jori kirjoitti:Mitäs ne akut painaa, kun et kai aja koskaan ilman.
3-11kg. 10-35Ah. Kaupungissa ajellessa on yleensä mukana vain 10-15Ah. Virossa oli kyydissä 30Ah.
jori kirjoitti:Mitäs ne akut painaa, kun et kai aja koskaan ilman.
3-11kg. 10-35Ah. Kaupungissa ajellessa on yleensä mukana vain 10-15Ah. Virossa oli kyydissä 30Ah.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
E-Cruiser kirjoitti:jori kirjoitti:Mitäs ne akut painaa, kun et kai aja koskaan ilman.
3-11kg. 10-35Ah. Kaupungissa ajellessa on yleensä mukana vain 10-15Ah. Virossa oli kyydissä 30Ah.
Laita samaan syssyyn myös akkujen tyypit ja mallit ym. speksit myös latureistasi. Olen nimittäin pikkuhiljaa kääntymässä sille kannalle, että seuraava ostos tulee sisältämään litiumia, eikä se ole lääkettä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Laita samaan syssyyn myös akkujen tyypit ja mallit ym. speksit myös latureistasi. Olen nimittäin pikkuhiljaa kääntymässä sille kannalle, että seuraava ostos tulee sisältämään litiumia, eikä se ole lääkettä.
Tervetuloa clubiin Olenkin aina ihmetellyt, että mikä se on kun ajaessa usein hymyilyttää. Katettu koppa niin ne huurut jää pyörimään sinne
Laittelen illemmalla tuonne Päiväkirjaan tarkemmat tiedot. Näitä litium-kemioitahan on nykyään jo monta erilaista sähköpyörissäkin käytössä.
Nää koboltti-akut ovat se villein DIY-vaihtoehto. Samalla kyllä myös halvin, kevein ja tehokkain.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
jori kirjoitti:Laita samaan syssyyn myös akkujen tyypit ja mallit ym. speksit myös latureistasi. Olen nimittäin pikkuhiljaa kääntymässä sille kannalle, että seuraava ostos tulee sisältämään litiumia, eikä se ole lääkettä.
Vastaan vaikkei multa mitään kysyttykään
http://www.ebay.de/itm/Elektrofahrrad-a ... Sw9mFWMxAb
Itselleni tilasin tämän. Latureineen ja postikuluineen 216€ kotia kannettuna. Paras hinta-laatusuhde mitä löysin.
Mää aattelin näistä tehdä 30 kpl paketin, eli 22,2V/ 13Ah akku tulisi. Kysyin tarjouksen, 95€ sis. postikulut.
A-paristopiste ottaa pari kymppiä että kasaa paketin, ilmeisesti pistehitsaamalla.
E-baysta suojapiiri pari kymppiä.
Tasaava laturi ja kotelo suojaksi löytyy omista nurkista.
Tuleehan tällekkin hintaa
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
kuparinen kirjoitti:Tuohan on jo keksitty, joskus tulevaisuudessa...
![]()
Ihan kiva mutta edes mun maasturin nojakulmalla tällä mallilla ei kyllä näe eteensä ellei kumarra päätä pystymmäs. Jo nyt Jonas-maski ja kypärähuppu nenään asti vedettynä on näkyvyys kehnohko...
Mullahan on siis tämä:
Kuvassa on hieman parannettuna tuo naamaa vasten tuleva foam+verkko kapistus, vanhassa (kuten linkin dokumentissa) ei tuota metallipantaa ole jolla saisi nenän varren tiivistettyä paremmin.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
irakas kirjoitti:Vaikka tänään oli 20 astetta pakkasta, oli Jyväsjärvellä säpinää.
En ole tyytyväinen ostamiini sähköhanskoihin. Sormen päitä vähän yli 20 asteen pakkasessa rupeaa paleleen, ja latauskin loppuu yllättävän pian.
Tänään sitten saivat sähköhanskani hatkat. Trippimittarista aikaa seuraten oikean puoleinen hanska kesti 15 minuuttia ja vasen 20 minuuttia. Kun pakkasta oli vain n. 15 astetta, olivat säädöt puolella. Eihän sellaisista hanskoista ole mitään hyötyä. Vein hanskat takaisin kauppaan.
Samalla reissulla löysin IKH:sta Patron-käsineet http://www.ikh.fi/SH06410TW_TYOKASINEET ... KARVAVUORI, joissa on lisäksi lisävuori. Tuntuvat aika lämpimiltä. Sisälle mahtuu vielä hyvin villatumput tai -hanskat.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Olipa heikko suoritus sähikäisistä, tuossa ei mikään passiivinen lämmitys ulkopuolella riitä. Hyvä että pääsit eroon. Ok kokemuksia Patronin nitriilipinnoitteisista työhanskoista frisbeekäytössä. Kuivuu ja liukastuu muutamassa kuukaudessa, mutta kestää yhtä hyvin kuin mikä tahansa muu halpa sormikas. Xxl myy nyt halvalla tumppuja ja ovat ehkä kolmannesosanumeron turhan tiukkoja ilmoitettuun nähden. Eli päteviä. Halpoja ja lämmittäviä sekä kevyitä.
