Re: Nojapyöräilyaiheiset videosi
Miksi ostaa kalliita pyörän renkaita, kun Biltemasta saa kuuden euron renkaita?
Tässä videossa testaan onko niistä kuuden euron renkaista mihinkään:
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Miksi ostaa kalliita pyörän renkaita, kun Biltemasta saa kuuden euron renkaita?
Tässä videossa testaan onko niistä kuuden euron renkaista mihinkään:
Saukki kirjoitti:Miksi ostaa kalliita pyörän renkaita, kun Biltemasta saa kuuden euron renkaita?
Tässä videossa testaan onko niistä kuuden euron renkaista mihinkään:
Hyvä testi! Nyt voin vinkata tuon youtubelinkin, kun saarnaan ihmisille laadukkaampien pyöränrenkaiden puolesta.
Vilijami kirjoitti:Saukki kirjoitti:Miksi ostaa kalliita pyörän renkaita, kun Biltemasta saa kuuden euron renkaita?
Tässä videossa testaan onko niistä kuuden euron renkaista mihinkään:Hyvä testi! Nyt voin vinkata tuon youtubelinkin, kun saarnaan ihmisille laadukkaampien pyöränrenkaiden puolesta.
Voi käydä toisinkinpäin. Koska pyöräily mielletään edelleen harrastuksena ja kuntoiluna isoissa määrin, juoksevat ostamaan Bilteman kumit, niin ei tarvitse kuntoilla niin paljon.
janx kirjoitti:Voi käydä toisinkinpäin. Koska pyöräily mielletään edelleen harrastuksena ja kuntoiluna isoissa määrin, juoksevat ostamaan Bilteman kumit, niin ei tarvitse kuntoilla niin paljon.
Tämän perustelun kuulen monesti renkaista ja he myös pelkäävät kuntoilun loppuvan sähköpyörällä. Mutta totuus taitaa olla se, että liikunta lisääntyy kun pyöräily on kivempaa.
Vilijami kirjoitti:janx kirjoitti:Voi käydä toisinkinpäin. Koska pyöräily mielletään edelleen harrastuksena ja kuntoiluna isoissa määrin, juoksevat ostamaan Bilteman kumit, niin ei tarvitse kuntoilla niin paljon.
Tämän perustelun kuulen monesti renkaista ja he myös pelkäävät kuntoilun loppuvan sähköpyörällä. Mutta totuus taitaa olla se, että liikunta lisääntyy kun pyöräily on kivempaa.
Joo, jos pitäis nuilla Bilteman renkailla ajaa, niin tuskimpa tulisi mitään pitkiä lenkkejä ajettua, eli kuntoilu sitä myöten vähenisi.
Saukki kirjoitti:Vilijami kirjoitti:janx kirjoitti:Voi käydä toisinkinpäin. Koska pyöräily mielletään edelleen harrastuksena ja kuntoiluna isoissa määrin, juoksevat ostamaan Bilteman kumit, niin ei tarvitse kuntoilla niin paljon.
Tämän perustelun kuulen monesti renkaista ja he myös pelkäävät kuntoilun loppuvan sähköpyörällä. Mutta totuus taitaa olla se, että liikunta lisääntyy kun pyöräily on kivempaa.
Joo, jos pitäis nuilla Bilteman renkailla ajaa, niin tuskimpa tulisi mitään pitkiä lenkkejä ajettua, eli kuntoilu sitä myöten vähenisi.
Olihan tuo aika epäreilu vertailu. Asfalttikäyttöön tarkoitettuja korkean paineen kilparenkaita verrattiin halpoihin matalapaineisiin maastorenkaisiin. Yhtä reilu, kuin sama vertailu vetävinä renkaina märässä pehmeässä savisessa ylämäessä tehty vetokyvyn vertailu; halpa on siis 10 x parempi.
Olisi kohtuullista, että rengastyypit ovat edes lähellä samaan käyttöön tarkoitettuja. Nyt oli vähän kuin olisi verrattu kumisaappaita ja piikkareita sadan metrin juoksussa.
jori kirjoitti:Olihan tuo aika epäreilu vertailu. Asfalttikäyttöön tarkoitettuja korkean paineen kilparenkaita verrattiin halpoihin matalapaineisiin maastorenkaisiin.
Ei se niin kovin epäreilu ole, koska halvimpia renkaita ei ole olemassa kovalla paineenkestolla ja slicksikuviolla.
jori kirjoitti:Nyt oli vähän kuin olisi verrattu kumisaappaita ja piikkareita sadan metrin juoksussa.
Samaa mieltä Jorin kanssa. Renkaiden kestävyydellä ja pistosuojauksen laadullakin on tosi iso merkitys siihen, mitkä renkaat valitsen.
