Re: Muualla myynnissä
Saksassa mm. sähköCab-Bike 1600,-
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... ung.49858/
Hollannissa mm. Mango plus 2450,-
http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... -plus.html
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Saksassa mm. sähköCab-Bike 1600,-
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... ung.49858/
Hollannissa mm. Mango plus 2450,-
http://www.ligfiets.net/advertisement/1 ... -plus.html
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... ung.48588/
Leitrakin Saksanfoorumilla, 3000,- 20v. vanha.
SportiaPekka Tampereella sulkeutuu tämän viikon lopulla. Nyt pyöräilyaiheset kamat -70%.
Kumpa olis paljon rahaa ja tilaa, sydäntä kylmää se halpa tavara.
622-levarivanteet ja kiinan gumekset, 11-34 kasipakka, klossipari uuteen pyörään lähti matkaan.
Siellä olisi myös 180kpl jarru- ja vaihdevaijereita 50€/setti, ohjaustankoja 2€.
Varsin vekkuli trike Hollannissa 500,- - tuolla saattaa nivuset saada kyytiä...
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... fiets.html
Varsin erikoinen on tuo (virtuaali) ohjausnivel
Nerokas idea! Tuohan ei ole tavallaan "virtuaali nivel" vaan isokehäinen ohjauslaakeri josta on otettu vain pätkä käyttöön. Laakerin keskipiste taitaa olla niin, että jättö on lähes normaali pyörää vastaava?
Jukka
En taas ymmärrä, miten tuo ohjaus voi toimia ?
PW kirjoitti:En taas ymmärrä, miten tuo ohjaus voi toimia
?
Samaa mieltä. Kyllähän se ohjaa, joskin pienillä ohjauskulmilla. Ohjaaminen siirtää painopistettä rajusti ulommas ja ohjaava osa takapainoinen, josta syystä rajusti yliohjaava. Noine piirteineen äärimmäisen kaatumisherkkä.
Muuten ihan kiva.
Onhan tuo yliohjaava, mutta ihan koko kuskin paino ei siirry ulkokurviin päin, vaan jalat laakerin keskipisteen etupuolella siirtyy sisemmäs. Lyhyen akselivälin vuoksi kääntökulmien ei tarvi olla suuria kun riittää arkikäyttöön.
Jukka
jviirret kirjoitti:Onhan tuo yliohjaava, mutta ihan koko kuskin paino ei siirry ulkokurviin päin, vaan jalat laakerin keskipisteen etupuolella siirtyy sisemmäs. Lyhyen akselivälin vuoksi kääntökulmien ei tarvi olla suuria kun riittää arkikäyttöön.
Jukka
Painopiste on navassa. Jos tuosta kuvasta katsoo, siirtyy kuskin napa melko haipakkaa kääntöliikkeen mukana kohti ulompaa takakiekkoa. Toki jalat vähän tasapainottavat, mutta painopisteen paikka ratkaisee kaatumisen.
Mutta vastaavasti eturengas ei liiku sisälurviin päin kuten python trikeissä...
Jukka
Korjailen Helsingin Kalliossa pojan pyörää. Yks kiekko taas vääntyny, ni Hämeentienvarresta löysin pyöräkorjaajan (intialaiselta vaikutti) kiekkokin oli myynnissä 60,- kuullosti miust halvalta (ontelovanne).
Oven edessä oli myynnissä Ketwiesel, josta pyys jotain 380,- Kuullosti sekin halvalta - joutuuko ostamaan?
PW kirjoitti:Oven edessä oli myynnissä Ketwiesel, josta pyys jotain 380,- Kuullosti sekin halvalta - joutuuko ostamaan?
No osta ihmeessä, jos on vähänkään kunnossa!
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Oven edessä oli myynnissä Ketwiesel, josta pyys jotain 380,- Kuullosti sekin halvalta - joutuuko ostamaan?
No osta ihmeessä, jos on vähänkään kunnossa!
Kokeilin, ihan ajokunnossa - säädöt vaan oli lyhyelle. Ei mitään herkkuja, lokaritkin puuttuu. Vaimolle vois olla oiva peli.
PW kirjoitti:Oven edessä oli myynnissä Ketwiesel, josta pyys jotain 380,- Kuullosti sekin halvalta - joutuuko ostamaan?
Tuohon hintaan epäilen heti varastetuksi, toivottavasti epäilykseni on väärä.
Jukka