Kyllä näillä pakkasilla tuntuu hyvältä tuo minun avatar, kun ajattelee, että ollaan menossa kohti noita aikoja, jolloin ei paitaakaan tarvitse!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Pyryttäny tänään koko päivän, tuli komennus ukin hommiin - eiku nojakki alle ja puskemaan. Mennessä pääsin aika hyvin työntämättä, liikkeellelähdöt oli hankalia, rengas suti. Takas tullessa lunta oli kerääntyny jo reilummin ja taluttamaan joutu pidempään mutt silti pääsin polkemallakin yllättävän hyvin, ottaen huomioon ett alla on aivan sileet kesärenkaat. Taidan nyt kuitenkin nöyrtyä ja vaihtaa jotain nappulakumia alle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kokeilin pystärillä tiputtaa JOnaset Sportin maskin yläreunan juuri nenänpään alle, jolloin ilmaa falskasi maskin ja naaman välistä suulle. Vaikka tuulen suunnan ja ajonopeuden vaihtelut muuttivat ilman lämpöä 7 asteen pakkasessa ja tuulessa, ei kauhean pahalta tuntunut keuhkoissa ajaessa. Sen sijaan jälkikäteen aikapommina alkoi vilu, joten teetä ja sen jälkeen vielä vahvempaa troppia, kun paksut kuteet eivät riittäneet. Eikä edes ollut monen kilsan juttu. Toki Linnanmäkeä puolet ensin ja armoa valoissa seistessä pisti voimat koville ja läähätyksen päälle. Ylämäissä tuppasi höyrystämään laseja, kun ei ollut tuoretta kerrosta Optifogia linsseissä. Välillä tiputin valoissa maskin vielä alemmas auttaakseni lasien kuivumista. Pitää siis olla aika ihanneolosuhteet, jottei tälläinen läähättävä hikisäkki huurusta umpeen laseja. Tarkoittanee sitli aika lyhyitä lenkkejä jonkinmoinen näkökyky Optifogin avulla, mutta kun kädelle on vaara ja keuhkot ovat mitä sattuu kylmän siedoltaan grr Edes lyhyen ajamisen mahdollisuus ei ole huono juttu, kun saa sentään välillä ajaa, vaikka aika tavalla täristää ajo ja siitä käsi niin pitää. Ei tosin epämiellyttävää tunnetta lukuunottamatta ole vielä ollut ongelmia. Valitettavasti ongelmia tuleekin usein vasta käden turvotessa seuraavana päivänä, joten kop kop. Ei oikein näytä isommat renkaat menevän jarrujen sisään ja tiedä sitten, mistä muualta rupeaisi kinnaamaan minkäkokoinen rengas, jos jarrut vaihtaisi. Eli plääh.
Yleiskäyttöisempi, silmälaseilta vähemmän vaativa ja härskin näköinen versio on se putkella ilman vienti taakse, ei wörki joka haasteessa vaativimmille nesteenhukkaajille kaikissa aktiviteeteissa Jonaset Sport sellaisenaan, jos on pakko käyttää silmälaseja. Piilarit helpottaisivat paljon asiaa, kun vain voisi niitä käyttää
Kun on näinä päivinä tullut paljon lunta tänne Jyvässeudulle, ja pyöräteitä ei ole kunnolla aurattu, oli tänään aika mahdotonta rynkytystä ajaa kaupunkiin, kun ei malta pitää vauhtia riittävän hitaana. Vaikka pakkasta oli vain reilut 10 astetta sormia paleli. Tuli mieleen aiemmat talviset kokemukset ja toiveet paremmasta jousituksesta. Selvästi jousituksen tarve on paljon suurempi talvella. Olen haaveillut tadpolen sellaisesta runsaasta etujousituksesta, jossa heitetään hiiteen kaikki ohjausakselien sivukallistukset jotta aurauskulmat säilyisivät rynkytyksissä. Sellainen vilahtikin tuolla jossain ketjussa, en vaan löytänyt.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Kiinnitit samaan asiaan huomiota. Se on tuolla "kummallisuuksia netissä" ketjussa vaikka viimeisellä sivulla (44). Mietin, että raidetanko-ongelmasi saattoi johtua tuosta, että raidevälin jatkuva muutos nitkutti liitoksen rikki.
irakas kirjoitti:Olen haaveillut tadpolen sellaisesta runsaasta etujousituksesta, jossa heitetään hiiteen kaikki ohjausakselien sivukallistukset jotta aurauskulmat säilyisivät rynkytyksissä. Sellainen vilahtikin tuolla jossain ketjussa, en vaan löytänyt.
Tuossa: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 615#p86384 ja parikymmentä seuraavaa viestiä...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Olen haaveillut tadpolen sellaisesta runsaasta etujousituksesta, jossa heitetään hiiteen kaikki ohjausakselien sivukallistukset jotta aurauskulmat säilyisivät rynkytyksissä. Sellainen vilahtikin tuolla jossain ketjussa, en vaan löytänyt.
Tuossa: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 615#p86384 ja parikymmentä seuraavaa viestiä...
Jukka
Tuollaisessa liukuvilla olkatapeilla toteutetussa jousituksessa on hyvin hankala saada toivetta toteutetuksi. Vaikka tapit olisivat pystyssä muuttuu raideleveys vain toisen renkaan joustaessa.
Autoissa ja kinnereissä asia on toteutettu alatukivarren suuntaisella ja mittaisella raidetangolla. Suorarunkoisessa korkeassa nuijapäässä voisi jopa harkita jäykkää etuakselia yksiosaisella raidetangolla. Silloin ei aurauskulmat varmasti muutu.
Pistitkö Sakari jo kokeillen riittääkö olkatappiin nähden kohtisuoraan oleva raidetanko?
Muuttuu se aurauskulma näinkin, mutta laskin muutoksen asiaa esittäessäni ja raidetangon pituuden muutos oli muistaakseni enintään millin osia. Pitkällä ohjausvarrella aurauskulman muutos on olemattoman kokoinen. Aurauskulman muutoksen suhteen samanlainen ratkaisu kuin pystyssä olevat olkatapit vaakasuoralla raidetangolla, mutta saa olkapoikkeaman haluamakseen ja muuttuvan camberin