Laitoin tuonne Nojapyöriä lakkautetuilla polttoaineen jakeluasemilla -kuvaketjuun muutaman kuvan Kokkolan vanhasta Teboilista. Samalla reissulla kun kävin sen kuvan ottamassa, kuvasin myös videota ja kävin kääntymässä Kokkolan vanhassa kaupungissa. Jos ette ole ennen nähneet Kokkolan vanhaa kaupunkia eli Neristania, niin tässäpä pieni kurkkaus sinne.
Saukki kirjoitti:Jos ette ole ennen nähneet Kokkolan vanhaa kaupunkia eli Neristania, niin tässäpä pieni kurkkaus sinne.
Onko tuo "ner i stan" ruotsinnos amerikan downtownista, eli ydinkeskustasta?
Vilijami kirjoitti:Saukki kirjoitti:Jos ette ole ennen nähneet Kokkolan vanhaa kaupunkia eli Neristania, niin tässäpä pieni kurkkaus sinne.
Onko tuo "ner i stan" ruotsinnos amerikan downtownista, eli ydinkeskustasta?
Taitaa se tavallaan olla. Just luin tätä videota tehdessä vähän kaupungin historiasta ja ennen vanhaan on puhuttu alakaupungista ja yläkaupungista, eli neristan ja oppistan. Yläkaupungissa on asunut varakasta väkeä hienommissa taloissa ja alakaupungissa sitten työläisiä tuollaisissa puutaloissa. Yläkaupunkia on vuosien saatossa päivitetty ja sieltä on vanhoja hienoja taloja purettu, mutta alakaupunki on onnistuttu säilyttämään lähes entisellään. Nykyinen ydinkeskusta on ilmeisesti oppistanin eli yläkaupungin kohdalla.
Kävin kiipeämässä Azubilla Vuokatinvaaran päälle talvikelissä. Ja siitä tuli sitten tämmönen video.
Pari vuotta aiemmin kävin ajamassa saman nousun, silloin piti pari kertaa pysähtyä vetämään happea. Katso tuosta videolta montako kertaa piti tällä kertaa pysähtyä. Ja riittikö kitkarenkaissa pito...
Tällä kertaa onnistuin mielestäni saamaan ihan sopevan näköistä dronekuvaa videoon.
Saukki kirjoitti:Kävin kiipeämässä Azubilla Vuokatinvaaran päälle talvikelissä. Ja siitä tuli sitten tämmönen video.
Pari vuotta aiemmin kävin ajamassa saman nousun, silloin piti pari kertaa pysähtyä vetämään happea. Katso tuosta videolta montako kertaa piti tällä kertaa pysähtyä. Ja riittikö kitkarenkaissa pito... Tällä kertaa onnistuin mielestäni saamaan ihan sopevan näköistä dronekuvaa videoon.
Näistä videoista on oikeasti ollut hyötyä yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Viimeksi puhuttiin Facebookissa pyöräliiton ryhmässä, että hallitus haluaa parantaa pyöräilymatkailua. Otin puheeksi tärinäraidat ja linkkasin "Tärinaraidat ovat vaarallisia" -videon kommenttehin. Saa ihmiset konkretiaa ongelmiin, joita ei pelkästä kirjoitetusta tekstistä pysty käsittämään.
Nyt kun meillä kerrankin on tällainen keskieuroopan talvisää, niin päätin vähän harrastaa paljon puhuttua talvipyöräilyä velomobiililla. Ajoinpa sitten töihin ja takaisin. Mutta voi pirskatti kun sielä on sitä sepeliä. Ja nyt sitä tuntuu olevan vielä erityisen paljon. Sen lisäksi että puhkesi takarengas, niin löysin vielä toisen tappajasepelin aiheuttaman harmin. Nimittäin maali lähtee pohjasta :O
Tässä video:
Saukki kirjoitti:Nyt kun meillä kerrankin on tällainen keskieuroopan talvisää, niin päätin vähän harrastaa paljon puhuttua talvipyöräilyä velomobiililla. Ajoinpa sitten töihin ja takaisin. Mutta voi pirskatti kun sielä on sitä sepeliä. Ja nyt sitä tuntuu olevan vielä erityisen paljon. Sen lisäksi että puhkesi takarengas, niin löysin vielä toisen tappajasepelin aiheuttaman harmin. Nimittäin maali lähtee pohjasta :O
Itse ajellut pystärillä nyt muutaman kerran duuniin, koska veloa en voi säilöä edes täällä työpaikalla. Pystäri taas helppo nostaa työhuoneeseen. Ihan pahaa teki katsoa tuota sepelisuihkua videolta, voi Quest rukkaa .