä ominaisuuksia renkaalta kannattaa hakea.
Kumiseos ja suunnittelu/kehitys maksaa. Ostaako kympillä, joka kestää vuoden vai 20 eurolla, joka kestää 5 vuotta ja vielä rullaakin hyvin.
Kovasti kehuvat tätä. Continental Contact Urban.
https://www.bicyclerollingresistance.co ... tact-urban
Täytyy sanoa että useinmiten hinta ja laatu kulkee käsi kädessä . Itse en noista ostaisi kuin Schwalbe Marathon Plussan , itsellä käytössä Schwalbe Marathon Plussan Tour , joka on myös tarkoitettu myöskin sähköpyöriin . Viikolla juuri vaihdoin uuden vetävään pyörään . Entisellä tuli kilometrejä ajettua 18800km . Joka on varsin mukavasti minun mielestä , orapihlajan piikki lopetti täne renkaan historian . Pintaa olisi ollut viellä jäljellä , tosin rengas alkoi jo vähän pinnaaltaan hapertaan .
Noista halvoista renkaista schwalbe road cruiser tai continental ride tour ovat välttävän tasoisia. Road cruiser rullaa muistaakseen vähän paremmin.
Halppis merkit kiertäisin kaukaa vaikka rahat on tiukassa jos ei halua sitten kärsiä joko huonosti rullaavasta tai erittäin helposti puhkeavasta renkaasta. Ne ei vaan ole samaa tasoa kuin isojen merkkien halvimmat mallit.
Wacky kirjoitti: ↑07 Kesä 2025, 23:21Noista halvoista renkaista schwalbe road cruiser tai continental ride tour ovat välttävän tasoisia. Road cruiser rullaa muistaakseen vähän paremmin.
Halppis merkit kiertäisin kaukaa vaikka rahat on tiukassa jos ei halua sitten kärsiä joko huonosti rullaavasta tai erittäin helposti puhkeavasta renkaasta. Ne ei vaan ole samaa tasoa kuin isojen merkkien halvimmat mallit.
Taittopyörässä on 20"renkaat eikä ainakaan vielä vaihteita. Paljonko renkaat tässä konkurssissa vaikuttaa? Tilanne parani huomattavasti kun pumppasin renkaat kovaksi. Vanha rengas tuli pyörän mukana ja tuskin oli mitään merkkikamaa. Ajamaan silläkin pystyi. Sillä saattoi olla paljon kilometrejä takana ja hajosi siksi. Miten kauan teillä on halpikset kestäneet? Eikös kumi vanhene ihan varastossakin? Ainakin auton renkaisiin merkittäneen valmistus päivä.
Vaihteet pitäisi saada. En tiedä saako niitä tähän pyörään edes.
Kokeilin Bromptonia. Se on kallis ja siinä oli tosi hyvät renkaat mutta ajoasento ei. Kaupungissa pystyasennossa näkeekin paremmin kuin etunojassa niska vinossa. Usein taitan pyörän vain kahtia. Vie enemmän tilaa mutta vähemmän taiteltavaa kuin bromptonissa
Vaihdatteko yleensä samalla enemmän tai vähemmän ehjän sisärenkaan? Renkaaseen on joutunut tiheään pumppaamaan lisää ilmaa. Tosin olen ajanutkin harvakseltaan.Ilmaa valuu sisäkumista hiljalleen ulos. vaikuttaako korkin puuttuminen mitään siihen?
Korkki tai juurimutteri ei vaikuta pätkääkään ilman pysymiseen, mutta voivat vaikuttaa miten helposti muut osat voi vaurioitua.
Sisäkumin tai venttiilisielun vaihtaminen on suositeltavaa kun joutuu hieman ärsyttävän usein pumppaamaan lisää ilmaa siihen.
Vaihtamalla sen nyt säästyisi yhden kerran renkaan irrottamiselta koska on vain ajan kysymys milloin sisäkumi pitää vaihtaa ja rengas pitäisi taas irrottaa pyörästä